printlogo


کد خبر: 179073تاریخ: 1396/5/10 00:00
رویدادها

ملاقلی‌پور «راه طی شده» را کلید زد
فیلم مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از تولیدات مرکز مستند سازمان سینمایی حوزه هنری هفته گذشته در تهران کلید خورد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این مستند با موضوع بررسی افکار و اندیشه‌های «مهندس مهدی بازرگان» به عنوان روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست‌وزیر دولت موقت ایران در سال 57 در حال تولید است و نام آن «راه طی شده» است. تحقیقات این فیلم مستند از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و از تولیدات مرکز مستند حوزه هنری است که تهیه‌کنندگی آن بر عهده محمد امین نوروزی است.  این فیلم در حال حاضر مراحل ضبط مصاحبه با شخصیت‌های نهضت آزادی از قبیل آقای مهندس توسلی، دکتر سحابی، مهندس اکبر بدیع‌زادگان و... را طی می‌کند و قرار است برای جشنواره سینما حقیقت آماده نمایش و در این رویداد رونمایی شود. علی ملاقلی‌پور، فرزند سینماگر برجسته مرحوم رسول ملاقلی‌پور از علاقه‌مندان جدی مطالعه درباره انقلاب و مسائل سیاسی است. وی غیر از فعالیت هنری و ساخت فیلمی چون «قندون جهیزیه»، پژوهش‌های زیادی در زمینه شخصیت‌های مختلف انقلاب و تاریخ معاصر انجام داده است.

رونمایی مسجد جمکران از 2 نرم‌افزار در دهه کرامت
رئیس اداره آموزش مسجد مقدس جمکران از تولید و انتشار دو نرم‌افزار در سبک زندگی اسلامی خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدعباس مظهری‌موسوی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی به‌ صورت مستمر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: دوره‌های سبک زندگی اسلامی، طب اسلامی و خانواده موفق در ریل آموزشی مسجد است و فایل ضبط‌شده آنها نیز در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد. وی با اشاره به تولید 2 نرم‌افزار جدید چندرسانه‌ای در حوزه آموزش و تربیت اظهار کرد: نرم‌افزار «تربیت فرزند از نگاه طب اسلامی» بتازگی تولیدشده و قابل ‌ارائه به زائران مسجد مقدس جمکران است.  این نرم‌افزار حاصل دوره‌های آموزشی مسجد مقدس جمکران با سخنرانی اساتیدی مانند حجت‌الاسلام دکتر اخوان، متخصص طب اسلامی است. مزاج‌شناسی و اصلاح مزاج، طب اسلامی و خانواده موفق، مراحل تربیت فرزند، حقوق فرزندان بر والدین و طبیعت بهترین الگوی تربیت فرزند ازجمله موارد ارائه‌شده در این نرم‌افزار است.

جشنواره مایکل مور به «روتوش» جایزه داد
جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم تراورس سیتی به فیلم کوتاه «روتوش» تعلق گرفت. به گزارش مهر، فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران که برای حضور در بخش مسابقه جشنواره مایکل مور، مستندساز شهیر آمریکایی با عنوان جشنواره فیلم تراورس‌سیتی دعوت شده بود در نهایت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی این جشنواره را دریافت کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره تراورس‌سیتی که توسط مایکل مور پایه‌گذاری و مدیریت می‌شود این است که این جشنواره با شعار «فقط فیلم‌های بزرگ» هیچ فراخوانی منتشر نمی‌کند و هیچ فیلمساز یا پخش‌کننده‌ای امکان ارسال فیلم به این جشنواره را ندارد. جشنواره فیلم تراورس سیتی فیلم‌های بخش مسابقه هر دور خود را توسط نمایندگان جشنواره شناسایی و برای حضور در آن دعوت می‌کند. سیزدهمین دوره جشنواره فیلم تراورس سیتی از ۲۵ تا ۳۰ جولای برابر با ۳ تا ۸ مردادماه در آمریکا برگزار شد.

نویسنده‌های خلاق چگونه می‌نویسند؟
مجموعه «چگونه می‌نویسم: 17 روش از 17 نویسنده خلاق معاصر» منتشر شد؛ این اثر دربردارنده مطالبی برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند به‌طور حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف نوشتن فعالیت کنند، است.  به گزارش ایبنا،  پشت جلد کتاب می‌خوانیم: کافکا از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعدازظهر به سر کارش می‌رفت. او بعد از ناهار تا ساعت 7:30 بعد از ظهر می‌خوابید. بعد ورزش می‌کرد و با خانواده‌اش شام می‌خورد. او هر شب از ساعت 11 شروع به نوشتن می‌کرد تا وقتی که خوابش می‌گرفت. این برنامه‌ای بود که مرتب انجام می‌داد. کافکا جزو افرادی است که با جدیت به برنامه‌اش مقید بود. نخستین چاپ کتاب «چگونه می‌نویسم: 17 روش از 17 نویسنده خلاق معاصر» اثر کاظم رهبر، با شمارگان 400 نسخه، در 170 صفحه، به بهای 135 هزار ریال از سوی نشر کتاب خورشید راهی بازار نشر شده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec