printlogo


کد خبر: 180146تاریخ: 1396/5/31 00:00
کوتاه از اقتصاد

 سکه  و 30 ارز گران شدند
بررسی بازار ارز بین بانکی نشان می‌دهد ارزش ۳۰ ارز همچون دلار آمریکا و یورو روند صعودی به خود گرفته است. به گزارش میزان، ارزش ۳۹ ارز بین بانکی در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که ارزش ۳۰ ارز همچون دلار آمریکا و یورو روند صعودی، ارزش ۶ ارز همچون فرانک سوییس روند نزولی و ارز ۳ ارز بدون تغییر کار خود را آغاز کردند. همچنین دیروز در بازارهای اقتصادی برای ارزش طلا و سکه امامی، بهای جدیدی اعلام شد که نشان از رشد قیمت داشت. به گزارش میزان، ارزش طلا در بازارهای جهانی نسبت به روز یکشنبه افزایش داشته و این در حالی است که برای دلار آمریکا نرخ جدید در معاملات دیروز به 3 هزار و 832 تومان رسید. با توجه به ارزش 1289 دلار و 30 سنتی اونس جهانی و ارزش 3832 تومانی دلار، ارزش هر گرم طلای خام 18 عیار 118 هزار و 900 تومان اعلام شده است که ارزش نرخ فعلی طلا نشان از رشد نرخ طلا نسبت به روز یکشنبه دارد. در کنار رشد طلا تنها برای سکه تمام طرح امامی نرخ جدید اعلام شد که نرخ فعلی از افزایش قیمت سکه نسبت به روز یکشنبه حکایت دارد.

تعطیلی ۲۴ دفتر غیرمجاز بیمه‌گر
اداره کل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی از تعطیلی ۲۴ دفتر غیرمجاز خبر داد. به گزارش مهر، بیمه مرکزی ایران اعلام کرد در اجرای ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری به منظور ساماندهی بازار بیمه و جلوگیری از فعالیت‌های خارج از قوانین و مقررات، از ابتدای سال‌جاری از ۲۴ دفتر غیرمجاز بازدید کرد و در چارچوب ضوابط، اقدامات لازم برای تعطیل کردن این دفاتر انجام شده است. براساس این گزارش، بیمه‌گذاران می‌توانند از طریق سامانه سنهاب، اعتبار بیمه‌نامه خود را استعلام کنند. سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب) از دقت بالا و خطای کمی برخوردار است، هشدارها و رهگیری‌ها را بموقع انجام می‌دهد و ما را از نظر امنیتی مصون می‌کند. توسعه نظارت و اطلاع‌رسانی به‌واسطه سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی امکانپذیر است.

پای کنتور برق ۲۵ میلیون تومانی  به روستاها باز شد
وجود نهادهایی به عنوان واسطه فروش کنتور و انشعاب برق به روستاییان موجب شده تا نهادهای رسمی نسبت به دریافت هزینه‌های عجیب از روستاییان اقدام کنند و حتی پای کنتورهای برق ۲۵ میلیون تومانی هم به روستاهای لواسانات استان تهران باز شده است. گزارش‌های مردمی رسیده به خبرگزاری تسنیم، حاکی از این است که توزیع کنتورهای برق در روستاها با نابسامانی‌هایی مواجه شده است. به نظر می‌رسد به دلیل مشخص نبودن حد و حریم روستاها، فروش کنتور برق و فروش انشعاب از سوی ادارات توزیع برق با اخذ تاییدیه‌هایی که روستاییان باید از شوراهای اسلامی یا دهداری‌ها دریافت کنند، صورت می‌گیرد که این نهادها به منظور ارائه تاییدیه‌ها به روستاییان درخواست واریز پول از 2 میلیون تومان تا بعضا 25 میلیون تومان می‌کنند. تماس‌های مردمی از روستاهای اطراف تهران در منطقه شمیرانات و لواسان حاکی از این است که به نظر می‌رسد هیچ روال و منطق مشخصی برای دریافت این هزینه‌ها از مردم روستاها وجود ندارد و بدون پرداخت پول و دریافت تاییدیه از دهداری‌ها یا شوراهای اسلامی روستاها، ادارات توزیع برق اقدام به فروش کنتور به متقاضیان نمی‌کنند.

وزارت کشاورزی مسؤول کنترل نوسانات بازار برنج نیست
مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: کنترل نوسانات نرخ برنج در خرده‌فروشی‌ها وظیفه وزارت کشاورزی نیست و مسؤولان مربوط باید بر این امر نظارت داشته باشند. به گزارش مهر، کاوه خاکسار با اشاره به آخرین وضعیت واردات برنج اظهار داشت: با توجه به میزان تولید برنج و نیاز 3 میلیون تنی در هر سال، سالانه به واردات ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن برنج نیازمندیم. وی با اشاره به واردات ۲ میلیون تن برنج در سال ۹۲، افزود: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل و تنظیم بازار است به طوری‌که با اجرای قانون انتزاع هر سال از میزان واردات کاسته شد. خاکسار با بیان اینکه افزایش نرخ برنج ارتباطی با قانون انتزاع ندارد، بیان کرد: قبل از این قانون افزایش قیمت سرسام‌آوری داشتیم که این امر ناشی از تورم است و ارتباطی به اینکه متولی امر کار خود را به درستی انجام می‌دهد، ندارد. مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با وجود نوسانات نرخ برنج در سطح خرده‌فروشی باید گفت کنترل آن با وزارت جهاد نیست از این رو مسؤولان مربوط باید بر این امر نظارت داشته باشند.


Page Generated in 0/0060 sec