printlogo


کد خبر: 179608تاریخ: 1396/5/21 00:00
اخبار

عزت‌الله ضرغامی در جمع فعالان فضای مجازی:
بمباران اطلاعاتی سانسور جدید است
رئیس اسبق سازمان صداوسیما با بیان اینکه «بمباران اطلاعاتی» امروز به‌نوعی سانسور جدید است، گفت: پیام‌رسان‌ها اکنون از قالب رسانه خارج شده و کاملاً سبک زندگی ارائه داده و نحوه رفتار و تعاملات مردم را شکل می‌دهند. عزت‌الله ضرغامی ظهر روز گذشته در اختتامیه چهارمین همایش ملی «فصل وصل»
که با حضور فعالان انقلابی فضای مجازی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌هایی نظیر این همایش می‌تواند نتیجه کار ما را بهبود ببخشد. مصوبه آخر شورایعالی فضای مجازی بحث مفصلی درباره پیام‌رسان‌های فضای مجازی بود و پس از 5 جلسه چالشی و جدی سندی آماده شد که تمام مصوبات مورد تایید مقام معظم رهبری است و به نظر من باوجود برخی کاستی‌ها کار خوبی است و می‌تواند زمینه‌ای برای کارهای بعدی قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه باید به‌سمت پیام‌رسان‌های داخلی با کارآیی خوب برویم، افزود: نباید بگذاریم یک پیام‌رسان خارجی تمام عرصه صوت، متن و‌... را در اختیار بگیرد و از جای دیگر مدیریت شود پس باید با چشم باز ببینیم و حرکت کنیم‌ و دست پیام‌رسان‌های داخلی باز باشد تا بتوانند با همتای خارجی رقابت کنند. وی با اشاره به مفهوم هم‌صحبت‌شناسی در فضای مجازی گفت: این همنشینی‌ها و هم‌صحبتی‌ها گسترش و رنگ دیگر می‌گیرد و رفتارها با همدیگر تنظیم می‌شود و اهمیت بسیار دارد. پس از شناخت مخاطب و هم‌صحبت، نحوه انتقال پیام مهم است که ما در این زمینه در ابتدای راه هستیم که باید دید چگونه پیام را منتقل کرد که در یک دایره گسترده‌تر و پرنفوذتر انتقال یابد و موثر باشد.  ضرغامی با اشاره به اینکه بمباران اطلاعاتی، نوعی سانسور جدید است، گفت: در این روش آنقدر به شما اطلاعات متنوع می‌دهند که حرف اصلی را فراموش می‌کنید و سرگردانی و میل به بی‌نظمی را افزایش می‌دهد. درست است که انسان تحت بمباران اطلاعاتی است اما پس از مدتی مواردی را به‌عنوان ایستگاه انتخاب می‌کند و این نکته مثبتی است پس فکر نکنید مقهور یک شبکه عظیم و متکثر هستید، چرا که اگر کار خوب انجام شود، فرد، دیگران را می‌بیند و شما را انتخاب می‌کند.

«زیباترین جشن» منتشر شد
2 کتاب «زیباترین عید» و «زیباترین جشن» که با محوریت ماجرای غدیر خم نوشته شده از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «زیباترین عید» روایت کودکان از واقعه غدیر است که در تمام مراحل حج و آماده‌سازی واقعه غدیر حاضر بوده‌اند و اتفاقات بازه زمانی معرفی حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین رسول خدا را بازگو کرده‌ است. این کتاب روایت حضور بچه‌ها در جشن‌های عید غدیر و فعالیت‌ آنها است که هر ساله یاد غدیر را زنده نگه می‌دارند و با توجه به سن‌شان از معارف بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌شوند. انتشارات کتاب جمکران، 2 کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» را در یک جلد منتشر کرده است،‌ به نحوی که 2 کتاب با چرخاندن کتاب قابل خواندن است. با این ایده، مخاطب هم روایت کودکان حاضر در واقعه غدیر را می‌خواند و هم با فعالیت بچه‌های امروزی برای برپایی جشن‌های غدیر آشنا می‌شود. این کتاب  در 48 صفحه و به قیمت 12هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران، دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

برای کتاب خود نامی نمی‌گذارم
اکبر خلیلی از نویسندگان کشورمان پیرامون اثر جدید خود گفت: برای مجموعه داستانم که بزودی منتشر خواهد شد، نامی نمی‌گذارم تا مخاطب با سلیقه خود برای هر داستان اسمی ثبت کند.  به گزارش فارس، خلیلی با بیان اینکه انتشارات شهرآب این اثر را روانه بازار کتاب خواهد کرد، گفت: این مجموعه داستان بدون نام خواهد بود. این امر هم تعمدا لحاظ می‌شود تا خواننده با سلیقه خود برای هر داستان نامگذاری داشته باشد. به گفته این نویسنده، این کار را احترام به اندیشه خواننده می‌دانم، بدون آنکه او را مجبور کنم یا نام داستان را به او تحمیل کنم.  وی پیرامون محوریت داستان‌های این مجموعه تصریح کرد: کتاب دارای داستان‌های مختلفی است، 10 موضوع انتخاب شده با یک اندیشه که در طیف تمام داستان‌‌ها لحاظ شده است. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به «هفده به علاوه سه»، «کارون پر از کلاه»، «شما نمی‌توانید ببینید»، «ادبیات گزیده»، «نون تافتون»، «ترکه‌های درخت آلبالو»، «چرا یکی شاهزاده می‌شود»، «فتوا» (3 جلد، زیر چاپ)، «گام‌به‌گام با انقلاب» (2 جلد، تاریخی) «شهر سدر و زیتون» (سفرنامه لبنان، زیر چاپ) و «کعبه هفتاد» (سفرنامه‌ شبه‌رمان) اشاره کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec