printlogo


کد خبر: 179305تاریخ: 1396/5/15 00:00
اخبار

دادگاه مدیران تلگرامی هفته آینده برگزار می‌شود
رئیس دادگستری استان تهران گفت: دادگاه مدیران کانال‌های تلگرامی هفته آینده برگزار می‌شود. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اظهار داشت: بیشتر متهمان  پرونده  مدیران کانال‌های تلگرامی با قید وثیقه آزاد شدند و نوبت رسیدگی به پرونده آنها تعیین شده است و دادگاه در زمان مشخص شده با حضور وکلای مدافع برگزار می‌شود. وی درباره زمان برگزاری دادگاه متهمان این پرونده گفت: دادگاه مدیران کانال‌های تلگرامی اواخر هفته آینده برگزار می‌شود. اسفند سال گذشته خبر بازداشت چند تن از مدیران کانال‌های تلگرام به اتهام مسائل ضدامنیتی و  خلاف عفت عمومی اعلام شد. این پرونده 9 متهم دارد که در همان ابتدا، 2 نفر از متهمان با قرار وثیقه آزاد شدند، برای 7 متهم دیگر نیز پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، کیفرخواست صادر و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد که قاضی صلواتی، رئیس شعبه دادگاه انقلاب، برای متهمان قرار وثیقه صادر کرد. 5 نفر از متهمان این پرونده تاکنون با تأمین قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

دولت جدید «آشفتگی»  از خود نشان ندهد
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور بیان کردند، دولت باید برای نقد شدن ارزش قائل شده و از خود آشفتگی نشان ندهد. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم، اظهار داشت: دولت دوازدهم باید دولتی کارآمد و به دور از حاشیه باشد و براساس تاکید رهبر انقلاب در رابطه با برنامه ششم که  فرمودند برنامه ششم یک برنامه جامع و خوب است که به تاخیر افتاده، مسؤولان باید در اجرای دقیق این برنامه اهتمام بورزند و در چارچوب برنامه ششم حرکت کنند.وی افزود: افرادی که عهده‌دار مسؤولیت در دولت دوازدهم می‌شوند باید محکم‌ترین مواضع را نسبت به دشمنان نظام داشته باشند. همچنین توجه جدی به پیاده کردن مبانی اقتصاد مقاومتی که همواره ازسوی رهبر انقلاب مورد تاکید بوده، باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد، بدین معنا که دولت جدید باید کارآمدی‌اش را براساس تمرکز بر منابع داخلی نشان دهد. نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به مهم‌ترین اولویت امروز کشور، تصریح کرد: امروز بحث تولید و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات کشور است که دولت جدید باید برنامه‌ای جدی برای حل آنها ارائه دهد، چرا که براساس برنامه ششم اگر بخواهیم نرخ بیکاری را 8 درصد کاهش دهیم، باید حدود 1/5 میلیون شغل ایجاد کنیم که کاری بسیار دشوار است و کمک مجلس و دیگر نهادها به دولت را می‌طلبد.

حضور نمایندگان سپاه و وزارت اقتصاد در طرح «مقابله با اقدامات آمریکا»
سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: نمایندگان قوه‌قضائیه، سپاه پاسداران، وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه در جلسات بررسی جزئیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» در این کمیسیون حضور خواهند داشت. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به جلسه دیروز «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس پیرامون بررسی جزئیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» گفت: تاکنون پیشنهادهای متعددی درباره این طرح از سوی دستگاه‌ها و همچنین کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس به کمیسیون امنیت ملی ارسال شده است که همگی آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تاکید کرد: هدف‌گیری کمیسیون این است که در نهایت یک طرح جامع، کامل و عملیاتی و با استحکام تهیه کند. وی با اشاره به حضور میهمانان در جلسات این کمیسیون تصریح کرد: طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، سپاه پاسداران و قوه‌قضائیه تعیین کرده است که قطعا باید در بررسی جزئیات این طرح نمایندگان دستگاه‌های برشمرده شده حضور داشته باشند.


Page Generated in 0/0057 sec