printlogo


کد خبر: 178945تاریخ: 1396/5/8 00:00
چهارگوشه

درخواست نمایندگان اردنی برای تعطیلی سفارت اسرائیل
تظاهرات اردنی‌ها برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور حکومت هاشمی را وادار به تقابل نمایشی و حداقلی با اسرائیل کرده است اما به نظر می‌رسد خشم اجتماعی اعراب بر روابط تل‌آویو و امان تاثیر خواهد گذاشت. پس از آنکه عبدالله دوم، شاه هاشمی و دادستان کل این کشور درخواست استرداد افسر امنیتی اسرائیلی مسؤول قتل 2 جوان اردنی را مطرح کردند، حال 55 نماینده از 130 نماینده پارلمان اردن با امضای درخواستی، بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از امان و فراخوان سفیر این کشور از تل‌آویو را خواستار شده‌اند. «تامر پینو» یکی از نمایندگان امضاکننده این درخواست از همه نمایندگان پارلمان خواست فقط به گفتار بسنده نکنند و به مردم ثابت کنند نسبت به مسائل ملی بی‌تفاوت نیستند. به گفته او، رایزنی‌ها میان نمایندگان درباره تعیین مهلت مشخص برای حکومت درباره تحقیق خواسته‌های نمایندگان برای بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از امان و فراخوان سفیر اردن از تل‌آویو ادامه دارد.  

انهدام کشتی جنگی امارات توسط یمنی‌ها
نیروی دریایی ارتش یمن و انصارالله، شنبه اعلام کرد یک کشتی نظامی اماراتی را در سواحل بندر المخا در غرب استان تعز هدف قرار داده است. به گزارش المسیره، یگان دریایی ارتش یمن و انصارالله اعلام کرد با «سلاح مناسب» کشتی جنگی امارات را منهدم کرده است. همزمان یک منبع یمنی اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، عملیات موفقیت‌آمیزی ترتیب داده و در جریان آن کنترل پایگاه‌ها و پادگان‌های سعودی در منطقه جیزان از جمله پادگان‌ الجابری و پایگاه‌های الفریضه، ملحمه و الغاویه را به دست گرفته‌اند.

تروریست هامبورگ اماراتی بود
پلیس آلمان اعلام کرد تروریست عامل حمله عصر جمعه در شهر هامبورگ که به کشته و زخمی شدن 7 تن انجامید یک اماراتی است. این تروریست 26 ساله اماراتی با چاقو به فروشگاهی در این بندر شمالی آلمان حمله برد، یک پیرمرد 50 ساله آلمانی را کشته و یک پیرزن 50 ساله و 4 مرد 19 تا 64 ساله را زخمی کرد. پلیس آلمان همچنین از انگیزه‌های تکفیری مهاجم اماراتی که یک اسلامگرای افراطی شناخته می‌شود، خبر داد. با این حال به نظر می‌رسد با مطرح شدن مشکلات روانی این تروریست قصد تخفیف مجازات او را دارند.  

متلک جدید مجری الجزیره به شاه سعودی
مجری معروف شبکه الجزیره قطر در کمتر از یک هفته بار دیگر متلکی جانانه نثار پادش اه سعودی کرد. «فیصل القاسم» که به سبب برنامه جنجالی‌اش «الرأی و الرأی الاخر» در شبکه الجزیره معروف است، به بیانیه دربار عربستان که تصمیم رژیم صهیونیستی برای برچیدن گیت‌های الکترونیک از دروازه‌های مسجدالاقصی را حاصل تلاش‌های ملک سلمان دانسته بود، واکنش نشان داد. او در پیامی توئیتری نوشت: «حکام دلیر عرب، در حالی که در تعطیلات تابستانی به سر می‌بردند، موفق شدند مسجدالاقصی را فتح کنند، ببینید اگر در رأس ارتش‌های خود بودند چه می‌کردند! بی‌شک رم را فتح می‌کردند و آندلس را پس می‌گرفتند.» او ادامه داد: «برخی عرب‌ها سعی کردند پیروزی در مسجدالاقصی را به خود نسبت دهند و این در حالی است که آنها جرأت نکرده بودند حتی بستن مسجدالاقصی را محکوم کنند، بنابراین چطور جرأت کردند اسرائیل را مجبور به بازگشایی قدس کنند؟»

وزیر نفت پاکستان، نخست‌وزیر شد
وزیر نفت پاکستان به‌طور موقت به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد. به گزارش تایم هندوستان، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان که روز جمعه به دنبال استعفای نواز شریف، مسؤولیت اداره دفتر نخست‌وزیری را برعهده گرفته بود، طی 45 روز آینده عهده‌دار این سمت خواهد بود. دادگاه عالی پاکستان نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین را در ارتباط با رسوایی پرونده پاناما مجرم شناخته و وی را رد صلاحیت
کرده است.


Page Generated in 0/0054 sec