printlogo


کد خبر: 179161تاریخ: 1396/5/12 00:00
رویدادها

«زعفران» شنیدنی شد
آلبوم صوتی «زعفران» در آستانه فرارسیدن سالروز تولد امام رضا(ع) توسط موسسه هنر و ادبیات هلال منتشر شد.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسین فتحی، مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال اظهار داشت آلبوم «زعفران» عرض ارادت شاعران برجسته آیینی کشور به محضر حضرت
علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در قالبی چون کتاب صوتی است. این آلبوم سومین آلبوم از مجموعه شعرآوا است که با همکاری پیمان طالبی از شاعران آیینی کشور در استودیوی هلال تهیه و تولید شده است. مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال عنوان کرد: در آلبوم «زعفران» ۱۲ قطعه شعر رضوی همراه با موسیقی از شاعران آیینی برجسته‌ای چون علی داوودی، هادی جانفدا، محمود حبیبی‌کسبی و نفیسه سادات‌موسوی برای مخاطبان عرضه شده که این شاعران شاخص‌ترین اشعار خود را در استودیوی هلال و با صدای خود دکلمه کرده‌اند.

بدرقه «محمود جهان» به منزل ابدی
مراسم تشییع پیکر محمود جهان، خواننده موسیقی جنوب صبح دیروز در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش تسنیم، سیدمحمد میرزمانی، آهنگساز و از مسؤولان خانه موسیقی در سخنانی گفت: کسی که رهش را با عشق بیامیزد چنین بدرقه باشکوهی در انتظارش است. محمود جهان نیم قرن تلاش عاشقانه داشت و بیش از 30 آلبوم منتشر کرد. بعد انسانی و معرفتی او بسیار پررنگ بود. او عاشق امیرالمومنین(ع) و سربه مهر بود. با همین عشق سدهای پیش رویش را از میان برداشت.. سیاهپوشان در پایان این مراسم با ساز نی‌انبان قطعه‌ای در شور عرب به یاد محمود جهان اجرا کرد. امید جهان، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی، محسن شریفیان، اصغر همت، محمد میرزمانی و غلامرضا صنعتگر از حاضران در این مراسم بودند. پیکر محمود جهان پس از این مراسم به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.

«2030» در آستانه اکران
قرارداد 2030 بزودی در قالب فیلمی مستند تولید و آماده پخش می‌شود.
به گزارش فارس، این مجموعه قصد دارد با نگاهی کارشناسانه به موضوع قرارداد 2030 به تحلیل زوایای مختلف آن بپردازد و نکات مثبت و منفی آن را واکاوی کند. تحقیق و پژوهش این مستند از ابتدای اردیبهشت‌ماه در خانه فرهنگ و رسانه ثائر آغاز شده و تولید آن از اواسط تیرماه شروع شده و قرار است تا اواخر مردادماه آماده نمایش شود. مستند 2030 در رابطه با قرارداد جامع آموزشی یونسکو است و به طرح و پاسخگویی سوالات پیرامون سند اشاره دارد. به گفته پژوهشگران این فیلم، مستند 2030 به مسائلی همچون تاریخچه قرارداد‌های آموزشی و پیامدهای اجرایی نشدن آن در کشور می‌پردازد و با نگاهی به مدل آموزشی کشور از سال‌ها قبل تا امروز، به واکاوی این سند می‌پردازد. این فیلم توسط خانه فرهنگ و رسانه تولید می‌شود و تهیه‌کنندگی آن را روح‌الله رفیعی برعهده دارد.

«نظم جهانی» کسینجر منتشر شد
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «نظم جهانی» اثر هنری کسینجر سیاستمدار برجسته و کهنه‌کار ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد. به گزارش مهر، این کتاب دربرگیرنده مجموعه نظریات کسینجر درباره موضوع نظم نوین بین‌الملل در جامعه جهانی است و در آن این مساله در ارتباط با بخش‌های مختلف دنیا به صورت مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. کسینجر این کتاب را در ۱۰ فصل تنظیم کرده که 2 فصل نخست آن به موضوع اروپا و نقش آن در نظم تکثرگرای جهانی اختصاص دارد و طی آن از پایان موازنه قدرت اروپایی سخن به میان آورده است. کتاب در فصل سوم به موضوع اسلامگرایی و خاورمیانه وارد شده و موضوعاتی مانند اسلامگرایی و بهار عربی، سوریه، فلسطین، عربستان و... در آن بحث شده است. چهارمین فصل کتاب اما به موضوع رویکرد ایران و آمریکا در مقابل هم توجه نشان داده است. کسینجر در این کتاب نخست مساله سنت حکومتداری ایرانی و پس از آن انقلاب اسلامی و توسعه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده است.  کسینجر در این کتاب تلاش کرده تا نشان دهد آنچه امروز به عنوان مفهوم نظم شناخته می‌شود حدود 4 قرن پیش در اروپای غربی‌ زاده شده است و چنددستگی ناخواسته و تصادفی در تاریخ اروپا تبدیل به الگویی از یک نظم جدید بین‌المللی شد که چشم‌انداز فلسفی کاملا منحصربه‌فردی داشت. این کتاب را انتشارات علمی و فرهنگی در ۴۵۷ صفحه با قیمت
۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0071 sec