printlogo


کد خبر: 178757تاریخ: 1396/5/4 00:00
اخبار

امضای تفاهمنامه برای توسعه لرستان
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه‌ عدالت اجتماعی، با استانداری لرستان تفاهمنامه‌ امضا کرد. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، بر اساس این تفاهمنامه 342 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی این ستاد برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم استان اختصاص می‌یابد. 200 میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت بنیاد برکت با کارآفرینان با اولویت کسب‌وکارهای متوسط، 50 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور در قالب الگوهای آسمان و آفتاب با اولویت کسب‌وکارهای خرد، متوسط و مشاغل خانگی، 70 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌‌های اقتصادی توسط گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر با اولویت کسب‌وکارهای بزرگ و تأکید بر مزیت‌های اقتصادی استان لرستان، 10 میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق مؤسسه‌ دانش‌بنیان برکت، 10 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات مالی ارزان‌قیمت جهت حمایت، راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی خرد و متوسط و 5/2 میلیارد تومان نیز برای اعطای 500 فقره وام قرض‌الحسنه‌ به مردم در مناطق محروم جهت حمایت از مشاغل خرد و خانگی، سرمایه‌گذاری می‌شود. در این سفر همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی و عمرانی برکت در استان لرستان شامل ساخت و تکمیل 16 باب مدرسه‌ با 54 کلاس درس، ساخت 10 باب مسجد و مرکز فرهنگی، ساخت 3 مرکز بهداشت و درمان، احداث راه روستایی قلعه میش‌وند در تخته‌چان و احداث 500 واحد مسکن محرومان آغاز شد. گفتنی است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی، تاکنون بالغ بر 124 میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت در بخش‌های مختلف اقتصادی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی، سلامت و خدمات حمایتی و عام‌المنفعه در استان لرستان سرمایه‌گذاری کرده است. بر این اساس، تاکنون 11 شهرستان، 31 بخش، 124 روستا و حدود 95 هزار نفر از مردم مناطق محروم و روستایی استان لرستان تحت پوشش خدمات و اقدامات توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفته‌اند.


قیمت تخم‎مرغ 3 زرده شد
قیمت تخم‌مرغ و مرغ برخلاف رویه معمول سال‌های قبل در فصل گرم سال افزایش یافته و هر کیلوگرم مرغ تا ۸ هزار و ۳۰۰ و تخم‌مرغ تا شانه‌ای ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. به گزارش تسنیم،  اکنون هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی ساده (بدون بسته‌بندی) در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران  12 هزار تومان تا 13 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ  کامل گرم به طور متوسط 8 هزار و 200 تومان تا 8 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد. بنابر این گزارش، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران 6990 تومان، هر کیلوگرم مرغ سرد 5700 تومان و هر شانه تخم‌مرغ 11 هزار تومان است.

مجبور شدیم کره را گران کنیم
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه نرخ‌های جدید کره از اول مرداد اجرا شده است،  گفت: نرخ‌های جدید کره در بازار داخلی با توجه به افزایش قیمت جهانی این محصول با 2 نرخ متفاوت و تعیین قیمت حداکثری از ابتدای مردادماه اعمال شد.  رضا باکری اظهار داشت: در یک سال اخیر، قیمت جهانی کره حدود 250 درصد افزایش داشته که در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، قیمت این محصول در بازار داخلی نیز افزایش یافت. وی افزود: دولت برای نشان دادن حسن‌نیت خود در این ارتباط، تعرفه‌های گمرکی برای واردات را پایین آورد و از طرفی ارز تخصیصی به واردات این محصول را از آزاد به مبادله‌ای تغییر داد و در واقع تمام شرایط لازم را در اختیار واردکنندگان قرار داد که تا حدودی افزایش قیمت‌های جهانی را جبران کند اما با توجه به اینکه این تفاوت و اختلاف قیمت زیاد بود مجبور به افزایش قیمت این محصول شدیم. وی ادامه داد: توافق صورت‌گرفته برای قیمت کره پاستوریزه به این صورت است که هر کره 100گرمی 3200 تومان و 50گرمی 1650 تومان است و حداکثر قیمت این محصول با توجه به نرخ متفاوت خرید (واردات) این محصول، نرخ‌های 3500 تومان برای کره 100گرمی و 1800 تومان برای کره 50گرمی تعیین شد.


Page Generated in 0/0044 sec