printlogo


کد خبر: 179157تاریخ: 1396/5/12 00:00
اخبار

سریع و خشن؛ نسخه لیورپولی
اسکات پترسون: آمدن محمد صلاح به لیورپول کنجکاوی بسیاری را به همراه داشته، چرا که حالا یورگن کلوپ و لیورپول می‌توانند ترسناک‌ترین گزینه‌های هجومی را در لیگ برتر داشته باشند. این بازیکن مصری با مبلغ 34 میلیون پوند در ماه ژوئن از رم به لیورپول آمد و همین حالا هم هواداران این تیم را با لحظات تاثیرگذاری که از خود در بازی‌های پیش‌فصل بر جا گذاشته، سر ذوق آورده است. در این بین سریع‌ترین کیفیتی که از او بروز پیدا کرده، سرعتش است. کلوپ بر این باور است که سرعت گام‌های صلاح کمک زیادی به تیمش در فصل آینده خواهد کرد. کلوپ به اسکای اسپورت می‌گوید: «اگر مردم درباره او چیزی زیادی نمی‌دانند، باید چند ویدئو از او را ببینند و آن وقت هست که مطمئنا تحت تاثیر قرار می‌گیرند. او یک بازیکن فوق‌العاده است که سرعت بالایی دارد. پس از پایان فصل قبل ما گفتیم که چیزهایی هستند که باید تلاش کنیم آنها را به‌دست بیاوریم تا یک تیم خیلی خوب داشته باشیم. یکی از این چیزها سرعت، تمام‌کننده بودن، آماده‌کردن فرصت‌ها، گلزنی و کار گروهی موثر است که صلاح همه آنها را در خود دارد. او ذاتا یک پسر کامل است که می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد سریع بدود».
کدام سریع‌ترند؟
صلاح در یک سو و سادیو مانه در سوی دیگر، مدافعان کناری حریف را به خودشان خیره می‌کنند. برای آنها سرعت یک مساله حیاتی است اما کدامیک سرعت بیشتری دارند و می‌توانند بیش از دیگری حریف را با سرعت خود عصبانی کنند؟ مانه فکر ‌می‌کند جواب این سوال را می‌داند. وقتی خبرنگار گاردین «کیث استیگان» از او می‌پرسد او یا صلاح، کدامیک سریع‌ترند، مانه در جواب تاکید می‌کند هم‌تیمی جدیدش بازیکن سریع‌تری است. مانه در فصل گذشته به سرعت 75/34 کیلومتر بر ساعت رسید؛ سرعتی که کافی بود تا او را در رده پانزدهم سریع‌ترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس قرار دهد اما صلاح قطعا این شانس را دارد که بین 10 بازیکن سریع لیگ قرار بگیرد. برای این اتفاق باید منتظر شروع فصل جدید بود؛ چیزی که فصل آینده را برای هواداران لیورپول بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کند. از دویدن مانه و صلاح ویدئوهای زیادی در فضای مجازی پخش شده تا لیورپولی‌ها درباره اینکه کدامیک سریع‌تر هستند، قضاوت کنند.
 تابستان کم‌هیجان
به‌رغم شور و اشتیاقی که از خرید صلاح به پا شد، در مورد دیگر خریدهای لیورپول در این تابستان این موضوع وجود نداشت و حتی هواداران تا حدی از وضعیت نقل و انتقالات این تیم ناخشنود هستند. دومنیک سولانکه و اندرو رابرتسون دیگر خریدهای کلوپ در این تابستان بودند. این در حالی است که چلسی و 2 باشگاه منچستری تاکنون بیش از 100 میلیون پوند در این پنجره نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند اما هزینه‌های لیورپول نزدیک به 50 میلیون پوند شده است. کلوپ هنوز نتوانسته انتقال ویرجیل فن‌دیک از ساوتهمپتون و نبی کیتا از لایپزیگ را کامل کند اما او دوست ندارد هواداران به خاطر چنین مسائلی نسبت به آینده تیم ترس داشته باشند. او به تلگراف می‌گوید: «می‌توانم تصور کنم اگر ما نتوانیم این بازیکنان را بخریم چقدر هواداران آزار می‌بینند. آنها پیش خودشان می‌گویند، وای خدای من اینجا هیچ اتفاقی نمی‌افتد، همه اتفاق‌ها جای دیگری است اما ما نمی‌توانیم اینگونه فکر کنیم. من دوست دارم همه بازیکنان را از اولین روز تمرینی که اینجا هستم تا آخرین روز در اختیار داشته باشم اما این براحتی امکان‌پذیر نیست و فکر نمی‌کنم حتی در دنیا هم یکبار دیگر ممکن شود بویژه در انگلیس. پس چرا باید من درباره آن ناله و شکایت کنم».
 

بازتاب جهانی نقاشی دختر هنرمند ایرانی
نقاشی فاطمه حمامی، نقاش معلول ایرانی که با پاهایش، کریستیانو رونالدو را به تصویر کشیده، مورد توجه رسانه‌های فوتبالی دنیا قرار گرفته است. حمامی که استعدادی استثنایی در نقاشی کردن با پاهایش دارد، این بار کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره رئال‌مادرید و تیم‌ملی پرتغال را به تصویر کشیده که این نقاشی بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های جهان داشته است. سایت گل در این رابطه نوشت: «هنرمند بااستعداد ایرانی، جهان فوتبال را با نقاشی استثنایی که با پاهایش کشیده، تحت تاثیر قرار داده است». فاطمه حمامی، عکسی از نقاشی استثنایی‌اش از فوق‌ستاره رئال‌مادرید و تیم‌ملی پرتغال را در اینستاگرامش منتشر کرده است. این هنرمند معلول که بشدت فوتبالی است، پیش از این نیز نقاشی زیبایی از علی دایی، اسطوره فوتبال ایران کشیده بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec