printlogo


کد خبر: 178504تاریخ: 1396/4/31 00:00
نبض جامعه

هواشناسی پیش‌بینی کرد
ماندگاری هوای گرم در کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی 3 روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی، همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درجنوب شرق کشور رشد ابر و در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان رگبار پراکنده باران و وزش باد دور از انتظار نیست.  وی افزود: در 3 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی 2 روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران صاف پیش‌بینی می‌شود که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران طی 2 روز آینده، 38 و 25 و 37 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خداحافظی با ناوگان قدیمی  اورژانس
معاون عملیات اورژانس تهران از ورود 200 دستگاه موتوسیکلت جدید تجهیز شده به ناوگان اورژانس تهران خبر داد. اسماعیل فراهانی با اشاره به خداحافظی با ناوگان قدیمی موتورلانس (موتورهای امداد) اورژانس تهران به میزان گفت: پس از ترخیص موتوسیکلت‌های ویژه امداد از گمرک و در اختیار گرفتن آنها بلافاصله کار تجهیزشان از سوی عوامل اورژانس آغاز شد.وی ادامه داد: این موتوسیکلت‌ها بزودی با تجهیز به چراغ هشدار، باکس دارو و تجهیزات وارد ناوگان اورژانس تهران شده و تمام ناوگان قدیمی از رده خارج می‌شود. معاون عملیات اورژانس تهران درباره اینکه آیا تعداد موتورلانس‌های جدید برای تهران کافی است، افزود: 200 موتور جدید به عنوان ناوگان موتورلانس اورژانس از روز دوشنبه کار خود را آغاز می‌کنند. این تعداد موتور علاوه بر کاهش زمان رسیدگی به عملیات‌های امدادی، باعث می‌شود اماکنی که با خلأ پوشش روبه‌رو بود دیگر اینگونه نبوده و تمام مناطق، حتی مناطق حاشیه‌ای شهر تحت پوشش قرار داده شود.

اعطای گواهینامه بین‌المللی سیستم Emas به شهرداری منطقه 21
قائم‌مقام منطقه 21 از اعطای گواهینامه بین‌المللی Emas (سیتم مدیریت محیط‌زیستی) از سوی شرکت «راهبران انطباق نیس» به نمایندگی از سوی شرکت NISCERT کانادا به غربی‌ترین منطقه پایتخت به عنوان نخستین ارگان در کل کشور خبر داد. به گزارش شهرنوشت، حمید ناصحی قائم‌مقام این منطقه با اشاره به اینکه شروع اولیه استقرار الگوی ممیزی و مدیریت محیط‌زیست Emas از اواخر سال 1393 در این منطقه آغاز شد، گفت: با عنایت به اهمیت استقرار سیستم مدیریتی Emas در کلانشهر تهران و براساس منویات مدیریت ارشد شهرداری تهران مبنی بر افزایش سطح کیفی خدمات و همچنین نزدیکی کیفیت زندگی شهری شهروندان در تهران با استانداردهای جهانی اجرا و استقرار سیستم مدیریتی Emas (Eco- Management And Audit Scheme) طی 2 سال اخیر به صورت جدی در دستور کار شهرداری منطقه 21 قرار گرفته است. قائم‌مقام منطقه 21 در همین راستا تاکید کرد: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز سیستم ISO14001 در سطح شهر تهران، سیتم مدیریت محیط‌زیستی Emas برای اولین بار میان مناطق بیست‌ودوگانه، در منطقه 21 به صورت داوطلبانه و به عنوان پایلوت استقرار یافت که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌های لازم در راستای استقرار علمی و عملی این سیستم جهانی در غربی‌ترین نقطه پایتخت توسط کارشناسان واحد محیط زیست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 21 در 3 مرحله اجرا، نظارت و کنترل و تهیه و ارسال گزارشات لازم براساس مولفه‌های تعیین شده در سیستم مدیریتی Emas (Eco- Management And Audit Scheme)؛ این مهم به ثمر نشست.


Page Generated in 0/0059 sec