printlogo


کد خبر: 179743تاریخ: 1396/5/23 00:00
اخبار

از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران  صورت می‌گیرد
اعطای کرسی پژوهشی «مریم میرزاخانی» به ریاضیدانان
از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کرسی پژوهشی «مریم میرزاخانی» اعطا می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر نصرت‌الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به اعطای کرسی پژوهشی مریم میرزاخانی گفت: این کرسی پژوهشی به محققانی که در زمینه ریاضیات، علوم پایه و فیزیک فعالیت می‌کنند، اعطا می‌شود. وی با بیان اینکه به صاحبان این کرسی مبلغ 50 میلیون تومان اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: صاحبان این کرسی می‌توانند 2 پژوهشگر پسادکترا پذیرش کنند. ضرغام با اشاره به شرایط اعطای این کرسی، توضیح داد: محققان فعال در حوزه ریاضیات باید خلاصه‌ای از رزومه تحقیقاتی خود را به صندوق ارسال کنند تا ما با بررسی پرونده‌های آنها اقدام به اعطای این کرسی به بهترین فرد کنیم. وی تاکید کرد: ارزیابی‌های ما در این زمینه کمی نیست و بر اساس کیفیت پروژه، فرد مورد نظر انتخاب می‌شود. رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران تاکید کرد: اعطای این کرسی به مدت 10 سال خواهد بود. رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این صندوق گفت: تاکنون 3 قرارداد همکاری با چین منعقد کرده‌ایم که 2 مورد آن به مرحله اجرا درآمده است. وی زمینه همکاری با چین را در حوزه‌های انجام پروژه‌های مشترک، مبادله استاد و دانشجو و پذیرش دانشجویان پسادکترا عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر آن با بنیاد علوم روسیه اجرای 18 پروژه تحقیقاتی مشترک را در دستور کار داریم. ضرغام از برگزاری جشنواره «اندیشمندان و دانشمندان جوان» خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره 8 آذرماه امسال در حوزه‌های علوم پایه و زیستی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: این جشنواره در 5 بخش زمین‌شناسی، فیزیک، ریاضی، علوم کامپیوتر و شیمی برگزار خواهد شد و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.  

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل  به راه‌ها
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  گلستان گفت: براساس برآوردهای اولیه سیل 2 روز گذشته حدود 100 میلیارد ریال به راه‌های استان خسارت وارد کرده است. مهدی میقانی با اشاره به سیل 2 روز گذشته در استان، اظهار کرد: طی این مدت اکیپ‌های راهداری شهرستان‌های کلاله، مینودشت، مراوه‌تپه، رامیان، علی‌آباد کتول، آزادشهر و گرگان در مسیرهای سیل‌زده فعال بودند. وی برآورد اولیه خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طی سیلاب‌های 2 روز گذشته حدود 15 کیلومتر از راه‌های استان تخریب شده است. میقانی با اشاره به اینکه خسارت بیشتر به راه وارد شده است، تصریح کرد: اقدامات بعدی ما بهسازی و تکمیل آواربرداری و گل‌ولای بوده که در دست اقدام است. وی بیشترین خسارات وارد شده به راه‌ها را در محور دهنه محمدآباد و دهانه زرین‌گل شهرستان علی‌آباد کتول اعلام کرد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  گلستان خاطرنشان کرد: با تلاش تمام نیروهای راهداری تمام راه‌های اصلی و همچنین راه‌های روستایی استان باز است.
خسارت 14 میلیارد تومانی سیل به رامیان علاوه بر این فرماندار شهرستان رامیان گفت: سیل 19 مردادماه بیش از 14 میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرده است. به گزارش ایسنا، جواد صادقلو افزود: این خسارات در بخش‌های راه، تاسیسات و ابنیه فنی جاده‌های اصلی و فرعی، تاسیسات آب و فاضلاب، اراضی کشاورزی و برخی از منازل مسکونی در سطح شهرستان بوده است. وی خاطرنشان کرد: در پی اعلام هواشناسی استان مبنی بر وقوع سیل در روز پنجشنبه و جمعه مورخ 19 و 20 مردادماه سال جاری بلافاصله جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل و اکیپ‌های هشداردهنده به همه تفرجگاه‌ها اعزام شدند و به تمام دهیاران نیز اعلام شد اطلاع‌رسانی کنند.


Page Generated in 0/0054 sec