printlogo


کد خبر: 180103تاریخ: 1396/5/30 00:00
رویدادها

خبرنگاران شیعه، سنی و مسیحی در «خط تماس»
مرتضی شعبانی، تهیه‌کننده مستند «خط تماس» درباره داستان مستندش گفت: «خط تماس» زندگی 3 خبرنگار با 3 مذهب مختلف مسیحی، شیعه و سنی را نشان می‌دهد که در حلب زندگی کرده و برای شبکه‌های مختلف خبری کار می‌کنند. در این مستند وضعیت شهر حلب را که مدت‌ها در محاصره نیروهای داعش بود از نگاه این 3 نفر و همراه با روایت زندگی آنها به تصویر می‌کشیم. همچنین زندگی مردم در شرایط سخت محاصره و زیر آتش دشمن را همراه با روایت این خبرنگاران خواهیم داشت. به گزارش تسنیم، شعبانی درباره روند تولید این مستند گفت: این کار در 2 سال گذشته اتفاق افتاد و تصویربرداری آن در شهر حلب صورت گرفت. این 3 نفر، از خبرنگاران شبکه‌های «پرس‌تی‌وی» و «العالم» هستند که از جمله رسانه‌های مهم در روایت مقاومت مردم سوریه به شمار می‌روند ما نیز اینچنین با آنها آشنا شدیم. به نظر من کسی که در سوریه حضور داشته باشد و حقایق را بداند نمی‌تواند نظر متفاوتی در باب مقاومت جانانه مردم داشته باشد و به همین دلیل این 3 نفر به آنچه حقیقت است اشراف داشته و معترف به آن هستند.

کارگاه 4 کارگردان سینمایی در جشنواره سلامت
رخشان بنی‌اعتماد، فریدون جیرانی، مجید برزگر و محمدحسین مهدویان در جشنواره فیلم سلامت کارگاه برگزار می‌کنند. به گزارش مهر،  کارگاه «از ایده تا اجرا» روز چهارشنبه اول شهریور با حضور فریدون جیرانی برگزار خواهد شد. رخشان بنی‌اعتماد نیز کارگاه «چگونگی ساخت مستند ‌ای آدم‌ها» را روز پنجشنبه ۲ شهریور برگزار می‌کند. «نقش کارگردان در خلق یک اثر» عنوان کارگاه محمدحسین مهدویان است که روز جمعه ۳ شهریور برگزار می‌شود. آخرین کارگاه جشنواره سلامت نیز روز شنبه 4 شهریور با عنوان «چرا فیلم می‌سازیم» و با حضور مجید برزگر برگزار خواهد شد. دومین جشنواره فیلم سلامت اول تا ۵ شهریورماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

سلام ماه به مردادی ها
جشن «سلام ماه» مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب، ویژه شاعران و نویسندگان مردادماه، امروز برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، «سلام ماه»، عنوان مراسمی است که به منظور گرامیداشت زادروز شاعران و نویسندگان متولد هر ماه در موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. «سلام ماه» که از فروردین سال 1394 شروع به کار کرده است تا به حال با استقبال خوبی از جانب شاعران و نویسندگان مواجه شده است و بزرگانی چون محمدعلی بهمنی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، علیرضا قزوه، محمدرضا عبدالملکیان، جواد محقق، مصطفی علیپور، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی‌خراسانی، علی داوودی، فاضل نظری، علی‌محمد مودب، محمدرضا شاه‌آبادی، محمدمهدی سیار و... در این جشن حضور داشته‌اند. جشن «سلام ماه» گرامیداشت زادروز شاعران و داستان‌نویسان متولد مرداد با حضور شاعران و داستان‌نویسان امروز دوشنبه، 30مردادماه از ساعت 17 در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، سه‌راه طالقانی، روبه‌روی سینما صحرا، پلاک 168 برگزار خواهد شد.

دکورهای «مختارنامه»در حال تخریب است
تهیه‌کننده سریال تاریخی «مختارنامه» از  2 سال دوندگی‌های بی‌نتیجه خود برای حفظ دکورهای «مختارنامه» سخن گفت. به گزارش میزان، محمود فلاح، تهیه‌کننده سریال «مختارنامه گفت: درباره شهرک «مختارنامه» سازمان صداوسیما به من اعلام کرد این دکورها را نمی‌خواهد و من هم آنجا را به مالکان واگذار و انبارها را به‌طور کامل تخلیه کردم.  وی ادامه داد: ماجرای شهرک «مختارنامه» پس از 2 سال دوندگی من، اینگونه به پایان رسید و هیچ درخواستی از سوی صداوسیما و بخش خصوصی که می‌توانستند نقش بسیار مؤثری را ایفا کنند صورت نگرفت. تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» تصریح کرد: پس از واگذار کردن این شهرک دیگر به آن منطقه نرفته‌ام اما با توجه به اینکه حفظ دکورها نیاز به نگهداری دارد، فکر می‌کنم تلاشی برای نگاه داشتن آن صورت نگرفته و به همین دلیل دکورها در حال تخریب است.



 


Page Generated in 0/0058 sec