printlogo


کد خبر: 179946تاریخ: 1396/5/28 00:00
رویدادها

«حاء‌، سین، نون» به چاپ دوم رسید
«حاء‌،سین، نون» رمان سید‌علی شجاعی که به روایت زندگی امام حسن(ع) و صلح آن امام می‌پردازد‌، از سوی انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شد. به گزارش تسنیم،‌ «حاء، سین، نون» رمانی درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع) است که به موضوع صلح امام(ع)  می‌پردازد. این بخش مضمون اصلی داستان را شکل می‌دهد و از آغاز خلافت امام شروع شده و تا پایان صلح ادامه دارد،‌ همچنین یک فصل هم به شهادت امام اختصاص یافته است. سید‌علی شجاعی پیش از این درباره کتاب یادشده با بیان اینکه این کتاب در واقع 4 ماه از زندگی امام حسن(ع) را در برمی‌گیرد،‌ گفت‌: داستان به‌گونه‌ای تنظیم شده است که یک فصل در میان جبهه حق و باطل را به تصویر می‌کشد،‌ مخاطب در یک فصل با جبهه امام حسن(ع) و در فصل بعد با جبهه معاویه یا اشقیا روبه‌رو است. «حاء، سین، نون» در 164 صفحه به قیمت 12 هزار تومان به چاپ نهم رسیده است.

٩٠ درصد هنرمندان مدیون تلویزیون هستند
امیرحسین رستمی در برنامه باغ فیروزه‌ای شبکه 5 در سخنانی گفت: سریال «لیسانسه‌ها» از ابتدا قرار بود در ٦٠ قسمت متوالی ساخته شود و پس آن همه این قسمت‌ها به صورت متوالی روانه آنتن شود، اما با تصمیم مدیران تلویزیون همان موقع که در حال تصویربرداری بودیم پخش آغاز شد و از یک جایی به بعد باز هم مدیران از سروش صحت خواستند که یک پایان‌بندی موقت برای سریال نوشته و فصل دوم آن با فاصله پخش شود.  به گزارش فارس، وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هرچند من از سینما به تلویزیون آمده‌ام، ولی خود را فرزند تلویزیون می‌دانم، عنوان داشت: فکر می‌کنم ٩٠ درصد از هنرمندان هم همینطور باشند و خود را مدیون تلویزیون بدانند. رستمی افزود: البته این روزها من حضور کمتری در تلویزیون دارم و آن هم به‌خاطر تنبلی است، چون زمان ساخت سریال بسیار طولانی است و شما سر کار سینمایی تصمیم‌گیری بهتری می‌توانید برای زندگی داشته باشید. مثلا سریال «وضعیت سفید» 2 سال طول کشید و الان سازندگان سریال
«سر دلبران» حدود یک سال است در یزد
به سر می‌برند.

انتشار «ادبیات کهن» برای نوجوانان
3 اثر جدید از مجموعه «ادبیات کهن» شامل معرفی آثاری از وحشی بافقی، نظامی و فرخی سیستانی منتشر شد. به گزارش تسنیم، 3 اثر جدید از مجموعه ادبیات کهن از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد. این مجموعه تلاش دارد مخاطب نوجوان را با شاهکارهای ادب فارسی آشنا کند. «وحشی بافقی»، «اسکندرنامه نظامی» و «فرخی سیستانی» 3 عنوانی است که به‌تازگی در این مجموعه به چاپ رسیده است. احسان عظیمی کار نگارش این آثار را برعهده دارد و کمال طباطبایی نیز تصویرگری این عناوین را انجام داده‌ است. مجموعه «تازه‌هایی از ادبیات کهن ایران» با بیش از 60 عنوان از آثار برجسته ادبیات فارسی کشورمان بازنویسی شده است. ادبیات کهن ایران شناسنامه تک‌تک مردم ایران‌زمین است؛ گنجینه‌ای از حکمت و اندیشه، فلسفه و عشق و عرفان، زیبایی و غنای زبان فارسی و تشخیص ایرانی.

آموزشکده سبک زندگی ‌اسلامی- ایرانی در باغ کتاب
سیدمجید حسینی، مدیرعامل مجموعه فرهنگی-‌ هنری باغ کتاب، با اشاره به ظرفیت‌های معرفتی و مذهبی باغ کتاب در اشاعه فرهنگ اسلامی‌- ا‌یرانی و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه سبک زندگی اسلامی‌- ‌ایرانی و مساله معرف و معنویت در کودکان، بخش مهمی از مجموعه باغ کتاب تهران را به این موضوعات اختصاص داده‌ایم. به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، وی ادامه داد: بر همین اساس آموزشکده‌ای را در باغ کتاب اختصاص داده‌ایم که در آن با ایجاد ظرفیتی بزرگ، سبک زندگی
اسلامی- ایرانی آموزش داده خواهد شد. البته در حال‌‌حاضر در حال طراحی این مجموعه بزرگ هستیم. این مجموعه از ابتدای مهرماه همراه با مدارس شروع به کار خواهد کرد. مدیرعامل باغ کتاب تهران با تاکید بر اینکه در این آموزشکده موضوعات و فعالیت‌های علمی، معرفتی، انقلابی، سیاسی و فرهنگی آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم خانواده‌ها و افرادی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند درباره شیوه صحیح زندگی روزمره خود آموزش‌های لازم را ببینند.


Page Generated in 0/0083 sec