گروه اجتماعی: مدیرعامل متروی تهران گفت: اگر ما معطل وعدههای دولت برای خطوط مترو میشدیم امروز خطوط مترو به بهرهبرداری نرسیده بود.
به گزارش فارس، هابیل درویش در مراسم بهرهبرداری از 66 دستگاه واگن و لکوموتیو برقی برای متروی تهران و حومه و همینطور نوسازی اتوبوسها، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساختهای مترو به پایان رسیده ولی هنوز قول 1600 واگن دولت به متروی تهران محقق نشده است اما ما منتظر اقدامات دولت ننشستهایم و برای اینکه بتوانیم خطوط مترو را به بهرهبرداری برسانیم اقدامات مورد نیاز را انجام دادیم و اگر معطل دولت برای تعهداتش میشدیم، امروز خطوط مترو به این شکل به بهرهبرداری نمیرسید. وی ادامه داد: 22 رام قطار (154 واگن)، 13 رام قطار (90 واگن)، 4 رام قطار(12 واگن) و همین طور 10 رام قطار (70 واگن) از 3 سال گذشته قرارداد آن منعقد و امروز به بهرهبرداری رسیده است که ارزش ریالی آن 450 میلیون ریال بوده است. درویش گفت: 1900 میلیارد تومان هزینه 3 سال خرید واگن برای متروی شهر تهران بوده است. مدیرعامل متروی تهران خاطرنشان کرد: از این ماه تا پایان سال هر چه واگنسازی، واگن بسازد و تحویل بدهد پول آن را پرداخت کردهایم. وی یادآور شد: در حال حاضر 22 رام قطار برای خط 3، 13 رام برای خطوط 6 و 7، 10 رام برای خط 8 و 4 رام نیز برای فرودگاه مهرآباد اختصاص دادهایم. درویش بیان داشت: بزودی مشکل وضعیت نیروی انسانی شرکت واگنسازی نیز حل و شرکت واسطه حذف میشود.
اتصال بزرگراه حکیم به اتوبان کرج در هفته آتی
علاوه بر این شهردار تهران از انعقاد قرارداد 450 میلیون یورویی برای آمادهسازی 200 واگن مترو خبر داد. محمدباقر قالیباف در مراسم ورود 66 دستگاه واگن و 30 دستگاه اتوبوس به حملونقل عمومی با بیان اینکه به مردم قول داده بودیم هر فصل تعدادی واگن به چرخه حملونقل عمومی وارد کنیم، گفت: امروز 66 دستگاه واگن و 30 اتوبوس وارد سیستم حملونقل عمومی شد که ظرفیت جابهجایی مسافر را تا 200 هزار نفر افزایش داد. وی با بیان اینکه با تلاش تیم اقتصادی و بانک شهر قرارداد 450 میلیون یورویی منعقد شد، گفت: تا پایان سال 200 واگن وارد چرخه حملونقل میشود. وی با بیان اینکه شرکت واگنسازی شهرداری تهران در خاورمیانه نمونه است، گفت: این کارخانه ظرفیت آن را دارد که بیش از 600 واگن در سال تولید کند و پایانی بر بحران واگن باشد اما تنها مساله کمبود نقدینگی و مشکلات مالی است و انتظار میرود با توجه به مشکلات ناشی از نبود اشتغال دولت به این ظرفیتها توجه ویژهای داشته باشد. وی با بیان اینکه با تلاش همکاران ما در 5 سال اخیر احداث خطوط مترو رو به پایان است و در پایان این دوره پرونده توسعه مترو بسته خواهد شد، گفت: خط 8 در چند روز آتی به بهرهبرداری میرسد و در خط 6 مترو نیز شاهد پیشرفت حدود 95 درصد هستیم و با بسته شدن احداث خطوط موجود، اولویت کار بر تکمیل واگنها گذاشته میشود تا ظرفیت مترو به 10 میلیون مسافر برسد. قالیباف با اعلام خبر افتتاح تونل شهدای غزه طی هفته آتی گفت: با افتتاح نیمه باقیمانده بزرگراه حکیم این بزرگراه به اتوبان کرج و جاده قدیم و مخصوص متصل میشود و یکی از شریانهای اصلی شرقی- غربی تهران محسوب خواهد شد. وی در ادامه درباره خطوط متروی حومه با بیان اینکه مدتی قبل ساخت متروی حومه را از شهرداری تهران گرفتند اما هیچ اتفاقی در راستای بهبود اوضاع رخ نداد و به همین دلیل مجدداً متروی حومه را به شهرداری تهران برگرداندند، گفت: ادامه ساخت مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) که خارج از محدوده بود نیز در روزهای آتی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت و این در حالی است که ادامه خط 3 مترو به سمت اسلامشهر نیز محقق میشود.