printlogo


کد خبر: 179160تاریخ: 1396/5/12 00:00
اخبار

«رسانش» در  شبکه امید
همزمان با افتتاح رسمی شبکه امید، برنامه تلویزیونی «رسانش» با موضوع «سواد رسانه‌ای» از 14 مردادماه از این شبکه با محوریت مخاطبان نوجوان روی آنتن می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این برنامه که فصل اول آن تا انتهای تابستان ادامه دارد، شنبه تا چهارشنبه هر شب از ساعت 21:30 به مدت 30 دقیقه پخش خواهد شد. در هر قسمت از این برنامه، مباحث مرتبط با سواد رسانه‌ای در قالب‌هایی همچون، بازی‌های رایانه‌ای، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، موسیقی و... و همچنین در موضوعاتی مانند بازنمایی، خبر، سرگرمی، تبلیغات تلویزیونی، مخاطب‌شناسی، ستاره‌ها و... با محوریت مصادیقی از هر یک از این موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. گفتنی است، شبکه امید سیما که پخش آزمایشی آن از نیمه دوم سال 1395 آغاز شده بود، از جمعه 13 مرداد 96 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

«داستان برده‌ها» به چاپ چهارم رسید
کتاب «داستان برده‌ها» توسط انتشارات کتاب جمکران برای عرضه چاپ چهارم به بازار نشر آماده می‌شود. به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران،  این کتاب با ترجمه منابع موجود و در بیشتر موارد با بیان نکته‌های گفته نشده تاریخ، سعی دارد رنج و ستم بزرگی را که بر انسان‌های زیادی در دنیا رفته روایت کند؛ انسان‌هایی که قربانی پول‌پرستی و سنگدلی تاجران و سرمایه‌داران اروپایی و آمریکایی شدند. در اثر پیش رو، به تاریخ برده‌داری از ابتدا پرداخته شده اما تمرکز اصلی آن روی برده‌داری اروپایی و آمریکایی بوده است؛ موضوعی که هنوز هم وجود دارد و فقط شکل و ساختار و سازوکارش متفاوت شده است. از روزی که دریانوردان اشغالگر پرتغالی و اسپانیایی، نخستین مستعمره‌های خود را در قاره جدید بنا می‌کردند، همه چیز برای بومی‌ها تلخ شد و این تلخی، با استثمار و نابود کردن نسل‌های زیادی از مردم آفریقا ادامه پیدا کرد. مجموع شمارگان این کتاب از چاپ اول تا سوم، ۳ هزار و ۵۰۰ نسخه بوده که چاپ سومش رو به پایان بوده و قرار است نسخه‌های چاپ چهارمش بزودی با ۸۰ صفحه رنگی، قطع رحلی و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شود. جلد دوم این اثر هم، در قالب یک دایره‌المعارف با نام «پدرخوانده» و با محوریت مرور همه جنایات‌ آمریکایی- اروپایی‌ در دنیا در مرحله ویرایش است.

هشدار علی معلم   درباره ۵۰۰ تابلوی نقاشی
رئیس فرهنگستان هنر درباره ۵۰۰ تابلو از آثار هنرمندان بزرگ ایرانی به اهالی فرهنگ و هنر و مسؤولان پیام داد. به گزارش فارس، محمدعلی معلم‌دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر در پیامی سرگشاده خطاب به «اهالی فرهنگ و هنر و مقامات مسؤول» نوشت: «بدینوسیله اعلام می‌کند که بیش از ۵۰۰ تابلو از آثار نقاشان ایرانی که با تطمیع تأثیرگذاری در مدیران و بعضی از کارمندان به بهانه نمایشگاه و ... بدون شناسنامه و سند به خزانه فرهنگستان تحمیل شده است، در اختیار این نهاد فرهنگی است. شرکت پارس آریان به سرپرستی آقای امین تفرشی مدعی مالکیت آن است که ادعاست و بایستی اثبات شود. عجالتاً مال، مال الله است و متعلق به مردم و میهن اسلامی است». در فهرست منتشر شده از سوی فرهنگستان هنر،‌ آثار هنرمندانی نظیر سهراب سپهری، محسن وزیری‌مقدم، ناصر پلنگی، آنه محمدتاتاری، پرویز تناولی، صادق تبریزی،  فرامرز پیلارام، مهدی سحابی، حسین زنده‌رودی، جعفر روحبخش، جلال شباهنگی، پرویز کلانتری و کامران کاتوزیان به چشم می‌خورد.

گردهمایی شاعران در «حریم آهو»
چهارمین شب شعر حریم آهو همزمان با میلاد امام رضا(ع) با حضور گروهی از شاعران برجسته کشور در باغ‌‌موزه هنرهای ایرانی برگزار می‌شود. به گزارش مهر، شب شعر «حریم آهو» ویژه ولادت امام رضا(ع) پنجشنبه ۱۲ مرداد با حضور شاعران پیشکسوت و جوان در فضای مصفای باغ‌موزه هنرهای ایرانی برگزار می‌شود.  «حریم آهو» به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در جمع دوستداران و عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهد شد و در آن، شاعران تازه‌ترین سروده‌های خود را برای حاضران قرائت می‌کنند.   این ویژه‌برنامه سال گذشته نیز به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در باغ‌موزه هنرهای ایرانی برگزار شد.   علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند پنجشنبه (امروز) از ساعت ۱۷:۳۰ به میدان تجریش، خیابان مقصودبیک، کوچه دکتر حسابی، شماره ۲۵، باغ‌موزه هنرهای ایرانی مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0061 sec