printlogo


کد خبر: 180016تاریخ: 1396/5/29 00:00
آوای شهر

الویری و مسجدجامعی  انصراف دادند
محسن هاشمی منتخب اعضا برای ریاست شورای شهر
در آخرین جلسه غیررسمی منتخبان پنجم، محسن هاشمی تنها گزینه ریاست شورا به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد. به گزارش فارس، محمدعلیخانی، عضو شورای پنجم شهر تهران اعلام کرد: با انصراف الویری و مسجدجامعی اجماع صورت گرفت و محسن هاشمی به عنوان ریاست شورای شهر تهران انتخاب شد. همچنین سیدابراهیم امینی با 21 رای نایب‌رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شد. در ادامه جلسه انتخاب هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا به عنوان سخنگو و زهرا نژادبهرام و بهاره آروین به عنوان منشی شورای پنجم انتخاب شدند.

هوای تهران ناسالم است
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۳ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. شاخص ۱۰۰، مرز هوای سالم و ناسالم در نظر گرفته می‌شود. به گزارش ایلنا، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۵)، ازن پاک (۴۱)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۶۸)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۴) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۳) بوده است.

معاون عملیات اورژانس تهران:
هیچ پد بالگردی در تهران وجود ندارد
معاون عملیات اورژانس تهران گفت: در حال حاضر هیچ پد بالگردی در تهران وجود ندارد و در مواقع اضطراری مجبوریم با هماهنگی راهور، بزرگراه‌ها را مسدود کنیم. اسماعیل فراهانی با اشاره به اینکه تهران دارای ۱۶۰ پایگاه اورژانس است، گفت: در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و ۱۳۶ پایگاه شهری در تهران وجود دارد که بر اساس مصوبه شورای شهر در سال ۸۴ و کمیته راهبردی فوریت‌های پزشکی باید تعداد پایگاه‌های اورژانس تهران افزایش یابد. به گزارش میزان، وی ادامه داد: اورژانس تهران باید در سوله‌های مدیریت بحران و ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارای پایگاه باشد و درباره ساختمان‌های بلندمرتبه هم باید مقررات ملی ساختمان اعمال شود. به گفته معاون عملیات اورژانس تهران، در ساختمان‌های بلندمرتبه، برج‌ها و مراکز خرید پرتردد باید برای اورژانس جانمایی انجام شود، در غیر این صورت حداقل باید تجهیزات اورژانس در این اماکن مستقر شود تا وقتی که اورژانس سر می‌رسد، اقدامات اولیه توسط ساکنان انجام شود. فراهانی درباره میزان کمبود پایگاه‌های اورژانس گفت: براساس استاندارد‌ها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد. با توجه به جمعیت ۱۰ میلیونی تهران، این کلانشهر باید ۴۰۰ پایگاه داشته باشد. در حال حاضر تهران ۲۴۰ پایگاه اورژانس تا خدمات‌رسانی استاندارد فاصله دارد. وی با اشاره به اینکه تهران نیاز دارد هرچه سریع‌تر این پایگاه‌ها در آن راه‌اندازی شود، افزود: این موضوعات در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور تصویب شده که تاکنون اجرایی نشده است. در تهران با مشکل کمبود زمین برای پایگاه‌ها روبه‌رو هستیم. معاون عملیات اورژانس تهران درباره پایگاه‌های امداد هوایی تهران گفت: در حال حاضر تنها یک پایگاه امداد هوایی در تهران وجود دارد و هیچ پد بالگردی در سطح شهر برای فرود بالگرد وجود ندارد. بر اساس برنامه‌ها تهران باید دارای 2 بالگرد امدادی و ۵۰ پد فرود باشد. این در حالی است که هیچ پد فرودی در حال حاضر نداریم و اگر اتفاقی رخ دهد، با هماهنگی راهور بزرگراه مسدود می‌شود و بالگرد فرود می‌آید که این فرود‌ها خطرناک است و می‌تواند مشکلاتی را رقم بزند.


Page Generated in 0/0067 sec