printlogo


کد خبر: 179183تاریخ: 1396/5/12 00:00
چهارگوشه

حمله به کنسولگری چین  در لس‌آنجلس
پلیس لس‌آنجلس روز چهارشنبه از تیراندازی داخل کنسولگری چین خبر داد و تأکید کرد در این حادثه به کسی آسیب نرسید. پلیس تاکید کرد فرد مهاجم را داخل خودرویش یافت که با گلوله خودکشی کرده بود. کنسولگری چین در بیانیه‌ای با اظهار نگرانی شدید درباره این حادثه، از آمریکا خواست همه اقدامات لازم را برای حمایت و تأمین امنیت ساختمان کنسولگری، دیپلمات‌ها و کارکنان  به‌کار گیرد. پلیس آمریکا گزارشی درباره هویت فرد مهاجم و دلیل این تیراندازی منتشر نکرده است.

حمله انتحاری به نیروهای ناتو در افغانستان
ائتلاف بین‌المللی به رهبری ناتو در افغانستان روز چهارشنبه تایید کرد یک بمب‌گذاری انتحاری علیه نیروهایش در قندهار تلفاتی بر جا گذاشته است. بنا بر گزارش‌ها از افغانستان، این حمله روز چهارشنبه در نزدیکی فرودگاه قندهار یک خودروی حامل نیروهای بین‌المللی را هدف گرفته بود. گروه طالبان مسؤولیت این انفجار را برعهده گرفته است. فرودگاه قندهار میزبان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان است. نیروهای آمریکایی و ناتو اکنون در افغانستان حدود
 ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن هستند.

توطئه جدید تروریستی در جنوب فیلیپین
رئیس‌جمهور فیلیپین جلسه فوری با قانون‌گذاران برای گفت‌وگو درباره توطئه‌های تروریستی جدید در جزیره میندانائو، واقع در جنوب این کشور برگزار کرد. سناتور ویسنتو سوتو اعلام کرد 3 منطقه در میندانائو مورد تهدید حملات تروریستی جدید قرار دارد. در پی محاصره جزیره میندانائو توسط گروه «موآت» وابسته به داعش، این جزیره 60 روز - از 23 مه سال جاری - تحت حکومت نظامی قرار گرفت. قانون‌گذاران فیلیپین 22 ژوئیه این حکومت نظامی را تا 31 دسامبر در نظر گرفتند که طبق دستور در این تاریخ حکومت نظامی در این جزیره تمام می‌شود.

انتقاد سازمان ملل از ائتلاف سعودی
نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در یمن گفت عربستان سعودی مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به مردم جنگ‌زده یمن می‌شود. آوک لوتسما همچنین به مواردی از مننژیت در یمن اشاره کرد؛ کشوری که علاوه بر فقر شدید، از شیوع گسترده وبا نیز رنج می‌برد. سازمان ملل برای رساندن کمک به جنگ‌زدگان یمن از 2 فروند هواپیما استفاده می‌کند که از شهرهای امان (اردن) و جیبوتی به مقصد یمن به پرواز در می‌آیند اما در پایتخت یمن، سوخت مورد نیاز هواپیماها برای بازگشت وجود ندارد.

دام مرگ ملکه برای دایانا
گویا قرار نیست خانواده سلطنتی انگلیس از رسوایی مرگ مشکوک پرنسس دایانا رها شود و هر روز شواهدی تازه در رد تصادفی‌بودن مرگ وی پدیدار می‌شود. دایانا کینگز، همسر مطلقه چارلز، ولیعهد انگلیس، در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ در یک سانحه رانندگی مشکوک در تونل پوند دآلمای درگذشت. حال به گزارش «دیلی‌استار»، اظهارات اخیر «کن وارف» از محافظان پیشین او دردسر تازه‌ای را برای کاخ باکینگهام ایجاد کرده ‌‌است؛ او در تازه‌ترین افشاگری‎های خود درباره مرگ شاهزاده دایانا تاکید کرده که اگر ملکه الیزابت در حفاظت سلطنتی از عروسش پافشاری بیشتری ‌داشت، هم‌اکنون او زنده بود. وارف اعتقاد دارد که اگر یک تیم حفاظت سلطنتی برای امنیت جان پرنسس دایانا تعیین شده بود، به هیچ وجه حادثه «تصادف ماشین» در آگوست ۱۹۹۷ در پاریس رخ نمی‌داد و دایانا کشته نمی‌شد. دایانا کینگز، در زمان مرگش با اینکه از اعضای خانواده سلطنتی ویندسور بود اما از تیم ویژه حفاظت آنها بی‌بهره بود و تنها چند نفری که نامزدش یعنی «دودی فاید» - نامزد غیررسمی‌اش و پسر سرمایه‌دار مشهور مصری- استخدام کرده بود مسؤولیت امنیت او را به عهده داشتند. به گفته محافظ پیشین شاهزاده دایانا، او و همکارانش تا نوامبر۱۹۹۳ مسؤولیت حفاظت از همسر ولیعهد را به عهده داشتند و پس از آن اخراج شده‌اند. او می‌گوید: «تنها فردی که می‌توانست بر ابقای تیم حفاظتی پرنسس دایانا پافشاری داشته باشد، شخص ملکه بود».


Page Generated in 0/0053 sec