printlogo


کد خبر: 180151تاریخ: 1396/5/31 00:00
آوای شهر

قالیباف:
به درخواستم برای اداره شهر بدون صدور پروانه پاسخ ندادند
شهردار تهران گفت: در منطقه هرندی که جزو بافت‌های تهران است، هر شب ۳ هزار نفر کارتن‌خواب را می‌دیدید که البته این افراد انسان‌های عزیزی بودند که به دلیل سوءمدیریت‌ها به این وضعیت درآمده بودند، چرا که بعضی از آنها دارای تخصص مغز و اعصاب و ۶ جلد کتاب ترجمه‌شده یا مسلط به ۴ زبان دنیا بودند. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در بازدید از فاز دوم باغ پرندگان اظهار داشت: این پروژه، بین‌المللی و یکی از پروژه‌های مطرح در سطح جهان است. وی افزود: امروز کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا از همه دست‌اندرکاران این پروژه تقدیر و تشکر کنیم. قالیباف افزود: زمان و وقت در شهرداری تهران ارزش بسیاری دارد. پس از چند سال تلاش برای این پروژه باید در 18 مردادماه به افتتاح می‌رسید ولی با یک ماه تأخیر افتتاح خواهد شد که شاهد بودید این موضوع چقدر برای شهردار منطقه و پیمانکاران ناراحت‌کننده بود و این نشان می‌دهد وقت در شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است. شهردار تهران تأکید کرد: اکنون 20 سال است از احداث یک بزرگراه می‌گذرد و 20 سال دیگر نیز این بزرگراه در حال ساخت است. شهر تهران 1500 رشته قنات دارد و می‌توانیم آن را احیا کنیم. طرحی نیز در دست بررسی است که از نقطه کانال قل‌قلی کانالی احداث کنیم به سمت پارک ولایت و آن را به صورت رودخانه به سمت چشمه‌علی در جنوب تهران ببریم که مدیریت شهری آینده می‌تواند این طرح را هم اجرایی کند. وی با اشاره به اینکه شهر تهران بسیار ظرفیت دارد، گفت: بنده بارها اعلام کرده‌ام ما آماده هستیم در صورت ابلاغ وزیر راه، بدون صدور هیچ پروانه‌ای شهر را اداره کنیم ولی جرأت نکردند یک خط امضا در این باره بدهند. قالیباف گفت: این شهر سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری دارد و می‌توانیم شهر و کشورمان را با ظرفیت‌های خودش اداره کنیم.

موزه خوشنویسی ایران افتتاح شد
موزه خوشنویسی ایران با حضور شهردار تهران افتتاح شد. به گزارش تسنیم، موزه خوشنویسی ایران با همت سازمان زیباسازی شهر تهران و در راستای توسعه فضاهای فرهنگی در تابستان سال 1394 شاهد طرح تأسیس بوده است. این موضوع با بهره‌مندی از کارشناسان خبره مرمت و بازسازی شده و اقلام مورد نیاز آن خریداری شده است. سازمان زیباسازی شهرداری تهران با توجه به اهمیت حفظ و حراست بناهای دارای هویت شهری، عمارت مسکونی فولادوند را که متعلق به دهه 30 شمسی است خریداری و بعد از بازسازی و طراحی به موزه خوشنویسی ایران تبدیل کرده است. این موزه در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان حقوقی فعالیت خود را آغاز کرد.

اجرای طرح «لبخند مهر» ویژه بازگشایی مدارس
 مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند از افتتاح شهروند تهرانپارس و بلوار ارتش در اول مهرماه خبر داد و گفت: قیمت گوشت قرمز در شهروند براساس نرخ مصوب دولت تعیین می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، اکبر علوی در نشست فروش ویژه بازگشایی مدارس که تحت عنوان «لبخندمهر» است، گفت: امسال اقلام بیشتری در قالب فروش فوق‌العاده عرضه خواهد شد. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به میزان تخفیف این دوره از فروش فوق‌العاده، تصریح کرد: میزان تخفیف تا 40 درصد و در 5 هزار بارکد کالاست. ضمن اینکه امسال به رعایت شؤونات اسلامی در تصاویر لوازم‌التحریر توجه شده است و صددرصد تولیدات ایرانی عرضه خواهد شد. وی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس 2 فروشگاه شهروند تهرانپارس و بلوار ارتش در اول مهرماه به بهره‌برداری خواهند رسید، اضافه کرد: با افتتاح این دو فروشگاه، تعداد فروشگاه‌های شهروند به 40 فروشگاه خواهد رسید. همچنین تا پایان سال تحصیلی، 6 فروشگاه دیگر نیز به مجموعه فروشگاه‌های شهروند افزوده خواهد شد. علوی گفت: فروش فوق‌العاده بازگشایی مدارس از 2 شهریور لغایت 10مهرماه خواهد بود.


Page Generated in 0/0079 sec