نخستین کیوسک از مجموعه کیوسکهای هوشمند پالایشگاه آبادان نصب و راهاندازی شد. با راهاندازی این کیوسکها امکانات فراوانی برای مراجعهکنندگان و کارکنانی که به شبکه رایانهای شرکت پالایش نفت آبادان دسترسی ندارند فراهم شد. از خدماتی که در این کیوسکها ارائه میشود میتوان موارد زیر را نام برد: ایجاد نقطه دسترسی سختافزاری برای همه کارکنان و مراجعهکنندگان، دسترسی همکاران فاقد رایانه به سرویسهایی نظیر نظام حقوق و دستمزد، سامانه جامع پرسنلی، سیستم رزرو غذای باشگاه، نظام پیشنهادها، دسترسی به درگاه فناوری اطلاعات و برنامههای غذایی رستورانهای پالایشگاه، دسترسی به وبگاه روابط عمومی و اطلاع از آخرین رویدادهای پالایشگاه و نیز دسترسی به وبگاههای دیگر ادارات. همچنین تکریم ارباب رجوع، ارائه نظام رهگیری مکاتبات با خدماتدهی اختصاصی برای ارباب رجوع و شرکتهای طرف قرارداد پالایشگاه به منظور رهگیری مکاتبات با پالایشگاه و ارائه بیش از 22 سرویس و سامانه اطلاعاتی که به مرور بر شمار آنها افزوده خواهد شد، از دیگر خدمات این کیوسک هوشمند است. هماکنون نمونه آزمایشی این طرح در دفتر مرکزی و ساختمان امور اداری (دروازه 13) پالایشگاه نصب شده است. دیگر کیوسکهای هوشمند با کوشش کارکنان فناوری اطلاعات و پشتیبانی و همکاری روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان در دست راهاندازی است.