printlogo


کد خبر: 179050تاریخ: 1396/5/10 00:00
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انتقاد کرد
ناتوانی مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی

گروه اجتماعی: نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت بهداشت در ارائه مطلوب خدمات دندانپزشکی، گفت: پوشش خدمات دندانپزشکی در فاز دوم طرح تحول سلامت ضروری است.
محمدحسین قربانی درباره اضافه شدن خدمات دندانپزشکی در طرح تحول سلامت، به خانه ملت افزود: واقعیت آن است که در طرح تحول سلامت حدود 350 خدمت را تعرفه‌گذاری کردیم، این درحالی است که خدمات دندانپزشکی مغفول واقع شد. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه دندانپزشکی بسیار بالاست و بسیاری از مردم به دلیل همین هزینه‌های بالا قادر به مراجعه به دندانپزشکی نیستند لذا جای خالی خدمات دندانپزشکی در طرح تحول سلامت بشدت احساس می‌شد. نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که 50 درصد بیماری‌های گوارشی به جهت خرابی دندان‌هاست، درحالی که بسیاری از مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی ناتوان هستند. وی یادآور شد: دیده شدن خدمات دندانپزشکی در طرح تحول سلامت اقدام مثبتی در وزارت بهداشت است که می‌تواند باعث افزایش مراجعه مردم به دندانپزشکی و در نهایت داشتن دندان‌های سالم برای افراد جامعه شود. نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این نیاز احساس می‌شد که گام بعدی وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت، توجه به حوزه دهان و دندان باشد تا خدمات این حوزه برای مردم با قیمت مناسب ارائه شود.
از آمار کاهش شاخص پوسیدگی دندان راضی نیستم
علاوه بر این وزیر بهداشت هم با اشاره به کاهش شاخص پوسیدگی دندان از 09/2 به 8/1 در سال گذشته گفت: شخصا از آمارهایی که در این زمینه ارائه می‌شود، راضی نیستم.
سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی و اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم کشور گفت: در ۴ سال گذشته توانسته‌ایم با اقدامات پیشگیری و درمانی شاخص پوسیدگی دندان را از 09/2 به 8/1 کاهش دهیم. وی با بیان این مطلب که گذر زمان نشان خواهد داد تا چه میزان اقدامات ما در دهان و دندان در کاهش خرابی دندان‌ها تاثیرگذار بوده است، افزود: البته نکته قابل توجه والدین و دانش‌آموزان هستند که توانسته‌اند به نکات بهداشتی توجه کرده و در نتیجه باعث کاهش شاخص پوسیدگی دندان شوند. وزیر بهداشت بر ضرورت مسواک زدن در امر جلوگیری از پوسیدگی دندان تاکید کرد و اظهار داشت: در مقایسه با آمار بین‌المللی که در زمینه شاخص پوسیدگی دندان وجود دارد وضع خوبی داریم اما شخصا از آمارهایی که ارائه می‌شود، راضی نیستم. هاشمی بر تکرار آموزش برای بهبود سلامت دهان و دندان تاکید کرد و افزود: باید تا می‌توانیم برنامه‌های آموزشی را تکرار کنیم تا بتوانیم به آنچه مدنظر است دست یابیم.


Page Generated in 0/0053 sec