printlogo


کد خبر: 178901تاریخ: 1396/5/8 00:00
اخبار

 بانک‌ها ۲۷۴۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارند
بانک‎های ایران در یک سال اخیر ۳۱۸ هزار میلیارد تومان داراتر شدند. به گزارش تسنیم، بنا بر تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، حجم دارایی بانک‌ها در فروردین امسال به بیش از 2740 هزار میلیارد تومان رسیده که در یک سال بیش از 318 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. بنا بر این گزارش، فقط در 2 سال اخیر 730 هزار میلیارد تومان به دارایی بانک‌ها افزوده شده است.


پذیرش ۴۰ هزار کارورز تهرانی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان تهران با اشاره به اینکه ۴۰۰ بنگاه اقتصادی آماده پذیرش فارغ‌التحصیلان برای طرح‌های کارورزی هستند، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان تهران در طرح ثبت‌نام کرده‌اند. حاتم شاکرمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات این معاونت برای طرح‌های اشتغالزایی گفت: در استان تهران، 7 هزار و 200 نفر ظرفیت اختصاصی برای طرح کارورزی در نظر گرفته شده است. از شرایط بنگاه‌های پذیرنده این است که علاوه بر اینکه باید مجوز فعالیت داشته باشند باید صلاحیت فنی داشته و حداقل یک سال از تاریخ دریافت مجوز آنها گذشته باشد. شاکرمی ادامه داد: تعداد زیادی از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، شرایط لازم برای بنگاه‌های پذیرنده را ندارند، چرا که یا مدارک پایان خدمت آنها ناقص است یا فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیستند یا دیگر موارد مورد نیاز برای طرح «کارورزی» را ندارند. پس از اینکه 40 هزار نفر پالایش شد، مشخص می‌شود چه تعدادی برای استفاده از طرح «کارورزی» می‌توانند مشغول به کار شوند. شاکرمی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح جوانان تحصیلکرده بوده و حداکثر سن افرادی که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند با مدرک کاردانی 25 سال، با مدرک کار‌شناس 28 سال و با مدرک کار‌شناسی ارشد و دکترا 33 سال است، ادامه داد: اجرای طرح کاروزی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، مشوق‌های کارفرمایی و اجرای طرح تکاپو را در دستور کار داریم. وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند به سامانه آن مراجعه کنند، افزود: با مراجعه به سایت www.tehran.mcls.gov.ir و کلیک روی سامانه مربوط می‌توان از خدمات این سایت استفاده کرد.


عرضه جوجه به قیمت ۱۷۰۰ تومان
به منظور عرضه جوجه یکروزه به بورس کالا مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته‌ایم به طوری که اگر 40 تا 50 درصد تولیدشان را به بورس ببرند، می‌توانند تعداد هفته‌هایی که از گله نگهداری می‌کنند افزایش دهند. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، امید امینی، معاون دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران تا شهریورماه امسال به یک میلیون قطعه در هفته برسد که به قیمت ۱۷۰۰ تومان فروخته می‌شود. امینی با بیان اینکه در حال حاضر بین 100 تا 200 هزار قطعه جوجه در روز در بورس توسط 6 یا 7 تولیدکننده عرضه می‌شود، اظهار داشت: 250 شرکت تولیدکننده جوجه یکروزه نیز مدارک خود را برای اخذ کد عرضه کالا به بورس ارائه داده‌اند که در حال بررسی است. وی یادآور شد: عرضه جوجه یکروزه با هدف ایجاد شفافیت در معامله و قیمت از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و ظرف 3 ماه نزدیک به 700 هزار قطعه جوجه یکروزه در تابلوی فرعی بورس قرار گرفت. امینی افزود: بورس کالا این برنامه را دارد که با افزایش عرضه و تقاضا برای معامله، جوجه یکروزه به تابلوی اصلی بورس منتقل شود. وی با اشاره به اینکه جوجه یکروزه با قیمت پایه 1700 تا 1750 تومان در بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: قیمت جوجه یکروزه در کارگروه برنامه‌ریزی تولید و با توافق انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی تعیین شده و این قیمت در بورس می‌تواند با نوسانات 10 درصد پایین‌تر یا بالاتر همراه شود.


Page Generated in 0/0057 sec