printlogo


کد خبر: 179308تاریخ: 1396/5/15 00:00
پسابرجام

دولت آمریکا عامل هراس سرمایه‌گذاران برای ورود به ایران
وبگاه شبکه خبری آمریکایی نوشت دولت آمریکا عامل ایجاد هراس در سرمایه‌گذاران برای ورود به ایران پس از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) است. به گزارش تسنیم، «سی‌ان‌ان» نوشته است: «ایران امیدوار بود با موافقت با محدودسازی برنامه هسته‌ای خود شرکت‌های خارجی را برای سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری در این کشور ترغیب کند. اما سیل سرمایه‌گذاری‌های عمده محقق نشده‌اند و این تا حد زیادی به خاطر اقدامات ایالات متحده است.»  رسانه آمریکایی تأکید می‌کند: «بیش از 2 سال از زمانی که ایران یک توافق هسته‌ای تاریخی با 6 قدرت جهانی از جمله آمریکا امضا کرد، می‌گذرد. این توافق به تهران اجازه داد تورمی که حاصل سال‌ها تحریم‌های فلج‌کننده بود را مهار کند؛ این کشور همچنین تولید و صادرات نفت خود را به نحو محسوسی افزایش داده است.» «سی‌ان‌ان» با اشاره به اینکه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بارها مورد تایید قرار گرفته، اضافه می‌کند: «اما شرکت‌های خارجی هنوز به خاطر هراس از احتمال فروپاشی توافق برای سرمایه‌گذاری در ایران اکراه دارند.» «رائول هراود»، مدیر بخش خدمات مالی در شرکت مشاوره راهبردی «سولیداینس» به سی‌ان‌ان گفت: «قطار ایستگاه را ترک کرده ولی با سرعتی که مردم انتظار داشتند حرکت نمی‌کند. داشتن دورنمایی روشن درباره راهبرد ورود به بازار اهمیت دارد.» «سی‌ان‌ان» می‌نویسد: «آمریکا که پس از امضای توافق هسته‌ای، سایر تحریم‌ها علیه ایران را نگاه داشته، عامل بخش زیادی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران است».

مک مستر:
ایران برجام را نقض کند ما نیز به توافق پایبند نخواهیم بود
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد که باید به ایران به صورت صریح و شفاف بیان کرد اگر برجام را نقض کند، آمریکا نیز به این توافق پایبند نخواهد بود. به گزارش فارس، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در ارتباط با تصمیم دولت ترامپ به لغو برجام گفت: «فکر می‌کنم آنچه در حال حاضر ما را اینجا نگه داشته است، عزم ما است و این تا حدی است که آنها متن توافق را نقض کنند. آنها در گذشته هم چنین کاری کردند. اینطور نیست؟ آنها بیش از اندازه آب سنگین داشتند. آنها تعداد زیادی سانتریفیوژ فعال داشتند اما وقتی ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رفتیم تا این توافق را اجرا کنیم، آنها اقدامات اصلاحی انجام دادند اما به طور قطع، آنچه آنها در حال انجام آن هستند این است که از این خط پای خود را فراتر گذاشته‌اند و ما باید بسیار صریح باشیم و تمام امضاکنندگان این توافق نیز باید روشن و شفاف باشند که «اگر شما توافق را نقض کنید، پیامدهایی برای شما وجود خواهد داشت و ما نمی‌توانیم در صورتی که طرف اصلی این توافق یعنی ایران، برجام را نقض کند، به این توافق پایبند باشیم».

رسانه صهیونیستی:
تحریم‌‌ها شروع خوبی  برای آغاز فشار بر ایران است
یک رسانه صهیونیستی نوشت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در امضای تحریم‌ها علیه ایران گام خوبی برای او جهت آغاز فشارها بر تهران است. به گزارش تسنیم، پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در تحلیلی نوشت اعمال تحریم‌های موشکی توسط دولت آمریکا علیه ایران، شروع خوبی برای ادامه فشارها علیه این کشور است. «عاروتص شوع» ضمن استقبال از سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مدعی شده رویکرد وی تفاوت آشکاری با دولت قبلی این کشور دارد.  این پایگاه صهیونیستی با تکرار اتهامات بی‌پایه مدعی شده امروز ردپای ایران در عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، افغانستان و بخش‌های شیعه‌نشین عربستان مشاهده می‌شود.  رسانه صهیونیستی نوشته است: با در نظر گرفتن این عوامل نگرانی‌های اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره ایران، «قابل درک و موجه» است. «عاروتص شوع» در ادامه نوشت: «تعامل ترامپ با کشورهای خلیج فارس، مصر و اسرائیل که تمام‌شان در دولت قبل احساس انزوا می‌کردند و اقدام او در امضای تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی، گام‌های خوبی برای شروع، جهت فشار بر ایران است». «عاروتص شوع» در ادامه این یادداشت خواستار مقابله با «نیروهای نایب ایران»، تعمیق همکاری واشنگتن با مصر، اسرائیل و کشورهای عربی ضدایرانی و تقویت فعالیت
نیروهای دریایی آمریکا علیه ایران شده است.


Page Generated in 0/0065 sec