printlogo


کد خبر: 179040تاریخ: 1396/5/10 00:00
کابینه

مردم خواهان کابینه کارآمد و متعهد در دولت دوازدهم هستند
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم انتظار دارند دولت محترم کابینه کارآمد، متعهـد و متخصص داشته باشد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت محترم کابینه کارآمد، متعهد و متخصص داشته باشد، گفت: انتظار همگان این است که دولت محترم رفع مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و از افرادی در کابینه استفاده کند که مشکلات مردم را درک کرده و نسبت به رفع آنها دغدغه داشته باشند. وی با بیان اینکه همه دوست دارند دولت دوازدهم، دولتی موفق و کارآمد باشد، تصریح کرد: امیدواریم مسیری که دولت محترم در 4 سال آینده طی می‌کند، منجر به رفع نگرانی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی باشد تا دیگر مردم نگران مسائل اقتصادی و معیشتی خود نباشند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که دولت محترم باید در نظر داشته باشد، رسیدگی به وضعیت مستضعفان و محرومان است؛ امروز بخشی از مردم در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند و برخی دیگر برای معیشت خود با مشکل مواجه هستند که باید دولت محترم رسیدگی به امور محرومان را بیش از دیگر موارد در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

روحانی تسلیم فشارهای سیاسی جناح خاصی نشود
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار می‌رود آقای دکتر روحانی به تعهداتی که به مردم داده پایبند باشد و تسلیم‌ فشارهای سیاسی نشود، چرا که گروه‌های سیاسی، کابینه جناحی را بر کابینه کارآمد ترجیح می‌دهند. آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید به معنای واقعی کلمه کارآمد باشد، گفت: برخی گروه‌های سیاسی که به رئیس‌جمهور فشار می‌آورند تا در کابینه سهم بیشتری داشته باشند، دغدغه‌ای برای رفع مشکلات مردم و جامعه ندارند و تنها توسعه قدرت سیاسی خود را در دستور کار دارند که اینگونه اقدامات توهین به مردم است. وی افزود: اکنون ما در حوزه مسائل اقتصادی شاهد نابسامانی هستیم؛ در بخش آموزش‌وپرورش و علوم نیز موانعی در مسیر ارتقای علمی جوانان و جامعه وجود دارد که باید رفع شود؛ نگرانی‌های مردم و رهبر معظم انقلاب از کاهش رشد علمی کشور را باید جدی گرفت و با پذیرش فشارهای سیاسی توسط برخی جناح‌های خاص نمی‌‌توان این نگرانی‌ها را رفع کرد، چرا که مردم کابینه کارآمد و متخصص می‌خواهند اما گروه‌های سیاسی، کابینه جناحی و باندی که اهداف سیاسی برخی اشخاص را دنبال کند. آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه رئیس‌جمهور گفته کابینه دوازدهم فراجناحی خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم کابینه دوازدهم، کابینه فراگیر، فراجناحی و کارآمد باشد و این‌طور نباشد که برخی گروه‌های سیاسی به کابینه به عنوان بخشی از جریان و حزب خود نگاه کنند، چرا که مردم چنین انتظار و مطالبه‌ای نداشته و ندارند.

اینکه رهبری به روحانی بگویند وزیر چه کسی باشد دروغ است
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مشورت رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب کار عاقلانه‌ای است، گفت: اینکه رهبری به آقای روحانی بگویند وزیر چه کسی باشد کاملاً دروغ است. حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به چینش کابینه دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور و برخی حاشیه‌های مطرح‌شده در این زمینه اظهار داشت: قطعاً این مساله که گفته می‌شود رهبری به آقای روحانی می‌گویند چه کسی را به عنوان وزیر بگذارید دروغ محض است و آنچه درست است این است که رهبر انقلاب درباره 3 وزارتخانه دفاع، اطلاعات و امور خارجه یک نوع اهتمام و حساسیت دارند و می‌خواهند بدانند چه کسی معرفی می‌شود نه اینکه بگویند کل کابینه چگونه باشد. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هر اظهارنظری غیر از این کاملا دروغ است و کسی که چنین ادعایی را مطرح
می کند دلیل و سندی برای آن ندارد، افزود: اگر رئیس‌جمهور وزرای خود را به رهبری اعلام کند و بگوید من این افراد را در نظر گرفته‌ام کار عاقلانه‌ای است، چرا که رؤسای 3 قوه طبق قانون اساسی تحت نظر رهبری کار می‌کنند.


Page Generated in 0/0061 sec