printlogo


کد خبر: 179044تاریخ: 1396/5/10 00:00
اخبار

مراسم تنفیذ روحانی ۱۲ مرداد برگزار می‌شود
مراسم تنفیذ حسن روحانی به عنوان رئیس دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مراسم تنفیذ حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح روز پنجشنبه (12 مرداد) در حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و با حضور  سران و مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

به‌دلیل برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور
شنبه تهران تعطیل است
به‌دلیل برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۱۴ مرداد پایتخت تعطیل است. به گزارش تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی دبیر هیات دولت اعلام کرد: با توجه به شرکت گسترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و به‌منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت‌وآمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) روز شنبه چهاردهم مرداد 96 در شهر تهران تعطیل است.

حذف روادید در سفر ایرانی‎ها به روسیه از ۲ ماه آینده
سفیر روسیه در ایران از رایزنی با مسؤولان وزارت امور خارجه ایران در حوزه گردشگری برای حذف روادید در سفر ایرانی‌ها به روسیه از 2 ماه آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، لوان جاگاریان در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت واگن گفت: براساس توافقات به عمل آمده با مسؤولان وزارت امور خارجه ایران در حوزه گردشگری طی ٢ تا ٣ ماه آینده دیگر نیازی به گرفتن روادید نیست و مردم ایران به‌راحتی می‌توانند به روسیه بیایند.

آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: باید برای طرف مقابل هزینه تعریف کنیم و از آنجایی که آمریکا تنها زبان زور را متوجه می‌شود، باید متوجه شود که در قبال تحریم ایران هزینه خواهد پرداخت. فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با مهر درباره تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا اظهار داشت: دلیل اعمال این تحریم و دیگر تحریم‌هایی که پس از برجام داشتیم و وضعیتی که امروز در آن هستیم، 2 مساله کلی خارجی و داخلی است. وی با بیان اینکه مساله خارجی بحث آمریکاست که یک نظام استکباری است که به دنبال سرنگونی ایران است و برای آن بودجه تعریف می‌کند، گفت: مشکل دیگر ما در بعد داخلی است، بر این مبنا که عده‌ای در کشور هستند که متوجه سیاست خارجی آمریکا نمی‌شوند و متأسفانه نوع عملکرد و رفتار آنها به ادامه این قبیل اقدامات از سوی آمریکایی‌ها و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ما منجر می‌شود. استاد دانشگاه تهران با طرح این سوال که ما چه اقدامی می‌توانیم در مقابله با این وضعیت داشته باشیم، افزود: نخستین اقدام ما می‌تواند این باشد که برای طرف مقابل هزینه تعریف کنیم و از آنجایی که طرف مقابل تنها زبان زور و تهدید را متوجه می‌شود، باید هزینه‌هایی را برای طرح و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران برای آنها بتراشیم.

دختر صفدر:  صدای زنان در کابینه باشد
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با مقایسه آمار حضور زنان در وزارتخانه‌ها در کشورهای مختلف گفت این امیدواری از سوی جامعه زنان وجود دارد که نحوه چینش کابینه دوازدهم از سوی حسن روحانی نشان‌دهنده شنیده شدن صدای زنان در کابینه باشد. فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه  در کشورهای بلغارستان، فرانسه، نیکاراگوئه، سوئد و کانادا بالای ۵۰ درصد وزرای‌شان زنان هستند، افزود: پایین بودن سرعت حرکت به سمت عدالت جنسیتی نشان‌دهنده این است که صدای زنان آنطور که باید در دنیا شنیده نمی‌شود.  وی ادامه داد: ایران با حضور 3 زن در کابینه (معاونان رئیس‌جمهور)  رتبه ۱۳۹ از ۱۷۴ کشور را با 7/9 درصد حضور زنان در کابینه دارد اما با توجه به اینکه در آستانه معرفی کابینه دوازدهم هستیم انتظار داریم آقای روحانی در مسیر تحقق عدالت پایدار جنسیتی گام‌های محکمی را در راستای تقویت حضور زنان در کابینه دوازدهم بردارد؛ چراکه تصمیم ایشان نشان‌دهنده شنیده شدن صدای زنان در کابینه خواهد بود.


Page Generated in 0/0056 sec