printlogo


کد خبر: 178460تاریخ: 1396/4/28 00:00
کوتاه و گویا

بهترین‌های مسابقه «شعرسرایی رضوی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام معرفی شدند. در این مسابقه، 4 هزار و 203 نفر با ارائه 5 هزار و  455 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 411 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
«ام قصی» از اهالی تکریت که در جریان فاجعه اسپایکر و قتل‌عام 1700 جوان شیعه در ژوئن 2014، پنجاه و هشت تن از آنان را نجات داد، از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بازدید کرد. وی پس از این بازدید گفت: از لحظه‌ای که وارد ایران شدم محبت و ایمان مردم ایران برای من بسیار دلنشین بود و نه تنها احساس غربت نمی‌کنم بلکه گمان دارم در میان خویشاوندان خود هستم.
کتاب داستانی «آینه تال» نوشته سودابه فرضی‌پور چهارشنبه ۲۸ تیر در فرهنگسرای رسانه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این نشست نقد و بررسی در قالب چهارشنبه‌های کتاب جشنواره تابستانی فرهنگسرا  برگزار می‌شود.
محسنی، شهردار منطقه 9 با اشاره به برنامه‌های متعددی که درباره نماز و امر به معروف در سطح منطقه انجام شده، گفت:  نماز ستون دین است و پرداختن به آن از وظایف اصلی ما است؛ در همین راستا همواره تلاش کرده‌ایم بتوانیم جذب حداکثری را در این زمینه داشته باشیم.
محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در نخستین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند بر توسعه یکپارچه سیستم‌های ارتباطی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری در جهت حرکت تهران به سمت جهانشهر هوشمند تاکید کرد. همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به حجم بالای تردد در مترو موارد حقوقی بسیاری در آن رخ می‌دهد و احتیاج به قوانینی داریم که مدافع مترو و کارکنان آن باشد.
طرح بهسازی، مناسب‌سازی و تجهیز پردیس بانوان منطقه 15 آغاز و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت. رضا اسماعیلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با بیان این مطلب افزود: این طرح با هدف ارتقای رضایت بانوان مراجعه‌کننده، افزایش ایمنی و رفع نواقص احتمالی تجهیزات ورزشی از ماه گذشته شروع شده است.
به منظور  تبیین حقوق و تکالیف متقابل مردم و مدیریت شهری و ارتقای سطح دانش عمومی نسبت به فرآیندهای کاری در شهرداری تهران، جلسه آموزش تخصصی ناظران پهنه شمال به میزبانی منطقه 3 با موضوع شهرسازی و معماری برگزار شد.
حمید بهرامی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 19 گفت: بازدید از وضعیت معیشتی بانوان سرپرست خانوار در راستای به‌روزرسانی سامانه ستاد توانمندسازی و بررسی مشکلات آنها از ابتدای تیر آغاز شده و تاکنون اطلاعات 56 زن سرپرست خانوار در این سامانه ثبت شده است.
جمعیت جوانان مطالبه‌گر فعالیت رسمی خود را در حوزه مدیریت شهری آغاز کرد. این جمعیت با رویکرد فعالیت‌های شهری پایتخت در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با اقدامات مدیریت شهری با حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های تخصصی مرتبط با مدیریت شهری  دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، شاهد و علوم و تحقیقات و مشاوره اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران و مدیران ارشد شهری در ادوار گذشته آغاز به کار کرد.
مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین نامگذاری خیابانی در منطقه 11 به نام شهید مدافع حرم مرتضی کریمی‌شالی، گفت: تاکنون 22 معبر در شهر تهران به نام شهد‌ای حرم نامگذاری شده و بزودی برای 10 خیابان دیگر نیز انجام خواهد شد.
فرهنگسرای امام(ره) در ویژه‌برنامه «سایه‌بان مهر» جشنواره تابستانه، از
۱۸ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی- هنری میزبان شهروندان تهرانی شده است. فرهنگسرای امام(ره) با هدف ایجاد روحیه تعاون و همکاری‌های اجتماعی، گسترش شادی و نشاط در شهر تهران و تحکیم هویت ایرانی- اسلامی شهروندان از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران تبدیل به اردوگاه فرهنگی
شده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec