printlogo


کد خبر: 179078تاریخ: 1396/5/10 00:00
اخبار

کلاسیکوی میامی  باب میل آمریکایی‌ها
آلفردو رلانیو: بارسلونا در میامی ال‌کلاسیکو را برد. آن هم در دیداری که کاملا باب میل آمریکایی‌ها بود. دیداری پرتنش و با گل‎های زیاد و برخی لحظات جادویی (که بیشتر مربوط به بارسا بود) و در نهایت هم بین دو نیمه مارک آنتونی برای آنها هنرنمایی کرد. در واقع این مسابقه فوتبالی بود متناسب با خواسته‎های آمریکایی‌ها و مطمئنا وقتی استفن راس، مالک میامی‌دالفینز تصمیم گرفت چنین مسابقه‎ای برگزار شود همین را در ذهنش داشته است. حاصل کار مسابقه‌ای جذاب بود که حتی غیبت رونالدو هم از جذابیت آن کم نکرده بود. خاویر تباس، رئیس لالیگا باید خوشحال باشد که حالا ال‌کلاسیکو تبدیل به برندی شده که کشورهای دیگر دوست دارند میزبانی‎‏اش را به عهده گیرند.  همچنین برای بارسلونا برد 3 بر 2 خبر خوبی بود که کاتالانی‌ها را بسیار خوشحال کرد. دلیلش این بود که این باشگاه جز نلسون سمدو و جرارد دلوفو بازیکنی به ترکیبش اضافه نکرده و بازیکن مطرحی را هم نفروخته است، هرچند صحبت از جدایی احتمالی نیمار بسیار به میان است.  جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس بارسلونا بالاخره قبول کرد وضعیت برای تیمش پیچیده است و هشدار داده به خاطر عدم رعایت فیرپلی مالی از پاری‌سن‌ژرمن به فیفا شکایت خواهد کرد. حرکت خوبی بود که البته بعید است سران تیم فرانسوی را ترسانده باشد و مانع‌شان شود. به هر حال من اصلا خوش‎بین نیستم. با فرمی که نیمار دارد، جدایی‎اش از بارسا برای این تیم خبر خیلی بدی است. او بازیکنی است که بسیار جوان است و با وجود جوانی به بلوغ خوبی هم رسیده است. حتی در تور پیش‌فصل آمریکا هم عملکرد خوبی در بازی‌های دوستانه داشته است. همچنین در ال‎کلاسیکو هم عملکرد او مشکلاتی برای رئال‌مادرید ایجاد کرد.  مادرید اما در این تور مشکلاتی داشت. این تیم فقط توانست یک مساوی به دست آورد و البته در آن بازی هم در ضربات پنالتی شکست خورد. در شرایطی که BBC مورد انتقاد هستند و عملکردشان باب میل هواداران نیست خوب نیست که مدافع عنوان قهرمانی با این شرایط به استقبال فصل جدید برود. بیل و بنزما عملکرد خوبی ندارند و من معتقدم جدایی په‌په هم تاثیراتی واضح بر عملکرد خط دفاعی داشته است. او بازیکنی سرعتی بود، بازی مستقیم انجام می‌داد و البته تجربه خوبی هم داشت. فقط سرخیو راموس توانسته در خط دفاعی مادرید عملکردی قابل قبول داشته باشد و این برای رئال نگران‌کننده است. کریس رونالدو بازمی‌گردد اما چیزی که نمی‌دانم این است که آیا فکری برای خط دفاعی متزلزل شده یا نه. شاید لازم باشد زیدان بیشتر روی حضور واران حساب کند.


ظهور مایکل فلپس جدید در آمریکا
کائلب درسل، شناگر آمریکایی توانست در مسابقات قهرمانی جهان ۷ مدال طلا کسب کند. رکورد او در این مدال‌آوری با مایکل فلپس آمریکایی برابر شد. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از NPR، درسل ۲۰ ساله و دانشجوی دانشگاه فلوریدا در مسابقات قهرمانی جهان بوداپست 7 مدال طلا کسب کرد. این رکورد پیش از این تنها در دست مایکل فلپس بود که در یک دور مسابقات 7 مدال طلا کسب کرده بود. 3 مدال طلای درسل در شنای انفرادی و 4 مدال طلای او در امدادی بوده است. درسل به عنوان بهترین شناگر مرد مسابقات انتخاب شد. او بعد از این موفقیت، گفت‌: بسیار لذتبخش بود. می‌دانم با فلپس مقایسه خواهم شد. فکر نمی‌کنم فشاری به من وارد شود. می‌خواهم تنها به کارم ادامه دهم و برای مسابقات آینده آماده شوم. فلپس نیز در جمله‌ای درباره درسل گفت‌: این بچه خیلی خوب پیش می‌رود. مایکل فلپس بعد از المپیک ۲۰۱۶ بازنشستگی خود را اعلام کرد. شنای آمریکا در حال‌ حاضر نیازمند سوپراستار دیگری است که راه فلپس را ادامه دهد. احتمال دارد درسل آغازکننده دوران بعد از فلپس باشد. رکورد 7 مدال فلپس در مسابقات قهرمانی جهان هنوز منحصر به فرد است زیرا او 5 مدال را در مسابقات انفرادی کسب کرده بود.

جزئیات قتل کشتی‌گیر روس
چند روز پیش یوری ولاسکو، کشتی‌گیر روس که 2 بار قهرمان جوانان اروپا شده است در شهر گوریا چینسک با چاقو کشته شد. خبرگزاری تاس اطلاعاتی درباره این حادثه ارائه داده است. به‌ گزارش ‌ایسنا، کمیته‌ بازرسی روسیه اعلام کرد ولاسکو یکی از 5 کشتی‌گیری بوده است که در مسابقات Ulan –Ude شرکت کرده بود، به همین منظور به دهکده گوریا چینسک در نزدیکی دریاچه بایکا در جنوب سیبری سفر کرده بود. او در کنار ساحل توقف داشته که در این منطقه درگیری بین او و محلیان یا توریست‌ها صورت می‌گیرد و شخصی با چند ضربه چاقو او را به قتل می‌رساند. جنازه او توسط محلی‌ها در این منطقه پیدا می‌شود.


Page Generated in 0/0065 sec