printlogo


کد خبر: 179287تاریخ: 1396/5/15 00:00
چهارگوشه

تنش میان چین و هند
روزنامه دولتی گلوبال‌تایمز چین گزارش داد، پکن قصد دارد ظرف 2 هفته آتی «عملیات نظامی محدودی» برای اخراج نیروهای هند از منطقه دولکام انجام دهد. تنش مرزی در این منطقه مورد مناقشه چین و بوتان، از یک ماه پیش در پی اجرای طرح احداث جاده‌ای در آن منطقه آغاز شد. سخنگوی وزارت دفاع چین جمعه اعلام کرد، اگر هند به عنوان متحد بوتان نیروهای خود را از منطقه مورد مناقشه میان 2 کشور خارج نکند، وقوع جنگ منتفی نیست.

افزایش تحریم‌های اروپا علیه روسیه
در ادامه تقابل غرب و روسیه و پس از تحریم‌های جدید آمریکا، اتحادیه اروپایی نیز جمعه تحریم‌های تازه‌ای علیه مسکو اعمال کرد. طبق این گزارش، در ادامه جنجال‌ها درباره انتقال توربین‌های گازی شرکت «زیمنس» به کریمه، کمیسیون اروپا تحریم‌هایی علیه 3 شخص حقیقی و 3 شرکت روس اعمال کرده است. اتحادیه اروپایی به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال و این تحریم‌ها را همچنان حفظ کرده است.

بازداشت 18 بحرینی طی یک هفته
مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت 18 شهروند بحرینی در هفته آخر ماه ژوئیه گذشته به دست نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه خبر داد. مرکز حقوق بشر بحرین در گزارش روز جمعه خود همچنین با اشاره به برگزاری 36 تظاهرات مسالمت‌آمیز در 24 روستای بحرین در فاصله روزهای 24 تا 30 ژوئیه (دوم الی 8 مرداد) 2017 اعلام کرد 11 مورد از این راهپیمایی‌ها از سوی پلیس سرکوب شد.

تسویه‌حساب آمریکا با یک کارشناس سایبری
اف‌بی‌آی با دستگیری یک کارشناس امنیت سایبری که به سبب مقابله با باج‌افزار مشهور به «واناکرای» شهرت یافته بود، عملا ماهیت حمله باجگیرانه 3 ماه پیش در فضای مجازی را لو داد. به گزارش رویترز، این کارشناس ۲۳ ساله بریتانیایی «مارکوس‌ها  چینز» اواخر بهار گذشته  زمانی مشهور شد که به انتشار روشی برای متوقف کردن باج‌افزار مزبور که سیستم‌های بسیاری را در سراسر جهان آلوده کرده بود پرداخت. به گفته سخنگوی دادگستری آمریکا، هاچینز چهارشنبه پیش هنگام ورود به شهر لاس‌وگاس از سوی اف‌بی‌آی بازداشت شد. او جزو هزاران هکری بود که قرار بود در یک کنفرانس سالانه هکرها در این شهر شرکت کند اما مقامات آمریکایی گفته‌اند کیفرخواستی علیه او به اتهام انتشار، تبلیغ و بهره‌برداری از یک کد بدافزار مشهور به «کرونوس» به منظور دزدی اینترنتی از بانک‌ها و کارت‌های اعتباری تنظیم کرده‌اند. به عبارت دیگر آمریکایی‌ها با خرده دزدی را که بساط باج‌گیری عظیم اینترنتی‌شان را به هم زده در حال تسویه حساب هستند.


در تازه‌ترین جنایت سعودی‌ها 13 تن از اعضای یک خانواده شهید شدند
اعزام نیروهای آمریکایی به یمن
مقامات رژیم آل‌سعود همچنان درباره جنایت بامداد روز جمعه در مناطق مسکونی صعده سکوت کرده‌اند. به گزارش رویترز، «دکتر عبد الاله العزی» مدیر دفتر بهداشت این شهر شمالی یمن اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف سعودی منزل «طه الظرافی» در منطقه محضه در حاشیه جنوب غرب صعده را هدف قرار دادند که طی آن 13 تن از اعضای یک خانواده از جمله 3 زن و 6 کودک به شهادت رسیدند و 3 نفر نیز مجروح شدند. به گزارش العالم، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در واکنش به جنایات ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای جامعه جهانی را مسؤول عواقب استمرار حمایت از این حملات برای ارتکاب جنایات پلید دانست و تصریح کرد ریخته شدن خون مردم یمن فقط سبب خواهد شد که عزم این مردم برای دفاع از کرامت و حاکمیت این کشور جزم‌تر شود. در همین حال پنتاگون از اعزام نیروهای ویژه به یمن خبر داد. طبق ادعای جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا قرار است این نیروها به اشغالگران اماراتی و مزدوران محلی‌شان در عملیات علیه القاعده در استان شبوه کمک کنند. دیویس با این حال شمار این نیروهای آمریکایی را بسیار اندک برشمرد و گفت کار آنها بویژه کمک به جمع‌آوری اطلاعات است. طبق اعتراف او آمریکا از 28 ماه فوریه بیش از 50 حمله هوایی در یمن انجام داده است.
 


Page Generated in 0/0043 sec