printlogo


کد خبر: 179298تاریخ: 1396/5/15 00:00
اخبار

خودداری متقاضیان از گرفتن خانه‌های پرند
مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه شهرداری تهران نمی‌تواند متروی پرند را به پایان برساند، گفت:‌ متقاضیان مسکن‌مهر به دلیل مشکلات مربوط به حمل‌ونقل درون‌شهری از تحویل گرفتن ۱۲۰۰ واحد این طرح خودداری می‌کنند. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر طاهری با بیان اینکه مشکل اصلی ما در طرح مسکن‌مهر بحث محوطه‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌هاست که تنها با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و تکمیل فرآیند تأمین انشعابات برطرف می‌شود، اظهار داشت:‌ همه هزینه‌های این بخش‌ها را پرداخت کرده‌ایم. وی با بیان اینکه انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها مانند وزارت راه در تکمیل سریع پروژه‌های مسکن‌مهر اقدام کنند، ادامه داد: 25 هزار مسکن‌مهر پرند باقی مانده که 7 هزار و 500 واحد آن بدون متقاضی است. وی با بیان اینکه 17500 واحد نیز به مرور آماده تحویل می‌شود، یکی از مشکلات کنونی واحدهای آماده تحویل مسکن‌مهر را شرایط نامناسب حمل‌ونقل درون‌شهری اعلام کرد و گفت:‌ به دلیل این مشکل هم ‌اکنون متقاضیان مسکن‌مهر از تحویل گرفتن 1200 واحد خودداری می‌کنند.


ایجاد 8000 شغل در سیستان‌وبلوچستان
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با امضای تفاهمنامه‌ 800 میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی و ایجاد 8000 شغل در استان سیستان‌وبلوچستان، میزان سرمایه‌گذاری ستاد در این استان به 1000 میلیارد تومان می‌رسد. محمد مخبر در این‌باره خاطرنشان کرد: کارخانه‌ فرآوری خرما در سراوان با سرمایه‌گذاری 180 میلیارد ریالی و کارخانه‌ فرآوری پسته در بخش کورین شهرستان زاهدان با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریالی توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می‌شود. وی تصریح کرد: بنیاد برکت به 2 هزار نفر در سیستان‌وبلوچستان تسهیلات قرض‌الحسنه‌ 50 میلیون ریالی برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی از جمله خرید شتر اعطا می‌کند. همچنین 150 میلیارد ریال برای جذب 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان اختصاص‌ می‌یابد. با اختصاص این میزان اعتبار، تمام 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان مهرماه امسال سر کلاس درس حاضر خواهند شد. وی افزود: بنیاد برکت در سیستان‌وبلوچستان 5 هنرستان کار و دانش به منظور مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان این استان می‌سازد.


افت ۴۱ درصدی صادرات رسمی ترکیه به ایران
صادرات رسمی ترکیه به ایران در نیمه نخست 2017 میلادی با افت ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 5/1 میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، آمارهای منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در این مدت رشد 11 درصدی داشته است. مبادلات تجاری ایران و ترکیه 3/5 میلیارد دلار اعلام شده است که این رقم در 6 ماهه نخست 2016 میلادی  8/4 میلیارد دلار بوده است. براساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در 6 ماه نخست 2016 میلادی 6/2 میلیارد دلار بود. واردات ترکیه از ایران در 6 ماهه نخست امسال 72 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. ترکیه در 6 ماهه پارسال 2/2 میلیارد دلار و در 6 ماهه امسال  7/3 میلیارد دلار از ایران واردات داشته است. ایران سیزدهمین مقصد صادراتی و هفتمین منبع واردات ترکیه در 6 ماهه نخست 2017 شناخته شده است.


Page Generated in 0/0051 sec