printlogo


کد خبر: 178495تاریخ: 1396/4/31 00:00
اخبار

 اعلام شرایط جدید صدور دسته چک
بانک مرکزی با اعلام شرایط جدید ارائه دسته چک اعلام کرد تحویل دسته چک به مشتری دارای سابقه چک برگشتی، بدهی غیرجاری یا مشمولان موضوع ماده ۷ قانون صدور چک، ممنوع است. بنابر اعلام بانک مرکزی، تحویل دسته چک جدید منوط به بازگشت حداقل 80 درصد از برگه‌های آخرین دسته چک مشتری، اعم از صادر شده یا ابطال شده، به بانک خواهد بود. نحوه شناسایی متقاضی افتتاح حساب جاری مطابق با مفاد قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی است. بنابر این گزارش، برای جلوگیری از بروز هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری احتمالی از طریق چک، بر شناسایی کامل شخص حقیقی و حقوقی به منظور افتتاح حساب جاری تاکید می‌شود. مسؤولیت عدم رعایت یا تخطی از مقررات دستورالعمل حساب جاری با هیات مدیره هر بانک است و در صورت تخلف، مشمول مجازات‌های انتظامی موضوع ماده 44 قانون پولی و بانکی کشور می‌شود. فرم اشخاص دارای بیش از 20 فقره چک برگشتی با نظارت واحد بازرسی آن بانک تکمیل و به طور مستمر در 2 دوره پایان شهریورماه و پایان اسفندماه هر سال به منظور گرفتن تدابیر نظارتی مقتضی به این مدیریت کل ارسال می‌شود.


شرایط‌ثبت‌نام تلفن تغییر می‌کند
سخنگوی شرکت مخابرات ایران از برداشته شدن قریب‌الوقوع پیش‌ثبت‌نام تلفن ثابت در شهر تهران خبر داد. محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت سامانه اینترنتی ثبت‌نام تلفن ثابت که از طریق پورتال شرکت مخابرات ایران و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود، اظهار داشت: بزودی امکان ثبت‌نام خطوط تلفن ثابت بدون محدودیت برای مشترکان فراهم می‌شود. وی توضیح داد: پیش از این ثبت‌نام خطوط تلفن ثابت به صورت پیش‌ثبت‌نام و بدون واریز وجه انجام می‌شد و متقاضیان با ارائه فرم پیش‌ثبت‌نام در نوبت واگذاری قرار می‌گرفتند که بزودی در شهر تهران پیش‌ثبت‌نام حذف می‌شود. وی ادامه داد: با حذف پیش‌ثبت‌نام نیازهای واقعی مشترکان به تلفن ثابت احصا می‌شود و براساس نیازهای واقعی نظارت رگولاتوری بر نحوه واگذاری سرویس تلفن ثابت توسط مخابرات افزایش خواهد یافت. بیدخام تصریح کرد: شرایط جدید ثبت‌نام تلفن ثابت در تهران و اعمال حذف پیش‌ثبت‌نام بزودی اعلام می‌شود.


یارانه‌ها می‌ماند
وزیر امور اقتصاد و دارایی نسبت به موضوع حذف یارانه‌های نقدی در دولت دوازدهم واکنش نشان داد. علی طیب‌نیا در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به اینکه با توجه به پیروزی گفتمان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، آیا دولت برنامه‌ای برای حذف یارانه‌ها در دوره دوازدهم خود خواهد داشت یا خیر گفت:‌ یارانه‌ها حذف نخواهند شد. وی تاکید کرد پرداخت یارانه‌ها هدفمند می‌شود.


مرکز تجاری ترکیه  نمره منفی برای دولت
نماینده مردم بم در مجلس با اعلام پیگیری موضوع ایجاد مرکز تجاری ترکیه در ایران گفت: ایجاد این مرکز تجاری در ایران موجب تضعیف تولید داخلی و تقویت تولید بیگانگان می‌شود و در این ارتباط باید به دولت نمره منفی داد. حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: زمانی که کالایی به یک کشور وارد می‌شود این مفهوم دارد که آن کالا در کشور مقصد تولید نشده یا میزان تولید داخلی آن کمتر از نیاز است. وی افزود: اگر با بررسی کارشناسی و با توجه به نبود کالای مشابه در کشور این واردات انجام شود امر مناسبی است اما اگر کالایی را داریم و دوباره بدون مطالعه و مجوز (هماهنگی) از بخشی که آن را در داخل تولید می‌کند چیزی جز ورشکستگی، تضعیف مالی تولیدکنندگان داخلی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نتیجه نخواهد داشت و در نهایت ضربه مهلکی نیز به اقتصاد کشور وارد می‌کند. نیکزادی‌پناه تصریح کرد: ایجاد مرکزی برای بازاریابی و در نهایت واردات کالاهایی مانند مبلمان ترکیه به ایران جای تاسف دارد زیرا در سال‌های قبل مبلمان مورد نیاز ترکیه را ایران تامین می‌کرد، حال چه اتفاقی افتاده که کالاهای ترکیه‌ای مانند مبلمان در ایران فروخته می‌شود؟ چرا نباید تلاش شود کارگاه‌های ساخت مبل داخلی تقویت و منابع مورد نیاز آنها تامین شود و از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری به عمل ‌آید تا برای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.


Page Generated in 0/0062 sec