printlogo


کد خبر: 179945تاریخ: 1396/5/28 00:00
اخبار

«کودتا» در تلویزیون
مستند ۲ قسمتی «کودتا» از روز گذشته روی آنتن رفته و امروز قسمت دوم و آخر آن از شبکه 3 پخش می‌شود. به گزارش فارس، مستند دوگانه «کودتا» با مضمون ریشه‌یابی و بیان ناگفته‌های کودتای 28 مرداد کاری است از گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج صداوسیما که ناصر طهماسب روایت و سهیل سلیمانی
تهیه کنندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته‌اند. در این مستند محمدمهدی عبدخدایی از اعضای وقت و دبیر کل کنونی جمعیت فدائیان اسلام به همراه صادق زیباکلام استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به همراه دیگر کارشناسان و اساتید به بیان 2 روایت موازی از ریشه‌ها، فرآیندها، دخالت آمریکایی‌ها و در نهایت پیامد‌های کودتای 28 مرداد که منجر به سقوط دولت دکتر مصدق شد، پرداخته و در نهایت به یک جمع‌بندی می‌رسند. مستند «کودتا» از بررسی سیر تاریخی اثرات جنگ دوم جهانی بر ایران شروع شده و با مرور تحولات دهه 20 ایران به ملی شدن صنعت نفت و قیام 30 تیرماه 1331 می‌پردازد و سپس بر کودتای 28 مرداد 1332 تمرکز می‌کند. فرید شاملو تحقیق و نگارش، الهام حضارمقدم مدیریت تولید، وحید بصائری، دانیال منتظر و امید مهدوی تصویربرداری، شاهرخ صمدی و اسماعیل واشقانی فراهانی صدابرداری اثر را برعهده داشته و مهدی اکبری و غضنفر نوروزی دستیاران تهیه این مستند بوده‌اند.

مایکل مور و تماشاگرانش  در مقابل برج ترامپ
پس از نمایش مایکل مور در برادوی، وی مخاطبانش را برای اعتراض به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا به مقابل برج ترامپ برد. به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، مایکل مور با حضور بازیگران مارک روفالو، اولیویا وایلد و فیشر استیونز اعتراضی را علیه ترامپ با شرکت مخاطبان نمایشش در برادوی در منهتن به راه انداخت. مایکل مور که هر شب نمایشی تک‌نفره را در برادوی روی صحنه می‌برد، پس از اجرای نمایش سه‌شنبه‌شب به مخاطبانش گفت: بیاید به برج ترامپ برویم و علیه رئیس‌جمهوری اعتراض کنیم. این فیلمساز و فعال اجتماعی سپس اعلام کرد اتوبوس‌هایی از قبل در برابر سالن تئاتر آماده شده است تا تظاهرکنندگان را به محل مورد نظر ببرد. ویدئوی این اعتراض که در فیسبوک مور به اشتراک گذاشته شده نشان‌دهنده تظاهرکنندگانی است که در برابر برج ترامپ تجمع کرده‌اند. مارک روفالو نیز از جمله تظاهرکنندگان بود که شعار می‌داد: «ترامپ نه! کوکلوس کلان نه! فاشیست در آمریکا نه!» این تظاهرکنندگان چندین خیابان منهتن را که به برج ترامپ منتهی می‌شد طی کردند. مایکل مور، کارگردان و مستندساز چند شبی است که در بلاسکوتئاتر نیویورک روی صحنه رفته و در «مضمون تسلیم من» که نمایشی تک‌نفره‌ است از تجربیات و نظراتش حرف می‌زند. این نمایش افتتاحیه رسمی‌اش را از پنجشنبه پیش آغاز کرد.

حمایت خوب از ژن خوب
با آغاز اکران فیلم سینمایی «فصل نرگس» تصاویری از توزیع بلیت‌های این فیلم در برخی ادارات دولتی منتشر شده است. به نظر می‌رسد این فیلم که به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عارف، فرزند محمدرضا عارف تولید شده است، تلاش دارد به‌واسطه ژن خوب و ارتباطی که با ادارات دولتی دارد بتواند فصل نرگس را به کف فروش برساند تا دومینوی حضور آقازاده‌ها در سینما و فرهنگ متوقف نشود.

در یک سال گذشته رخ داد
کاهش 25 درصدی تیراژ کتاب
مقایسه آمار نشر کتاب از تیرماه ۹۵ تا تیرماه ۹۶ از کاهش ۲۵ درصدی تیراژ کتاب و رشد ۱۶ درصدی تعداد کتاب‌های کمک درسی در این بازه زمانی یکساله حکایت دارد. به گزارش روابط عمومی خانه کتاب،  ۷ هزار و ۷۵۰ عنوان کتاب در تیرماه سال ۱۳۹۶ منتشر شده است که در این میان سهم کتاب‌های عمومی ۶ هزار و ۴۸۴ عنوان بوده و تعداد کتاب‌های کمک‌درسی با افزایش ۱۶ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته به ۴۲۶ عنوان رسیده است. بر همین اساس، کتاب‌های حوزه ادبیات بیشترین آثار منتشر شده در تیرماه سال جاری را به خود اختصاص داده است. در تیرماه سال جاری کتاب‌های حوزه علوم عملی، ادبیات و علوم اجتماعی بیشترین آثار چاپ اول  را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین آثار تجدید چاپی مربوط به کتاب‌های حوزه کودک، ادبیات و علوم عملی است.


 


Page Generated in 0/0054 sec