مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه صنعت، کمیته امداد نیست که نیاز به کمک داشته باشد، گفت: اگر خانوارها به خودروی پراید وابسته نبودند بهطور قطع این خودرو را زودتر کنار گذاشته بودیم. به گزارش تسنیم، مهدی جمالی در پاسخ به اینکه سایپا تمایل به خروج پراید از گردونه تولید خود دارد؟ گفت: سایپا به خروج پراید از خط تولید علاقهمند است. تنها دغدغه ما اقشار ضعیف جامعه هستند که همچنان مشتری این خودرو هستند. اگر خانوارها به این خودرو وابسته نبودند بهطور قطع این خودرو را زودتر کنار گذاشته بودیم. از آنجا که پراید مصرف بنزین کمی دارد، هزینه قطعاتش پایین است و خدمات پس از فروش خوبی دارد، خیلی از خانوادهها آن را ترجیح میدهند. از سویی بخشی از اشتغال کشور با این خودرو است. بنابراین از بخش فروش خواستهام تمهیداتی بیندیشند تا وقتی میخواهیم این خودرو را کنار بگذاریم آسیبی به اقشار کمدرآمد وارد نشود. وی اضافه کرد: قطعا پراید از رده خارج میشود و جای خود را به محصولات جدید میدهد اما تلاش میکنیم به اقشار کمدرآمد آسیبی وارد نشود. جمالی از پراید به عنوان خودروی مطلوب اقشار کمدرآمد یاد کرد و افزود: از بخش فروش خواستهایم طرحی را پیش از خروج پراید از چرخه تولید به اجرا بگذارد که آسیبی به قشرهای کمدرآمد وارد نشود. همچنین معاون بازاریابی و فروش سایپا با اعلام اینکه ابلاغیه مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمتها هنوز برای ما با ابهاماتی همراه است، گفت: متوسط افزایش قیمت گروه تیبا و پراید 25/1 درصد است. همچنین قیمت پراید ۱۳۱ با افزایش 9/1 درصدی، پراید ۱۳۲ بالغ بر 2/0 درصد، پراید ۱۱۱ بالغ بر 53/0 درصد و تیبا مدل sx با افزایش 92/1درصدی روبهرو میشود. رضا تقیزاده با بیان اینکه تیبا هاچبک نیز 78/2 درصد و رنو ساندروی دندهای به همراه پارس تندر 51/3 درصد مجوز افزایش قیمت را دریافت کردهاند، تصریح کرد: این افزایش قیمتها به قیمت پایه خودروها اعمال میشود. وی درباره حاشیه قیمت در خانواده محصولات ال90 مانند ساندرو استپ وی، اظهارداشت: رنو متناسب با میزان تامین قطعات، سهمیه تولید در هر کشور را تعیین میکند اما این سهمیه پاسخگوی میزان تقاضا در ایران نیست. در واقع رنو سهمیه تولید محصولاتش را بهگونهای تنظیم میکند که عرضه کمتر از تقاضا بوده و در نتیجه اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار برای محصولات ایجاد شود، در حالی که این اختلاف قیمت به ضرر خودروساز است.