printlogo


کد خبر: 179168تاریخ: 1396/5/12 00:00
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران مطرح کرد
موج درخواست زیبایی در حوزه دندانپزشکی

گروه اجتماعی: رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به ایجاد موج درخواست زیبایی در حوزه دندانپزشکی، گفت: در صورتی که اقدام زیبایی به صورت غیرضروری انجام شود، می‌تواند عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد. باقر شهنی‌زاده در آستانه برگزاری ششمین  همایش زیبایی انجمن  دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: بحث زیبایی و دندانپزشکی اکثر رشته‌های دندانپزشکی را در بر گرفته و جدا از تأثیر مباحث اقتصاد مطب‌داری خود به یک پروسه ضروری در تأمین نیازهای بیماران تبدیل شده است اما نگاه به این موضوع باید از منظر پیشگیری از هرگونه خسارت بیمار و درمان براساس ضرورت و نیازهای واقعی باشد. وی افزود: در کشور بیش از
25 هزار دندانپزشکی عمومی داریم که آموزش‌های آنها اولویت اصلی انجمن‌های تخصصی و فراگیر است و هر دندانپزشک دانشش باید به صورتی باشد که درمان موفق برای بیمار داشته باشد، بنابراین آموزش سرلوحه همه کارهاست. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اضافه کرد: در وزارت بهداشت نیز اداره کل آموزش جامع پزشکی کشور ایجاد شده و دندانپزشکان برای تمدید پروانه مطب لازم بوده 125 امتیاز از طریق آموزش کسب کنند تا بتوانند پروانه مطب‌شان را تمدید کنند. بنابراین دستگاه‌های دولتی به این موضوع توجه داشتند. شهنی‌زاده گفت:‌‌ آموزش شامل 2 بخش دانش‌ علوم جدید و بازآموزی است که ما یک مجموعه آموزشی را برای هر دندانپزشک داریم که طی 5 تا 6 سال باید آن را فرا گیرد و این مساله کوریکولوم آموزشی بوده که توسط شورایعالی دندانپزشکی تضمین می‌شود. وی به برگزاری ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اشاره کرد و گفت:‌ امروزه موج درخواست زیبایی در حوزه دندانپزشکی را داریم که آموزش اصولی برای کاهش خسارت به مردم بسیار حائز اهمیت است. وی درباره آمار شکایت از دندانپزشکان و خطاهای پزشکی در این زمینه اظهار داشت: شکایت در همه زمینه‌ها وجود دارد و در دنیا شکایت از گروه‌های پزشکی طبیعی است، البته بسیاری از مواقع بیمه‌ها پشت این شکایت‌ها قرار دارند چرا که این نهاد در روش‌های درمانی و مواد مصرفی درمان می‌توانند نقش ایفا کنند و شکایت هم به نفع بیمار و هم به نفع بیمه می‌تواند باشد. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تأکید بر اینکه شکایت به معنای مقصر بودن فرد نیست و برای اعاده حق است،‌ گفت: متأسفانه برخی شکایات به دلیل تحریکات و برخی به دلیل تبلیغات است. به طور مثال فردی درخواست داشته که عصب‌کشی دندان بدون درد انجام شود در حالی که درد پاسخ بدن به مشکلات است و فرد با این مساله نسبت به شکایت اقدام می‌کند. شهنی‌زاده اضافه کرد: اینکه شکایت عارضه بد اجتماعی باشد بستگی به این داشته که چقدر درست و چقدر نادرست است ولی آنچه مشخص است این بوده که مشکلات ما از قضاوت است. وی گفت: مراکز متعددی به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند در حالی که همه اینها باید ساماندهی شوند و امیدواریم این بخش اصلاحات لازم در آن انجام شود، همچنین برای شکایت قوانین مشخصی باشد همچون قوانین مسکن و راهنمایی و رانندگی که ان‌شاءالله آمار ما به آمارهای اصولی نزدیک شود. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اضافه کرد: بسیاری از افراد برای سفید کردن دندان و لمینت دندان به مطب دندانپزشکان مراجعه می‌کنند که گاهی این مساله به نفع بیمار نیست و می‌تواند سبب تعرض به بافت لثه و آسیب دندان شود.


Page Generated in 0/0074 sec