printlogo


کد خبر: 178699تاریخ: 1396/5/3 00:00
معاون وزیر راه‌وشهرسازی مطرح کرد
اختصاص منابع قانونی جرایم رانندگی به بهسازی راه‌ها

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: در تخلف‌های اضافه بار از سوی کامیون‌ها در سیستم توزین در حال حرکت سازمان راهداری نسبت به تعلیق و محدود کردن کارت هوشمند اقدام می‌کند. داوود کشاورزیان در نشستی خبری اظهار داشت: براساس آمار تردد‌شمار محورهای مواصلاتی در 4 ماه ابتدایی امسال هر ساعت به طور متوسط 365 خودرو در جاده‌ها تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/10 درصد افزایش داشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 1900 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور فعال است، افزود: قراردادی نیز برای نصب تعداد بیشتری دستگاه توزین در حال حرکت داریم و هم‌اکنون 35 دستگاه در جاده‌های کشور فعال هستند؛ ضمن اینکه اواخر سال گذشته مناقصه‌ای برگزار شد و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان 65 دستگاه توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور نصب می‌کند که با کمتر از 5 درصد خطا بارهای محوری را ثبت می‌کند. وی افزود: اخیرا فراخوان خرید 2 هزار کیلومتری گاردریل 3 موج برای نقاط پرتگاهی و پل‌ها داشتیم و تأکید داریم که برنده مناقصه حتما باید سایت تست گاردریل در کشور نصب کرده و تحویل ما دهد. وی اظهار داشت: از 2 سال پیش ادارات کل مکلف شدند از شرکت‌ها و کارخانه‌هایی نیوجرسی تهیه کنند که دارای واحد صنعتی تولید قطعات بتن هستند و تضمین کیفیت دارند. کشاورزیان افزود: در زمینه کارخانه آسفالت نیز حتما باید آن کارخانه از مرکز تحقیقات راه و مسکن گواهینامه داشته باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعمال قانون در کامیون‌هایی که بار مجاز را رعایت نمی‌کنند، گفت: پلیس اعمال  قانون می‌کند ضمن اینکه سازمان راهداری هم ابزارهای قانونی خود را دارد، مثلا اگر کامیون و راننده دارای کارت هوشمند باشد و از این قانون تخطی کند، کارت هوشمند آن محدود، تعلیق و لغو می‌شود. کشاورزیان در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره اختصاص درآمد حاصل از جرایم رانندگی جاده‌های برون‌شهری به سازمان راهداری برای بهسازی راه‌ها، گفت: طبق قانون 60 درصد درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی برون‌شهری باید برای بهسازی راه‌ها در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد. وی ادامه داد: تا پایان سال 93 میزان 100 درصد اعتبار پیش‌بینی شده شامل 350 میلیارد تومان را دریافت کردیم اما در سال‌های 94 و 95 تخصیص منابع حاصل از جرایم مثل دیگر دریافت‌های عمومی بود و 35 درصد شامل 170 میلیارد تومان در سال 95 به ما اختصاص یافت در حالی‌که سازمان برنامه باید 100 درصد تخصیص را برای ما داشته باشد. وی گفت: ‌از چالش‌های ما در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، نرخ پایین سوخت است.


Page Generated in 0/0077 sec