printlogo


کد خبر: 179120تاریخ: 1396/5/11 00:00
رویدادها

اتمام جلد دوم «آن بیست‌وسه نفر»
نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» از نگارش جلد دوم این کتاب با عنوان «اردوگاه اطفال» خبر داد و گفت: باید باب جدیدی برای ۱۷ ساله‌های جنگ باز شود. به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: این اثر نیز همانند جلد نخست، دربردارنده خاطرات خودم از دوران اسارت است، در واقع در این کتاب هم تاریخ با قلم داستانی روایت می‌شود. هرچند اثر بیانی داستانی دارد اما تمام مطالب یاد شده کاملاً منطبق با واقعیت است.  یوسف‌زاده افزود: برای اطمینان از وقایع رخ داده و شرح کامل ماجراها، با دیگر دوستانم نیز درباره موضوعات مختلف صحبت کرده‌ام تا بخش‌هایی که از آن اطلاعی نداشتم یا مردد بودم،‌ برطرف شود و روایتی کامل ارائه دهم تا چیزی از قلم نیفتد. در جلسه‌ای که چند ماه پیش در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان تأکید داشتند هر آنچه رخ داده نقل شود و اغراقی صورت نگیرد. به همین دلیل تلاش کردم روایت خاطرات در این کتاب منطبق با واقعیت
و خالی از اغراق باشد.

«آسمون هشتم» روی آنتن شبکه افق
برنامه «آسمون هشتم» ویژه سالروز میلاد امام رضا(ع) از ۱۱ تا ۱۳ مرداد هر شب به صورت زنده از مشهد مقدس روی آنتن شبکه افق می‌رود. به گزارش فارس،  این برنامه هر شب با اجرای سید مرتضی جوادی پخش خواهد شد و شامل بخش‌های متنوعی همچون گفت‌وگو با چهره‌های آشنا در حرم رضوی، میان‌برنامه‌هایی با موضوعات گوناگون، گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی و برگزاری مسابقه برای مخاطبان است؛ امید مهدی‌نژاد هم اجرای آیتم‌های مختلف برنامه را بر عهده خواهد داشت. همچنین مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر حرم امام رضا(ع)
که پنجشنبه صبح 12 مرداد برگزار می‌شود هم در قالب این برنامه به صورت زنده پخش می‌شود. زمان پخش «آسمون هشتم» از 11 تا 13 مرداد هر شب ساعت 23 تا 24 خواهد بود.

انتشار «زمستان‌های سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای»
رمان «زمستان‌های سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای» روایتی از اختلاف‌های زناشویی توسط سوره مهر منتشر شد. به گزارش فارس، «زمستان سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای» داستانی اجتماعی از فاطمه بهبودی است که به روایت اختلافات یک زن و شوهر می‌پردازد. راوی اصلی رمان «زمستان سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای» شخصی به نام «هما» است که مدام در این اثر با مخاطب به صحبت پرداخته و احساسات خود را بیان می‌کند. در گذشته زنان ایرانی استقلال مالی نداشتند و به همین دلیل به‌رغم همه مشکلات، زندگی زناشویی را تحمل می‌کردند ولی امروز چون زنان وارد اجتماع شده‌اند و پا به پای مردان کار می‌کنند، کمتر خودشان را وابسته به مردان می‌دانند و استقلال مالی دارند که همین استقلال مالی باعث می‌شود هنگام بروز اختلاف راحت‌تر از هم جدا شوند. رمان «زمستان سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای» اثر فاطمه بهبودی در 189 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر با قیمت 10هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

برگزاری سومین شب شعر «هشتمین سراج»
فرهنگسرای مهر همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
و همچنین گرامیداشت دهه کرامت سومین دوره شب شعر «هشتمین سراج » را برگزار می‌کند. به گزارش مهر، این برنامه با حضور شاعران مطرح کشور چون: حمیدرضا شکارسری، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی و برخی شخصیت‌های فرهنگی  و هنری منطقه و جمعی از شاعران آیینی برگزار می‌شود. اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال‌آفرین
اهل بیت(ع)، فراهم آوردن زمینه‌های گسترش فضائل اخلاقی در جامعه، ایجاد شور و شوق معنوی و فراهم کردن یک روز به یادماندنی و شاد برای شهروندان از جمله اهداف برگزاری این برنامه است. سومین دوره شب شعر «هشتمین سراج» روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه، ساعت ۱۷ در سالن فرهنگسرا برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به فرهنگسرای مهر واقع در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ مراجعه کنند.   


Page Generated in 0/0048 sec