printlogo


کد خبر: 179975تاریخ: 1396/5/28 00:00
اخبار

موانع وام ازدواج را اطلاع دهید
در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ضربتی اعطای وام ازدواج، از متقاضیان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ناهماهنگی در اجرای این طرح، مراتب را به صورت کتبی به بانک مرکزی ارسال کنند. به گزارش بانک مرکزی، تاکنون شبکه بانکی در راستای اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج همراهی و مساعدت لازم را با متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به عمل آورده است اما با این حال در برخی موارد شکایاتی از سوی متقاضیان مطرح شده است که در این باره از هموطنان تقاضا می‌شود مراتب را به صورت کتبی و با ارائه اطلاعات شامل نام و کد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفن‌های ۲۲۲۵۷۰۶۰ و۲۹۹۵۴۲۶۱ فکس کنند تا حداکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع‌رسانی به متقاضی اقدام شود. بانک مرکزی به منظور کاهش صف دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با همکاری ۱۱ بانک، طرح  ضربتی اعطای وام ازدواج را از ابتدای مردادماه سال جاری کلید زده است که امید است با اجرای این طرح تا پایان شهریورماه، تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش یابد. در این طرح بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان مشارکت دارند.


بیمه شخص ثالث افزایش یافت
با ابلاغ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حق بیمه‌نامه شخص ثالث افزایش یافته است. به گزارش بیمه مرکزی، حق بیمه بیمه‌نامه شخص ثالث توسط بیمه ایران پیرو بخشنامه ۴۷۷۴۹ بیمه مرکزی افزایش یافته است. همچنین در نامه بیمه ایران آمده است: با عنایت به بخشنامه شماره ۴۷۷۴۹ مورخ ۹۶/۵/۹ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیوست تصویر آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ که در جلسه مورخ 28/4/1396 هیأت محترم وزیران به تصویب رسیده است، تقدیم حضور می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید نرخ جدید بیمه حوادث راننده متناسب با نوع خودرو به شرح جدول ذیل اصلاح و در سیستم نرم‌افزاری صدور حوادث راننده تعریف شود.



چه‌کسانی سود سهام‌عدالت نمی‎گیرند؟
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه مشمولانی که شماره شبای حساب بانکی داده باشند، سود سهام‌عدالت می‌گیرند، گفت: سود مشمولانی که شماره شبا نداده‌اند محفوظ است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: اگر قرار باشد شهریور ماه سود سهام‌عدالت را به حساب مشمولان واریز کنیم، کسانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام‌عدالت ثبت نکرده‌اند این سود را دریافت نخواهند کرد و در این زمینه جای گلایه‌ای باقی نخواهد ماند. پوری‌حسینی در پاسخ به این پرسش که سود سهام‌عدالت افرادی که شماره شبای آنها در سامانه سهام‌عدالت ثبت نشده است به آنها تعلق خواهد گرفت یا نه، گفت: سود سهام‌عدالت این دسته از مشمولان محفوظ خواهد بود و هر زمان که مشمولان شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام‌عدالت کنند این سود را دریافت خواهند کرد. وی با بیان اینکه سود سهام‌عدالت هر فرد بسته به میزان اقساط تسویه‌شده است، گفت: هر فردی به‌اندازه سهام خود از این سود بهره‌مند خواهد شد و اگر مشمولی کد شبای خود را وارد سامانه سهام‌عدالت نکرده باشد، سازمان خصوصی‌سازی منتظر می‌ماند تا این دسته از مشمولان نیز شماره شبای خود را وارد سامانه کنند و پس از آن سود را به حساب آنها واریز خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec