printlogo


کد خبر: 179167تاریخ: 1396/5/12 00:00
رونمایی از «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی»

گروه اجتماعی: سامانه آنلاین تبصره ۷ ماده ۱۳ و راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی و افتتاح سامانه آنلاین کمیسیون تبصره ۷ ماده ۱۳ گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در وزارت بهداشت، بیمه‌ها و نظام پزشکی این است که تا جای امکان مبادله اطلاعات چه در زمینه طبابت و چه در زمینه صدور مجوزها را به صورت الکترونیک انجام دهیم و از بروکراسی اجتناب کنیم تا بتوانیم به صورت فوری خدمات را به مردم ارائه دهیم. وی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی نظام سلامت در کشورها میزان دسترسی به خدمات الکترونیک توسط
ذی‌نفعان آن اعم از بیماران، بیمه‌ها، دستگاه‌های نظارتی خارجی و داخلی حوزه سلامت است. بر این اساس نظام پزشکی توانست در چند ماه گذشته نرم‌افزار امضای الکترونیک را افتتاح کند و امروز هم سامانه آنلاین تبصره ۷ ماده ۱۳ را راه‌اندازی کرد که در موارد خاص برای ارائه تسهیلات به گروه پزشکی و احصای نیازهای شهرستان‌ها به کار می‌روند. قائم‌مقام وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به افتتاح راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی گفت: اعتماد بیمار به پزشک و رابطه متقابل گروه ارائه‌کننده خدمات پزشکی و درمانی با دریافت‌کنندگان خدمات، سنگ زیربنا و ستون اصلی تاثیرات درمان و تنظیم‌کننده مناسب روابط حوزه سلامت است.
حریرچی با بیان اینکه در کشور ما از دیرباز درباره اخلاق حرفه‌ای اقداماتی انجام می‌شد و مستندات قانونی در این باره وجود داشت، گفت: امروز خوشحالیم که راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی توسط شورایعالی سازمان نظام پزشکی تهیه شده است و امیدواریم تمام موارد آن مبنای رفتار جامعه پزشکی باشد. قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه وجود روابط اخلاقی مناسب از دیرباز باعث شده تا جامعه پزشکی جزو 3 گروه مرجع اصلی جامعه شناخته شوند، اظهار کرد: همواره در نظرسنجی‌ها گروه پزشکی جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهد و این موضوع نویدبخش است اما قسمت بد ماجرا این است که طی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته درجه اعتبار تمام گروه‌های مرجع دچار آسیب شده است و باید این موضوع را آسیب‌شناسی کنیم و به سمت افزایش سرمایه اجتماعی و اعتقاد متقابل مردم با مردم، مردم با دولت و دولت با مردم حرکت کنیم.


Page Generated in 0/0051 sec