printlogo


کد خبر: 179194تاریخ: 1396/5/12 00:00
اخبار

مردم درباره کابینه توقعات زیادی دارند
دبیر شورای نگهبان می‌گوید مردم درباره کابینه توقعات زیادی دارند و می‌خواهند کسانی روی کار بیایند که مشکلات اقتصادی را حل کنند. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی با توجه به در پیش بودن مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری به این نکته اشاره کرد که مردم درباره کابینه توقعات زیادی دارند و می‌خواهند افرادی بیایند که مشکلات آنها از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کنند و افرادی باشند که کارآیی داشته باشند. وی سپس به این مساله اشاره کرد که نگرانی دیگر، انعطاف در برابر آمریکاست که ممکن است با فشاری که آنها می‌آورند بتوانند از این مساله بهره‌برداری کنند. آیت‌الله جنتی افزود: نکته دیگر این است که وزرایی که انتخاب می‌شوند صرف‌نظر از مسائل سیاسی تا چه مقدار توانایی کار دارند و می‌توانند به درد مردم برسند و چه مقدار درد مردم را حس می‌کنند و می‌توانند خدمتگزار واقعی مردم باشند، همه اینها محل تأمل است. دبیر شورای نگهبان سپس با اشاره به موضوع تحریم‌ها افزود: این تحریم که از آن به عنوان تحریم بی‌سابقه در تاریخ تعبیر می‌شود تحریم جامع و کاملی است که اگر به این صورت بخواهد اعمال شود و پیش برود مشکلاتی را به وجود می‌آورد، دشمنان می‌خواهند با این تحریم‌ها سپاه را محدود کنند.

روز گذشته در پاستور برگزار شد
آخرین جلسه رئیس دولت یازدهم با کابینه
هیأت وزیران روز چهارشنبه آخرین جلسه خود به ریاست حسن روحانی را تشکیل داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در ابتدای جلسه با توجه به اینکه مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری دوازدهم امروز انجام می‌شود و این جلسه آخرین حضور رئیس‌جمهور یازدهم محسوب می‌شود، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به نمایندگی از اعضای هیأت دولت از خدمات ارزنده روحانی تقدیر و تشکر کرد. وی در ادامه اظهار داشت که دولت قدردان تلاش‌های ارزنده و خدمات بزرگ، تحمل فشارهای زیاد و صبوری فراوان آقای رئیس‌جمهور است. دکتر روحانی چرخ اقتصاد کشور را در یک مسیر صحیح قرار داد و دولت درحال حاضر در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت قرار گرفته است. معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز بستر سیاست خارجی، زیرساخت اقتصادی و فضای داخلی مهیاتر از قبل است و شرایط برای سرعت بیشتر با تلاش بیشتر فراهم شده است. جهانگیری با آرزوی موفقیت برای آقای روحانی در دوره جدید ریاست‌جمهوری و دولت جدید اظهار داشت: همه ما هم در حد وسع و توان‌مان در هر جایی که لازم بدانید کمک خواهیم کرد.



روایت ظریف از مصافحه با وزیر خارجه عربستان
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با عادل الجبیر توضیحاتی داد. به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت درباره دیدارش با وزیر خارجه عربستان در ترکیه، گفت: در جلسات بین‌المللی اتفاقی که معمولا می‌افتد این است که افرادی که در این جلسات شرکت می‌کنند با هم برخورد‌هایی دارند، بویژه که در یک سطح، مثلا در سطح وزیر در این جلسات شرکت کرده باشند؛ اینها با هم ضیافت ناهار دارند که ما در این میهمانی‌‌ها در کشورهای غربی به دلیل ملاحظات شرعی شرکت نمی‌کنیم اما در کشورهای اسلامی این مشکل را نداریم. وی افزود: در مراسم میهمانی ناهاری که قرار بود توسط وزیر خارجه ترکیه برگزار شود، بنده با آقای جبیر که سال‌هاست همدیگر را می‌شناسیم و با هم سلام و علیک داریم، مجددا سلام و علیک کردیم. جمهوری اسلامی ایران اگرچه با بسیاری از سیاست‌های دولت عربستان سعودی مخالفت دارد اما سیاست ما همواره این بوده که باید با همسایگان‌مان رابطه خوبی داشته باشیم.

محسن رضایی:
دوستی با عربستان بدون عذرخواهی آنها اشتباه است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دست دادن محمدجواد ظریف و عادل الجبیر در حاشیه اجلاس استانبول واکنش نشان داد. محسن رضایی در صفحه شخصی خود با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه عربستان سعودی در توئیتر نوشت: دوستی با عربستان بدون عذرخواهی آنها اشتباهی استراتژیک و تکرار گذشته است. وی ادامه داد: از صدام حمایت کردند و ما نادیده گرفتیم. امروز ده‌ها گام کج برداشته‌اند. چرا چشم‌پوشی کنیم؟


Page Generated in 0/0053 sec