printlogo


کد خبر: 178933تاریخ: 1396/5/8 00:00
رویدادها

بزرگداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز در فرهنگسرای رسانه
مراسم بزرگداشت هنرمند فقید، متعهد و انقلابی، زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز، سه‌شنبه ۱۰ مرداد در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، این مراسم با حضور خانواده مرحوم کاسه‌ساز، مدیران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و هنرمندان سینما و تلویزیون و علاقه‌مندان این هنرمند فقید برگزار می‌شود. در این مراسم بزرگداشت، عزت‌الله ضرغامی عضو شورایعالی فضای مجازی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران هم حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد. این مراسم سه‌شنبه 10مرداد ساعت 17 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

ازسرگیری جلسات «علی معلم» در حوزه هنری
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دوره‌های آموزشی جدید خود در حوزه هنری به شرح آثار بزرگان ادب پارسی می‌پردازد. به گزارش تسنیم، علی معلم دامغانی، شاعر، ترانه‌سرا و رئیس فرهنگستان هنر در سلسله نشست‌های آموزشی تازه خود در حوزه هنری، به شرح آثار بزرگان ادب پارسی می‌پردازد. سلسله‌نشست‌های شرح آثار بزرگان ادب پارسی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ساعت 16 الی 19دوشنبه‌ هر هفته در سالن سلمان هراتی برگزار می‌شود. نخستین جلسه از این سلسله نشست‌ها روز دوشنبه 16 مردادماه برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این جلسات در زمان یادشده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند. محمدعلی معلم دامغانی متولد 1330 در دامغان است. وی در سال 1380 در نخستین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب فارسی برگزیده شد. همچنین در دی‌ماه سال 1388 از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب شد. کتاب «رجعت سرخ» اثری است که از این استاد شعر فارسی منتشر شده است. معلم دامغانی پیش از این نیز کارگاه‌های آموزشی «شرح شعر» را در حوزه هنری برگزار می‌کرد که مورد استقبال اهالی ادبیات و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی قرار گرفته بود.

«عاشقانه» پا به پای «شهرزاد»
در 2 هفته گذشته از یک سو قسمت‌های پایانی سریال «عاشقانه» در شبکه نمایش خانگی عرضه شد و از سوی دیگر قسمت‌های ابتدایی سریال «شهرزاد». به گزارش سایت خبری- تحلیلی «نمایش خانگی»، همان قدر که عطش مخاطبان به پیگیری «شهرزاد» از قسمت چهارم بیشتر شده است عطش مخاطبان برای ابتیاع قسمت‌های پایانی «عاشقانه» هم بالا بوده و حتی قسمت هفدهم «عاشقانه» با آمار فروش کمی بیش از قسمت پنجم «شهرزاد» مواجه بوده است.  

امیدواریم با تغییر شهردار جشنواره فیلم شهر دچار تزلزل نشود
روز گذشته نشست رسانه‌ای ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور سیدعلی احمدی، دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم شهر، دبیر جشنواره اظهار کرد: با توجه به اینکه جشنواره ما زیرمجموعه شهرداری است، هزینه‌های‌مان از فروش بلیت سینماها تامین می‌شود و از بودجه دولتی هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم. در حقیقت پردیس ملت جایی است که از منابع آن جشنواره را برگزار کردیم و به ایوان شمس نیز خدمات داده‌ایم. 3 پردیس سینمایی را با رویکرد نزدیک کردن فرهنگی جنوب و شمال توانمند و از این حوزه به آنها کمک کرده‌ایم. احمدی همچنین با بیان اینکه افتخار ما این است که از درآمد خود سینما این امکانات را فراهم کرده‌ایم، گفت: در افتتاحیه بزرگداشت فاطمه معتمدآریا و نکوداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز و در اختتامیه بزرگداشت ژاله علو و محمد کلاری برگزار خواهد شد. احمدی گفت: ورود به این جشنواره برای عموم مردم آزاد است اما اگر استقبال از فیلمی زیاد بود نمایش دومی برایش در نظر خواهیم گرفت. وی افزود: باید بگویم هیأت انتخاب واقعا آزادانه عمل کرد و فیلمی همچون «سد معبر» که انتقاد جدی از ما و بدنه شهرداری داشته، در جشنواره حضور پیدا کرده است. وی اظهار داشت: تصور نمی‌کنم با تغییر مدیریت شهرداری جشنواره نیز دچار تزلزل شود و امیدوارم اتفاق بدی برای جشنواره نیفتد.
 


Page Generated in 0/0055 sec