printlogo


کد خبر: 179980تاریخ: 1396/5/28 00:00
اخبار

ایران عملیات تروریستی اسپانیا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت عملیات تروریستی جمعه‌شب بارسلون اعلام کرد معضلات جهانی راه‌حل جهانی دارند و همه کشورهای صلح‌طلب مسؤولانه و باورمند باید اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند. بهرام قاسمی ضمن محکومیت اقدامات تروریستی و ضدانسانی پنجشنبه‌شب در بارسلون اسپانیا با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد. قاسمی خاطرنشان کرد:  پس از شکست‌های میدانی و پی در پی تروریست‌های افراطی در منطقه،  گسترش عملیات کور تروریستی در اقصی نقاط جهان در دستور کار این جانیان قرار دارد و کشتار مردم عادی و بیگناه از اهداف  شوم  آنان است. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر این واقعیت که تروریسم افسارگسیخته کنونی به معضلی جهانی تبدیل شده، افزود:  امروز  تروریسم کور داعشی همه مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را درنوردیده و اکنون  جهان و همه مردم  در سراسر گیتی از خاورمیانه تا آفریقا و از شرق دور تا اروپا هدف اقدامات پلید و ضد بشری آنان هستند. قاسمی در پایان با تاکید بر این نکته که معضلات جهانی راه‌حل جهانی دارد، افزود: امروز هیچ کشوری حتی حامیان آشکار و نهان تروریست‌ها نمی‌توانند از این خطر و بلای نکبت‌بار جهانی احساس امنیت کنند. به نظر می‌رسد  زمان آن فرارسیده که همه کشورهای صلح‌طلب و آنانی که مبارزه با تروریسم را در معنای واقعی خود در سرلوحه کار خود دارند، مسؤولانه و باورمند، اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند.

وزیر خارجه فرانسه:
پاریس با برگزاری مجدد مذاکرات هسته‌ای مخالف است
وزیر خارجه فرانسه با اعلام رضایت از پایبندی ایران به برجام، اعلام کرد پاریس با برگزاری مجدد مذاکرات هسته‌ای با تهران مخالف است. به گزارش باشگاه خبرنگاران،  ژان ایو لودریان در گفت‌وگو با بلومبرگ با اعلام رضایت از پایبندی ایران به برجام، اعلام کرد پاریس با برگزاری مجدد مذاکرات هسته‌ای با تهران مخالف است. وی افزود: پایبندی ایران به برجام مجموعا رضایتبخش بوده و تنها چند مساله مانند تجاوز از سقف مجاز آب سنگین رخ داده است و این مسائل اجرایی نیز همواره از طریق گفت‌وگو رفع شده است. لودریان با تاکید بر اینکه فرانسه خواهان هوشیاری در اجرای توافق است، افزود: فرانسه خواستار مذاکره مجدد نیست و می‌خواهد شاهد اجرای محکم و دقیق توافق باشد.


بانک مرکزی سخنان ظریف را اصلاح کرد
در حالی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز چهارشنبه از جذب 8/11 میلیارد دلار «سرمایه خارجی» در دولت یازدهم خبر داده بود که بانک مرکزی در خبری اعلام کرد رقم 8/11 میلیارد دلار «تسهیلات مالی خارجی» و نه سرمایه خارجی جذب شده است. محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، در دفاعیات خود به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه مدعی شد در دولت یازدهم 8/11 میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شده است. رسانه‌ها با استناد به اظهارات معاون وزیر اقتصاد این اظهارات ظریف را غیرواقعی خواندند. در پی این موضوع، بانک مرکزی با انتشار خبری مدعی شد رسانه‌ها از این اظهارات برداشت اشتباه کرده‌اند. بانک مرکزی اعلام کرد: میزان جذب و تجهیز منابع مالی خارجی برای طرح‌های سرمایه‌ای در ایران در طول دولت یازدهم 11 میلیارد و 800 میلیون دلار است که در قالب 36 طرح در کشور اجرایی می‌شود و این مبلغ به‌منزله «تجهیز قطعی» منابع مالی خارجی بوده و جذب کامل تسهیلات به‌تدریج و در طول دوره ساخت پروژه‌ها انجام می‌شود. در پی اعلام آمار مربوط به تسهیلات مالی خارجی در کشور توسط وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی بر مبنای آمار بانک مرکزی و برداشت نادرست برخی رسانه‌ها به آگاهی می‌رساند، آمار اعلامی توسط آقای دکتر ظریف بیانگر میزان اخذ تسهیلات مالی خارجی برای تأمین مالی طرح‌های زیر‌بنایی و تولیدی کشور و عملیاتی شدن فرآیند آن از طریق گشایش اعتبار اسنادی است.  به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد بهتر بود بانک مرکزی در این خبر به‌جای اینکه رسانه‌ها را به برداشت نادرست متهم کند، به اشتباه وزیر امور خارجه در بیان آمار «تسهیلات مالی خارجی» به‌جای «سرمایه خارجی» اشاره می‌کرد.
 


Page Generated in 0/0045 sec