printlogo


کد خبر: 180098تاریخ: 1396/5/30 00:00
اخبار

«ابوعلی کجاست؟» تجدید چاپ شد
کتاب «ابوعلی کجاست؟» شامل زندگینامه خودگفته شهید مرتضی عطایی معروف به «ابوعلی» به چاپ دوم رسید. به گزارش مهر، در این کتاب ۱۴۴ صفحه‌ای که توسط نشر معارف و از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی منتشر شده افزون بر زندگینامه خودگفته شهید مرتضی عطایی، شعرهای این شهید و عکس‌هایی از دوران حیات و حضور او در جبهه مقاومت نیز به چاپ رسیده است. ماجراهای نبرد رزمندگان تیپ فاطمیون در عملیات‌های شاخص و خاطرات شهید عطایی از شهادت همرزمانش در مقابله با نیروهای تکفیری، در این کتاب سبب شده کتاب «ابوعلی کجاست؛» مخاطب را برای نخستین‌بار به دل سنگر نیروهای مقاومت در سوریه ببرد و دقایقی حس و حال متفاوت رزمندگان در روزهای سخت را با آنها شریک شود.

پروپاگاندای جدید  برای «جرج واشنگتن»
نویسنده فیلمنامه «تک‌تیرانداز آمریکایی» قصد دارد روی یک پروژه پروپاگاندایی دیگر، این بار براساس زندگی یکی از رؤسای جمهور مشهور آمریکا کار کند. به گزارش تسنیم،  جیسون هال، نویسنده فیلمنامه «تک‌تیرانداز آمریکایی» قرار است فیلمنامه‌ای براساس زندگی جرج واشنگتن، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا را بازنویسی کرده و کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. این فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار نخستین تجربه کارگردانی خودش را با فیلم «از خدمات شما سپاسگزاریم» براساس بازگشت کهنه‌سربازان آمریکایی به وطن داشته است و حالا می‌خواهد در یک تجربه جدید، فیلمی تاریخی براساس زندگی جرج واشنگتن را بسازد. این اثر فعلا با نام «ویرجینیایی» شناخته می‌شود. مایکل گان فیلمنامه اولیه این اثر را نوشته که قرار است خود هال آن را بازنویسی کند. هنوز تاریخی برای تولید یا اکران این فیلم هم اعلام نشده است. گفته می‌شود تم اصلی این فیلم چیزی بین «آخرین موهیکن» و «خون به پا می‌شود» خواهد بود.

انتشار نماهنگ «پسرم» محسن چاوشی
نماهنگ «پسرم» به کارگردانی سید مهران علوی و خوانندگی محسن چاوشی توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) منتشر شد. به گزارش مهر، در این نماهنگ که مجری طرح آن موسسه فرهنگی دلصداست، محسن چاوشی به عنوان ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده حضور دارد و در آن به موضوع فرار مغزها پرداخته است.

«نفس شیرین» سریال محرمی سیما شد
سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان باباییان قرار است در ماه محرم از یکی از شبکه‌های سیما پخش شود. به گزارش فارس، سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان باباییان که قرار بود محرم سال گذشته از تلویزیون پخش شود، به دلایلی به پخش نرسید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است محرم امسال پخش شود. فخرالدین صدیق‌شریف، شهین تسلیمی، علیرضا جلالی‌تبار، نیما شاهرخ‌شاهی، و... از بازیگران این سریال هستند.  موضوع این سریال درباره اهدای عضو است و برای آشنایی بیشتر مردم با این مساله تولید می‌شود. وزارت بهداشت نیز تمایلی به ساخت این اثر داشت و در شرایطی که قرار بود در قالب فیلم ویدئویی تولید شود،‌ به دلیل بازخورد خوبی که از پخش تلویزیونی آن حاصل می‌شود تهیه‌کننده و مسؤولان تصمیم گرفتند آن را به صورت مینی‌سریالی تولید کنند.


Page Generated in 0/0081 sec