printlogo


کد خبر: 179732تاریخ: 1396/5/23 00:00
اخبار

 ایجاد 100 هزار شغل در حوزه ICT
در کشورهای در حال توسعه در حوزه ICT در بحث اشتغال، میزان درصد اشتغال حوزه فناوری اطلاعات به کل اشتغال به صورت نرمال 87/1 درصد است که این شاخص تا سال 1394 در ایران 2/0 درصد بوده است. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت دوازدهم با بیان این مطلب در اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در سال 1395 بر اثر توسعه‌ای که در حوزه‌های ICT در کشور صورت گرفت، بالغ بر 100 هزار شغل یعنی دو برابر آن چیزی که در سال گذشته‌اش بود، شغل ایجاد شد. به گفته وی، در بخشی از زمان از حوزه  ICT غفلت شد هم به لحاظ سرمایه‌گذاری و هم مقابله با تکنولوژی و فناوری. این صحبت بنا به چه سندی گفته می‌شود؟ بنا به این سند که در دنیا چه زمانی 3G پیاده‌سازی شد و چه زمانی  4G پیاده‌سازی شد. فاصله بین این دو چه میزان بود و در جمهوری اسلامی 3G و 4G در چه فاصله زمانی و در چه سالی پیاده‌سازی شدند؟  آذری‌جهرمی تصریح کرد: 60 درصد تبادل شبکه‌ای به طور متوسط در دنیا ویدئو است. 30 درصد خطوط مخابراتی ما بالای 2 هزار بیت برثانیه آپ نمی‌شود. به این ترتیب اصلا توان دیدن این ویدئوها وجود ندارد. به عبارتی همین الان 30 درصد ظرفیت منصوبه آپ نمی‌شود. بنابراین اصلا نمی‌شود به سرویس‌های 4K حتی فکر کرد. این در حالی است که کسب و کار تبلیغات در حوزه ویدئو استعداد 2، 3 هزار میلیارد تومانی دارد.


نقدینگی خرداد به ١٣١٤هزار میلیارد تومان رسید
طبق اعلام بانک مرکزی، حجم نقدینگی خردادماه به ١٣١٤ هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشدی 1/24 درصدی در ۱۲ ماه گذشته است. به گزارش مهر، بر این اساس حجم نقدینگی در خرداد نسبت به اسفند پارسال 9/4 درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال (خرداد  ۹۶ نسبت به خرداد ۹۵) 1/24 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش، میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در خردادماه  امسال 8/5804 هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 2/2 درصد افزایش یافته است. در عین حال بدهی بخش دولتی در دوره مورد بررسی 5/2299 هزار میلیارد ریال است که نسبت به خرداد ۹۵ به میزان 6/20 درصد رشد یافته است. حجم پول در این دوره 1/1647 هزار میلیارد ریال با 7/20 درصد نسبت به خرداد ماه پارسال بوده و حجم شبه پول نیز با 6/24 درصد رشد، ۱۱۵۰۲ هزار میلیارد ریال است.  بدهی بخش غیردولتی 3/9302 هزار میلیارد ریال است که نشان‌دهنده 5/22 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و نسبت به اسفندماه سال گذشته نیز 4/1 درصد رشد نشان می‌دهد.


سایت ثبت‌سفارش خودرو بسته شد
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از بسته ماندن سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو تا اطلاع ثانوی خبر داد. به گزارش تسنیم، مجتبی خسروتاج درباره بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو اظهار داشت: ثبت‌سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد. وی با بیان اینکه مشکل ثبت‌سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده‌ها و به‌روزسانی سایت آن ندارد، افزود: از آنجا که می‌خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم، جلوی ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد، اجازه واردات خودرو را خواهیم داد. خسروتاج تاکید کرد: در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت‌ها، استفاده از ظرفیت تولید داخل، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو باید انجام دهند قید شده است. وی اضافه کرد: ثبت‌سفارش خودرو برای مجموعه‌های مونتاژکننده و قطعات خودرویی باز است. در همین حال فرهاد احتشام‌زاده، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو غیرقانونی است، گفت: خسارت واردکنندگان در بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو را به‌صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد. وی افزود: اقدام وزارت صنعت در بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودجوش و بدون رعایت قوانین بوده است.
 


Page Generated in 0/0058 sec