printlogo


کد خبر: 178929تاریخ: 1396/5/8 00:00
اخبار

ژاپنی‌ها میزبان ملاصالح می‌شوند
امسال هفتادودومین سالگرد فاجعه هیروشیما در این شهر برگزار می‌شود. قرار است جمعی از هنرمندان و راویان دفاع‌مقدس نیز در این برنامه حضور داشته باشند. به گزارش تسنیم، جمعی از هنرمندان کشور همزمان با سالروز بمباران اتمی هیروشیما به عنوان میهمان در این برنامه حضور دارند. ملاصالح قاری، راوی کتاب «ملاصالح»، نیز از جمله میهمانان این مراسم خواهد بود. این حضور به دعوت شهرداری هیروشیما و با همکاری موزه صلح ایران صورت خواهد گرفت. پرویز پرستویی، رضا کیانیان و حبیب احمدزاده از دیگر هنرمندانی هستند که در این جلسه حضور خواهند داشت. گفتنی است، همه‌ساله همزمان با سالروز این فاجعه، یادبودی در شهر هیروشیما برگزار می‌شود.

«اژدهای دماوند» خواندنی شد
رمانی از معصومه میرابوطالبی با عنوان «اژدهای دماوند» منتشر شد. به گزارش مهر، نشر فریبا با همکاری نشر آموت رمان «اژدهای دماوند» را به قلم معصومه میرابوطالبی منتشر کرد. معصومه میرابوطالبی در این رمان با پارسا به سفری می‌رود که از تهران آغاز می‌شود و ایران را زیر پا می‌گذارد و پایان داستان در دماوند است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: نشسته‌ای و از درس ریاضی حسابی خسته و کلافه‌ای. می‌خواهی هر چه زودتر این مزخرفات روی تخته پاک شود تا بروی خانه و بخوابی روی تخت و کتاب بخوانی. ولی کلاس ریاضی جور دیگری تمام می‌شود. تمام شدن مدرسه شروع سفری است برای پارسا. سفری پرهیجان در سرزمینی که دور نیست اما ناشناخته است. اژدهایی از قرون پیشین که با دروغ و نیرنگ آدمیان تغذیه می‌شود، از دماوند برمی‌خیزد تا دنیای آدم‌ها را یک‌باره نابود کند. و پسری که کسی انتظارش را ندارد قهرمان این داستان می‌شود و به جنگ اژدها می‌رود. از معصومه میرابوطالبی پیش از این داستان بلند «از باغ‌ها به بعد» توسط نشر نیماژ منتشر شده است. نشر فریبا با همکاری نشر آموت این رمان را در ۱۱۲ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

«کاروان هدهد» میزبان مردم در سراسر کشور
«کاروان هدهد» که از شبکه هدهد پخش می‌شود میزبان مردم در شهرهای مختلف کشور خواهد بود. به گزارش مهر، «کاروان هدهد» ویژه‌برنامه شبکه هدهد است که به معرفی نقاط گردشگری و زیبای کشور می‌پردازد. این برنامه با آیتم‌های استودیویی و گزارشی به مخاطبان خود نقاط مختلف را معرفی می‌کند تا کودکان و نوجوانان سراسر جهان با این نقاط آشنا شوند و به آنجا سفر کنند. «کاروان هدهد» در هر قسمت در یک لوکیشن از شهری که قرار است معرفی شود روی آنتن می‌رود. استندآپ، نمایش و گفت‌وگو از جمله آیتم‌های استودیویی این برنامه است. گزارش‌های حاشیه‌ای و طنز و گفت‌وگو با گردشگران از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است. همچنین با توجه به ویژگی‌های منطقه آزاد قشم برای کودکان و نوجوانان، «کاروان هدهد» بعد از تبریز میهمان مردم قشم می‌شود. شهر یزد نیز که به ثبت جهانی رسیده است، سومین مقصد این ویژه‌برنامه است. این ویژه‌برنامه بزودی ساعت ۱۸ هر روز روی آنتن شبکه هدهد می‌رود.

فضای مجازی با «قرار 8» امام رضایی می‎شود
طرح «قرار 8» در ایام دهه کرامت و بعد از آن در هشتم هرماه، به فضای مجازی رنگ و بوی امام رضایی می‌دهد. به گزارش تسنیم، بسیاری از رسانه‎های کشور با یک فعالیت جهادی،‌ انقلابی و متحد، از ابتدای دهه کرامت کار خود را با طرحی با عنوان «قرار 8» آغاز کرده تا در این ایام به صورت روزانه و بعد از آن، در هشتم هر ماه، مطالب مرتبط با امام رضا(ع) را در شبکه‎های اجتماعی، رصد و محتواهایی ارزشمند را رسانه‎ای کنند. در این طرح کاربرانی که در دهه کرامت و در طول سال از هشتگ‌های #امام_رضا، #صحن_انقلاب، #ضامن_آهو، #باب_الجواد #حرم_امام_رضا استفاده می‎کنند، مطالب‎شان در رسانه‎ها منعکس می‎شود و در معرض دید دیگران کاربران قرار می‌گیرد. این مطالب می‎تواند شامل محتوا در موضوعات مربوط به امام‌شناسی، هستی‌شناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و... یا عکاسی مفهومی، مینیمال، دلنوشته و... باشد. کاربران می‎توانند از طریق فرم‎های «تماس با ما» در رسانه‎ها و ایمیل دبیرخانه به آدرس razavi@aqr.ir انتشار مطالب خود را اطلاع دهند. گفتنی است، در دوره‎های زمانی مختلف به کاربرانی که بهترین محتوا را منتشر کنند، هدایایی از طرف آستان قدس رضوی اعطا می‎شود.


Page Generated in 0/0067 sec