printlogo


کد خبر: 178939تاریخ: 1396/5/8 00:00
اروپا

مهاجمان لیگ جزیره کدام ترسناک‌ترند؟
گرگ لی: منچستریونایتد، آرسنال و چلسی در این فصل بازیکنان جدیدی را برای خط حمله خود استخدام کرده‌اند. آنها به ترتیب با روملو لوکاکو، الکساندر لاکازت و آلوارو موراتا قرارداد بستند و انتقال‌شان را به تیم‌های خود کامل کردند. هر یک از این سه بازیکن به 3 شکل متفاوت پراستعداد هستند و هر یک به تیم‌های جدید خود گستره‌ قابل توجهی از کیفیت را ارائه می‌دهند اما واقعیت آن است که آنها معمولا با تعداد گل‌هایی که زده‌اند و خواهند زد، قضاوت می‎شوند. با علم به این فرضیه، فکر کردن به این موضوع که کدام یک از آنها بیشتر می‌تواند توپ را از خط دروازه حریفان در فصل 18-2017 عبور دهد، در نوع خودش جالب است.
لاکازت نخستین بازیکنی بود که به جزیره رسید. اوایل ماه جولای و پس از اینکه توپچی‌های شمال لندن با پیشنهاد 45 میلیون پوندی لیون برای فروش این بازیکن موافقت کردند، او قرارداد 5 ساله‌اش را با آرسنال امضا کرد و راهی ورزشگاه امارات شد تا با هواداران عکس بگیرد. این مهاجم تیم‌ملی فرانسه که 14 سال از دوران کودکی تا جوانی‌اش را با تیم محبوب دوران کودکی‌اش سپری کرده بود، در آخرین سال حضورش در لیون در همه مسابقات در 45 بازی 37 گل برای تیمش به ثمر رساند. البته این بهترین فصل همه دوران فوتبالش بود اما جدا از این موفقیت چشمگیر در فصل قبل، او در فصل 14-2013 توانست 22 گل بزند و در فصل بعدش یعنی
15-2014 او 31 بار گلزنی کرد. همچنین در فصل بعد آن 23 گل زد تا تقریبا آمار گلزنی خوبی در هر فصل از خودش بر جا بگذارد. لاکازت در حالی به آرسنال پیوست که از خودش در لیون رکورد بر جا گذاشته بود. با این حال همه به او گوشزد می‌کنند گلزنی در لیگ برتر انگلیس به مراتب سخت‌تر از لیگ یک فرانسه است.
موراتا بر خلاف 2 بازیکن دیگری که اینجا درباره آنها صحبت می‌کنیم، در فصل قبل انتخاب اول تیمش نبود. کریم بنزما مرد اصلی زیدان برای قرار گرفتن در خط حمله بود و تقریبا در همه بازی‌های رئال‌مادرید برای تیمش مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین این مهاجم اسپانیایی با توجه به نقش کوچکش، سهم کمی در موفقیت رئال داشت. با این حال او از هر شانسی که به‌دست آورد، بخوبی بهره برد. موراتا فصل قبل در همه مسابقات 20 گل برای کهکشانی‌ها زد و یک آمار تاثیرگذار از خودش بر جا گذاشت یعنی هر 6/89 دقیقه یک گل. این ستاره جوان در حالی به چلسی آمده که از همکاری گذشته‌اش با کونته در یوونتوس سود خواهد برد اما حقیقت این است که او بیشتر دوران فوتبال خود را به عنوان یک بازیکن ذخیره و جانشین بوده و حالا درباره اینکه او در فوتبال پرفشار انگلیس چگونه به عنوان یک مهاجم اصلی می‌تواند عمل کند، ابهام وجود دارد.
لوکاکو برخلاف 2 مهاجم دیگر از این ویژگی بهره می‌برد که پیش‌تر خودش را با لیگ برتر تطبیق داده است. البته شرایط تیم‌هایی مانند وست‌برومویچ و اورتون کاملا با یونایتد متفاوت است. این مهاجم 24 ساله در 204 بازی لیگ برتری خود 104 گل زده که 15 گل آن با پیراهن چلسی بوده است. او حالا از سوی خط میانی بااستعدادی در اولدترافورد حمایت خواهد شد. البته درباره برخی از توانایی‌های او هنوز سوال‌هایی وجود دارد اما حتی یک نگاه گذرا و عجولانه بر آمار گلزنی‌اش کافی است تا بدانیم هیچ شکی درباره کارآیی‌اش در یونایتد وجود ندارد و او به طور ذاتی می‌داند چگونه باید توپ را از خط دروازه عبور دهد.
ممکن است با این مقایسه اینگونه به نظر بیاید که مهاجم بلژیکی یونایتد برنده این رقابت خواهد شد اما درباره یک چیز می‌توان اطمینان داشت؛ اینکه هر سه مهاجم برای افزایش شانس موفقیت تیم‌های خود در یکی از مهم‌ترین رقابت‌های قهرمانی لیگ برتر در این فصل، حیاتی هستند.


کشتی‌گیر مشهور روس به قتل رسید
جسد کشتی‌گیر وزن ۹۶ کیلوگرم روس در یکی از سواحل روسیه پیدا شد. به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه(تاس)، بدن بی‌جان یوری ولاسکو، کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم روسیه در سواحل دریاچه بایکال در نزدیکی روستای گوریاشنیسک پیدا شده است. تحقیقات جنایی درباره چگونگی کشته شدن این کشتی‌گیر 20 ساله و معروف آغاز شده است. جسد وی نشان می‌دهد که او با اعمال خشونت‌آمیز به قتل رسیده است. این کشتی‌گیر 20 ساله دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان 2015 اروپا بود.
 


Page Generated in 0/0072 sec