printlogo


کد خبر: 179267تاریخ: 1396/5/15 00:00
اخبار

نیاز به ۵ هزار امضا برای رسیدگی به حق حجت‌الاسلامی و جوادی
برای رسیدگی به حق خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای شرکت ژرمن وینگز نیاز به ۵ هزار امضاست. هواپیمای ایرباس A320 شرکت هواپیمایی ژرمن وینگز با ۱۵۰ مسافر در تاریخ ۴ فروردین‌ماه ۹۴ زمانی که فرودگاه شهر بارسلون را به سمت دوسلدورف ترک کرد، با حرکت عامدانه کمک‌خلبان آلمانی به کوه‌های آلپ برخورد و به دره سقوط کرد. تمام ۱۵۰ مسافر این هواپیما از جمله میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی، 2 خبرنگار ورزشی ایرانی شاغل در خبرگزاری تسنیم و روزنامه «وطن امروز» که برای پوشش دیدار ال‌کلاسیکو راهی شهر بارسلون شده بودند جان خود را در این حادثه از دست دادند. پس از گذشت بیش از 2 سال از این حادثه و شکایت خانواده‌های قربانیان از شرکت هواپیمایی ژرمن وینگز و لوفت‌هانزا، این دو غول هواپیمایی دنیا از پرداخت غرامت به خانواده قربانیان امتناع می‌کنند که همین مساله موجب ناراحتی خانواده قربانیان که بیشتر آنها آلمانی هستند، شده است. به همین دلیل برای رسیدگی دوباره به این پرونده، خانواده قربانیان این حادثه به دنبال جمع‌آوری ۵ هزار امضا از سراسر مردم دنیا هستند تا بار دیگر این پرونده به جریان بیفتد. شهروندان ایرانی نیز برای جلوگیری از ضایع شدن حق خانواده‌های 2 خبرنگار ایرانی با رفتن به سایت جمع‌آوری امضا برای به جریان افتادن دوباره این پرونده، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی این درخواست را امضا کنند.

عدم تمایل قریب  برای ادامه حضور در استقلال
رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال به خاطر اتفاقات رخ داده در باشگاه تمایلی برای حضور در هیات مدیره ندارد. محمدحسین قریب که سابقه 3 سال مدیرعاملی استقلال را دارد و قهرمانی لیگ پنجم با مدیریت او کسب شد، از اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال ناراحت است و به همین دلیل در جلسات هیات مدیره شرکت نمی‌کند. رئیس هیات مدیره استقلال از عدم شفافیت مالی در زمینه‌های مختلف ناراحت است و چون طبق قانون تجارت هیات مدیره باید پاسخگوی اتفاقات باشد، اعتقاد دارد در جایی که نمی‌تواند پاسخگو باشد، حضورش بی‌فایده است. یکی از مواردی که باعث ناراحتی قریب شده، بحث قراردادها، اسپانسرها و پرداختی‌ها به بازیکنان است. به عنوان مثال یکی از این موارد قرارداد هرایر مگویان، مدافع ارمنستانی استقلال است. اکنون که استقلال اعلام کرده نیازی به این بازیکن ندارد، باید مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان به مگویان بپردازد، در صورتی که پیش از اردوی ارمنستان، استقلالی‌ها با نصف این مبلغ می‌توانستند قرارداد مدافع ارمنستانی را فسخ کنند. قریب معتقد است که این نوع هزینه‌ها بدهی‌هایی را ایجاد می‌کند که گردن هیات مدیره خواهد بود.

عبدولی و دادمرز فینالیست شدند
رقابت‌های 4 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در فنلاند با فینالیست شدن 2 نماینده کشورمان در حال پیگیری است. پیکارهای مدعیان 4 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از صبح دیروز در شهر تامپره فنلاند آغاز شده و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در وزن ۵۰ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر هایفنگ ژانگ از چین را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد ذوالفقار علی‌اف از آذربایجان را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه ٧ بر ٥ بهرام‌اف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم کرامت عبدولی در دور اول با نتیجه ۵ بر یک آندرج گینز از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد. عبدولی در دور سوم مقابل تالا تالا از چین با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. عبدولی در این مرحله نیز توانست با نتیجه ٣ بر یک مانیش از هند را شکست دهد و راهی دیدار فینال شود. در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد شربی‌نیازی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر هاریوکا اوگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۴ آرمن باقداساریان از ارمنستان را مغلوب کرد. شربی‌نیازی در دور سوم مقابل آکژول محمودف از قرقیزستان با نتیجه ۲ - ۲ شکست خورد که البته با توجه به فینالیست شدن این حریف قرقیز، شربی‌نیازی هم به دیدار شانس مجدد و تلاش برای کسب مدال برنز راه یافت. در وزن ۹۶ کیلوگرم امیرمحمد نوروزی در دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل آندرج داداک از چک به پیروزی رسید اما در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آرتور سارگسیان از روسیه شد. در ادامه با فینالیست شدن فرنگی‌کار روس، نوروزی هم به گروه شانس مجدد راه یافت تا برای کسب مدال برنز بجنگد. وی در نخستین دیدارش در شانس مجدد موفق شد با نتیجه ٦ بر ٤ ساگار از هند را شکست دهد.


Page Generated in 0/0052 sec