printlogo


کد خبر: 179993تاریخ: 1396/5/28 00:00
چهارگوشه

ادامه مصرفروشی السیسی
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر با صدور حکمی 3 قطعه از خاک استان الشرقیه این کشور را به شیخ جابر الاحمد الصباح امیر کویت در معامله‌ای مانند معامله با شهروندان مصری واگذار کرد. این حکم که در روزنامه رسمی مصر منتشر شد پس از مدت کمتر از یک سال از صدور حکم مشابه رئیس‌جمهوری مصر در اکتبر2016 در معامله با شیخ حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه شاه بحرین صورت گرفت که با وی هم مانند یک فرد مصری رفتار شد و بر اساس آن اراضی و ویلاهایی در خلیج نعمت در شهر شرم‌الشیخ را به شاه بحرین واگذار کرد.

چرخش مواضع سعودی درقبال قطر
پادشاه عربستان دستور داد حجاج قطری از طریق گذرگاه زمینی برای ادای مناسک حج وارد خاک عربستان شوند. این در حالی است که در پی بحران قطر با همسایگانش، زائران قطری برای ورود به عربستان با مشکلاتی روبه‌رو شده بودند. ملک سلمان همچنین اجازه داد تمام زائران قطری که از طریق گذرگاه سلوی وارد عربستان می‌شوند از فرودگاه بین‌المللی ملک فهد و فرودگاه بین‌المللی الأحسا در قالب برنامه‌های حج استفاده کنند. رسانه‌های سعودی از ورود زائران قطری به عربستان از طریق گذرگاه مرزی زمینی بین 2 کشور خبر دادند.

فراخوان انصارالله برای گردهمایی درصنعا
رئیس کمیته انقلابی یمن از اقشار مختلف مردم این کشور خواست تا پنجشنبه آینده را به روز گردهمایی در میادین تحصن «انقلاب 21 سپتامبر» به منظور اعزام کاروان‌های نیرو و تجهیزات پشتیبانی به جبهه‌های نبرد تبدیل کنند. محمد الحوثی بر اهمیت مقابله نظامی با تشدید اقدامات نظامی متجاوزان ائتلاف سعودی – اماراتی و همپیمانان آنها و به شکست کشاندن همه توطئه‌ها علیه یمن تاکید کرد. وی همچنین از قبایل یمن و نقش بارز آنها در انقلاب 21 سپتامبر و به چالش کشیدن همه نقشه‌های دشمن ستایش کرد.

فحاشی ملی‌گرایان آلمانی به مرکل
صدراعظم آلمان در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در ایالت‌های زاکسن و تورینگن با توهین تعدادی از شهروندان مواجه شد. به گزارش روزنامه آلمانی دی‌ولت، بیش از 100 نفر از طرفداران جنبش پگیدا و حزب ملی‌گرای آلترناتیو (جایگزینی برای آلمان) که در میدان بازار شهر آنابرگ بوخ هولتس ایالت زاکسن در برنامه انتخاباتی آنگلا مرکل شرکت کرده بودند، سروصدای زیادی برپا کرده و سپس در جریان سخنرانی نیم ساعته او فریاد «مقاومت و مخالفت با مرکل» و «مرکل خائن به ملت» را سر دادند.

سقوط پهپاد آمریکایی در ترکیه
یک فروند پهپاد متعلق به ارتش آمریکا در شهر جیهان استان آدنا در جنوب ترکیه سقوط کرد. آنطور که فرماندار آدنا در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده، علت سقوط این پهپاد هنوز مشخص نیست و تحقیقاتی برای روشن شدن این مساله به جریان افتاده است. بر این اساس، پس از سقوط این پرنده، محل سقوط به آتش کشیده شد. محل حادثه در نزدیکی پایگاه هوایی آمریکایی‌ها در جنوب ترکیه یعنی پایگاه اینجرلیک قرار دارد.

آتش زدن پرچم آمریکا در شیلی
شماری از شهروندان شیلیایی در اعتراض به سفر معاون دونالد ترامپ به این کشور پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. به گزارش یورونیوز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه در ادامه تور آمریکای لاتین خود به همراه همسرش و تحت مراقبت‌های شدید امنیتی برای ملاقات با رئیس‌جمهور شیلی میشل باشله وارد سانتیاگو شد. در همین حال شماری از شهروندان شیلیایی عضو «سازمان‌های ملی حقوق بشری و اجتماعی» و «کمیته مردم بولیواری ونزوئلا» در خیابان‌های پایتخت تجمع کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. معترضان شیلیایی معتقدند سفرهای متوالی پنس به کشورهای آمریکای لاتین که دولت‌هایی نزدیک به واشنگتن دارند در جهت زمینه‌سازی عملیات نظامی علیه دولت ونزوئلاست.


Page Generated in 0/0058 sec