printlogo


کد خبر: 180082تاریخ: 1396/5/30 00:00
کوتاه و گویا

دکتر امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت در شرایط فعلی این جمعیت 50 درصد شانس کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر را دارد.
عباسعلی ایمانی‌فولادی، دبیر علمی هجدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران  با اشاره به اینکه میزان خطرناک بودن عفونت‌‌های بیمارستانی به میزان عفونت و محل عفونت بستگی دارد، گفت: با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توان جهت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج که در آن باکتری‌ها مقاوم به انواع آنتی‌بیوتیک هستند، استفاده کرد.
ششمین نشست هم‌اندیشی نشریات فناوری نانو مورد حمایت ستاد نانو، روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه ۹۶ در محل ستاد نانو با حضور سردبیران، مدیران مسؤول و کارشناسان نشریات برگزار شد. این نشست با هدف افزایش تعامل نشریات با یکدیگر، آشنایی با مباحث روز نشر علمی و نحوه ارتقا و استانداردسازی نشریه و همچنین آشنایی با حمایت‌ها و سیاست‌های جدید ستاد نانو برگزار شد.
مهندس باقرصاد، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بر نقش مردم و رسانه‌ها بویژه صداوسیما در همکاری با شهرداری و فرهنگسازی در جهت مدیریت صحیح پسماندهای پایتخت اشاره کرد و گفت: قانون مدیریت پسماند یک اصل جامع و کامل است که اجرای صحیح آن به داشتن شهری زیبا و تمیز منجر خواهد شد به طوری که تنها با مشارکت همه گروه‌ها و پیگیری عوامل شهرداری، ضابطان دادگستری و نیروی انتظامی به عنوان مجریان این قانون، می‌توان به این مهم دست یافت.
با تصویب کمیته معابر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرای طرح اصلاح هندسی خیابان‌های زنجان، یادگار امام(ره) و بهنود در دستور کار منطقه 10 قرار گرفت.
کتاب «عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور در شمارگان1000 نسخه از سوی نشر دیجیتال موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در قالب کتاب‌ گویا راهی بازار شد.
ویژه‌برنامه‌ اسوه‌های صبر همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، در منطقه 9 برگزار شد. مهندس حمید محسنی، شهردار منطقه9 گفت: در این مراسم که به پاسداشت رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آزادگان عزیز برگزار شد جمعی از آزادگان سرافراز منطقه و خانواده‌های‌شان حضور داشتند.
مسابقه عکاسی «طهران پیک» به همت فرهنگسرای شهر در کاخ موزه گلستان به کار خود پایان می‌دهد. جشنواره عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران با عنوان «طهران پیک» از  اواخر اردیبهشت ماه از سوی مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۱۲ و فرهنگسرای شهر با توجه به اهمیت میراث گذشتگان به عنوان تجلی عینی فرهنگ عمومی جامعه و بررسی و اندیشه پیرامون ارزش‌های معنوی و مذهبی در تهران قدیم که منبع غنی از میراثی است که در طول تاریخ دستخوش اتفاقات مختلفی شده و  عموما معماری اسلامی است، آغاز شد.
علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 2 از کف‌سازی بزرگ‌ترین پل معلق در بوستان نهج‌البلاغه منطقه 2  خبر داد.
افشین خدامی، معاون امور شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6 از عملیات شست‌وشو، پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های سطح منطقه به صورت دوره‌ای و مستمر خبر داد و گفت: با شروع فصل تابستان و افزایش دما و در راستای ترویج بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها7370 مترمکعب از کانال‌های سطح منطقه پاکسازی و لایروبی شد.
در راستای ارائه اطلاعات فنی به مدرسان فناوری نانو و به منظور افزایش سطح کیفی و محتوایی در رویدادهای صنعتی و سمینارهای ترویج فناوری نانو در صنایع با محوریت پلاسما و کاربردهای آن، دوره‌ آموزشی صنعتی فناوری نانو، با موضوع «توانمندی‌ها و کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در‎‎ صنایع مختلف» به 2 صورت مجازی و حضوری با ارائه کارگزار رسوخ فناوری پلاسما در صنعت و با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی پلاسما ایده آزما در محل سالن کنفرانس ستاد نانو برگزار شد.
کمیته  فرهنگی شورای شهر تهران یک گزارش نظارتی درباره مجموعه «باغ کتاب تهران» منتشر کرد. در این گزارش به هزینه‌های صورت گرفته طی 10 سال زمان احداث باغ کتاب از زمان کلنگ‌زنی در سال 86 اشاره شده و در ادامه نقاط قوت و ضعف این مجموعه از دیدگاه مدیریت شهری و منتقدان گردآوردی شده است. این گزارش همچنین حاوی
10 پیشنهاد راهبردی به منظور بهبود کارکرد و عملکرد باغ کتاب است.
 


Page Generated in 0/0060 sec