printlogo


کد خبر: 180080تاریخ: 1396/5/30 00:00
رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگر خبر داد
صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر

گروه اجتماعی: رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگر از صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر خبر داد و گفت: 8 هزار و ۱۲۲ نفر نخبه ایثارگر در کشور داریم. به گزارش مهر، علی‌عباس کمره‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های حمایتی قابل اجرا در رابطه با ایثارگران نخبه گفت: دوره‌های مختلف تفریحی، علمی و آموزشی برای ایثارگران نخبه برگزار می‌شود. وی از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای نخبه‌های ایثارگر خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم با رایزنی نخبه‌های ایثارگر را در قالب سفر علمی به کشور آلمان اعزام کنیم. کمره‌ای به تجاری‌سازی ایده‌های برتر نخبه‌های برتر اشاره و تصریح کرد: موضوع تجاری‌سازی ایده‌های برتر یکی از اهداف مهم ما محسوب می‌شود، علاوه بر این به دنبال بازنگری دستورالعمل‌های مرتبط با جامعه هدف هستیم. رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به دیگر خدمات قابل ارائه برای جامعه هدف خود اشاره و تصریح کرد: به دنبال صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر هستیم تا خدمات یکسان به تمام آنان ارائه شود. وی درباره آمار نخبه‌های ایثارگر توضیح داد:
8 هزار و ۱۲۲ نفر از اعضای مرکز دانش‌پژوهان هستند که تمام آنها را نخبگان ایثارگر تشکیل می‌دهند از این تعداد 2 هزار و ۷۷۵ نفر خانم و 5 هزار و ۳۴۷ نفر مرد هستند. کمره‌ای افزود: سال گذشته کل دستاورد نخبگان ایثارگر بالغ بر
3 هزار و ۵۴۸ دستاورد بوده است و به‌طور کلی در 3 سال اخیر میزان دستاورد جامعه هدف ۱۰ هزار و ۸۲۲ مورد بوده است. وی افزود: 2 هزار و ۶۰۷ مقاله توسط نخبگان ایثارگر تدوین شده است که بیشتر آنها در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است. رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به ثبت ۷۴ اختراع از سوی نخبگان ایثارگر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اختراع، نخبگان ما ۴۶۰ کتاب تدوین کردند که از این تعداد ۴۳۰ کتاب تالیف هیات‌های علمی‌ بوده و به عنوان کتب دانشگاهی تدریس می‌شود. کمره‌ای به سایر موفقیت‌های نخبگان ایثارگر اشاره کرد و گفت: ۱۳ نفر از دانشجویان نمونه جزو نخبگان ایثارگر هستند، علاوه بر این 7 نفر  از مدال‌آوران مسابقات جهانی هم جزو جامعه هدف ما به شمار می‌آیند.


Page Generated in 0/0056 sec