printlogo


کد خبر: 179084تاریخ: 1396/5/10 00:00
دمشق انحلال ائتلاف آمریکایی را خواستار شد
پیشروی ارتش سوریه تا رود فرات

 در حالی ‌که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی که به بهانه سرکوب داعش به خاک سوریه تجاوز کرده‌اند، روزانه جان ده‌ها غیرنظامی را می‌گیرد، دمشق با ارسال 2 نامه به شورای امنیت و سازمان ملل انحلال این ائتلاف را خواستار شده است. وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها، تأکید کرد باید شورای امنیت و سازمان ملل جنایات آمریکا علیه غیرنظامیان سوری را متوقف کنند. وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه این ائتلاف بدون اجازه دمشق و خارج از چارچوب سازمان ملل تشکیل شده، خاطرنشان کرد ائتلاف همچنان به کشتار جمعی افراد غیرنظامی بی‌گناه سوری ادامه می‌دهد و در این زمینه از بهانه مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند. دمشق خاطرنشان کرد که حملات آمریکا در ایجاد هرج‌و مرج و کشتار و قتل و خونریزی نقش داشته است و اهداف ائتلاف با تروریست‌ها در بر هم زدن ثبات و امنیت سوریه کامل شده است. بر این اساس، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی که واشنگتن آن را اداره می‌کند، در تازه‌ترین جنایت خود، یکشنبه بیمارستان و میدان شهدا را در شهر البوکمال در حومه دیرالزور هدف قرار دادند که به کشته شدن 6 غیرنظامی از جمله چندن زن و کودک و زخمی شدن 10 تن دیگر انجامید.
پیشروی ارتش در الرقه
عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در استان رقه همچنان ادامه دارد. شبکه خبری المنار گزارش داد که ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی رقه روستاهای «غانم علی، الجبیله و الرابیه» را آزاد کرده است. نیروهای سوری همچنین توانستند چندین ارتفاع را در این قسمت از ریف رقه آزاد کنند و از سمت جنوب شرق شهر الرقه خود را به رود فرات برسانند. با این پیشروی، داعش در روستاهای «زور شمر، الصبخه، شریده، الجبلی، ارحبی، رجم هارون و تل المرود» محاصره شد. نیروهای سوری در روزهای گذشته در ریف جنوب شرقی الرقه پیشروی کردند و 70 کیلومتر تا برداشتن محاصره دیرالزور فاصله دارند.
تجاوز مجدد ارتش ترکیه به خاک سوریه
خبرگزاری کرد «انها» گزارش داد، نیروهای ارتش ترکیه وارد شهر عین العرب (کوبانی) در شمال  سوریه شدند. به گزارش این منبع، ارتش ترکیه یکشنبه شب با گذشتن از 2 روستای سفتک و بوبانی در غرب شهر عین‌العرب وارد این شهر شد و تعداد زیادی از نیروهای ترک در نزدیکی مرزهای  سوریه مستقر شده‌اند. ارتش ترکیه توپخانه خود را در روستای کلجبرین  بین شهرهای اعزاز و مارع مستقر کرده و منطقه منغ و روستاهای العلقمیه و عین دقنه را با گلوله‌های توپخانه و خمپاره زیر آتش گرفت. با این حال برخی منابع خبری دیگر می‌گویند نیروهای نظامی ترکیه بعد از مدتی کوتاه دوباره به داخل خاک ترکیه بازگشته‌اند.


Page Generated in 0/0052 sec