printlogo


کد خبر: 179279تاریخ: 1396/5/15 00:00
نبض جامعه

هواشناسی اعلام کرد
افزایش نسبی دما برای اغلب استان‌ها
هواشناسی از افزایش نسبی و تدریجی دما در روزهای آینده خبر داد. به گزارش مهر، طبق اعلام هواشناسی در بیشتر مناطق کشور بتدریج روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.  براساس آخرین اطلاعات نقشه هواشناسی، در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار همراه با آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود. در بخشی از سواحل شمالی بویژه غرب استان مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، احتمال می‌رود در ساعت عصر شاهد افزایش ابر و بارندگی خفیف باشیم. برای شرق و جنوب شرق کشور، افزایش شدت باد بویژه در زابل و برای شمال سیستان‌وبلوچستان  پدید گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. سواحل دریای عمان بویژه نواحی شرقی این مناطق همراه با وزش باد و دریای متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

صدور مجوز راه‌اندازی بیمارستان  ایران در مدینه
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اخذ مجوز راه‌اندازی بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره خبر داد. به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند با اعلام این خبر افزود: به دنبال پیگیری‌های مستمر و مذاکره با مسؤولان عربستان، موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی بیمارستان هلال احمر ایران در مدینه منوره شدیم. وی با اشاره به اینکه این بیمارستان قطعاً کمک بزرگی به ارائه خدمات شایسته‌تر به زائران ایرانی خواهد کرد، افزود: بر این اساس 2 بیمارستان هلال‌احمر ایران در مدینه راه‌اندازی می‌شود و آغاز به‌کار خواهد کرد. مدیر عملیات پزشکی حج 96 در مدینه منوره گفت: برخی از اشکالات و کمبودهای موجود در مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در عربستان حاصل عدم همکاری یا همکاری ضعیف شبکه بهداشت و درمان عربستان با این مرکز است و از تمام ظرفیت اداری، اجتماعی و دیپلماسی خود در رفع برخی از این مشکلات استفاده خواهیم کرد. پیرحسین کولیوند با اشاره به سخنانش در جمع پرسنل بیمارستان در حج تمتع سال‌جاری در مدینه، تأکید کرد: ارائه تمام خدمات بهداشتی و درمانی مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در همه سطوح خدماتی بویژه حج تمتع زائرمحور بوده و همه کادر درمانی بویژه کادر بیمارستانی باید ضمن داشتن سعه‌صدر و حسن‌خلق در برخورد با زائر بیمار، این اصل مهم را همواره سرلوحه کار خود قرار دهید.   

برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) به مرحله نهایی رسیدند
هفتمین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و برگزیدگان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) به مرحله نهایی رسیدند.  به گزارش «وطن امروز»، هفتمین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی داخلی و 2 تن از اعضای خارجی شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با موضوع انتخاب برگزیدگان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در سال 2017 برگزار شد. سورنا ستاری در این نشست گفت: کاری بزرگ با نام جایزه مصطفی(ص) در حال برگزاری است و این جایزه از طریق منابع غیر‌دولتی تامین می‌شود. حسن ظهور، رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گزارشی از عملکرد این کارگروه ارائه داد مبنی بر اینکه داوران توسط کمیته و کارگروه علمی منصوب و در مراحل اولیه و نهایی، اثرات برگزیده انتخاب می‌شوند. رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: ارزیابی اولیه اسفند 95 و ارزیابی نهایی در اردیبهشت‌ 96 صورت گرفت که تا تیر 96 نیز تمدید شد. در این مدت 241 اثر از 34 کشور جهان به دبیرخانه جایزه ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است، دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) 12 آذر ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0124 sec