در اتاقهای بازرگانی باید منافع جمع و منافع واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود و اگر این احساس پیش آید که فردی به دنبال پیشبرد منافع شخصی است باید نسبت به جلوگیری از آن اقدام کرد. محمدرضا مرتضوی، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتوگو با ایسنا اظهار داشت: اتاقهای بازرگانی باید شهامت پیگیری مطالبات و درخواستهای واحدهای تولیدی را داشته باشند. مرتضوی اضافه کرد: پس از ابلاغ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاقهای بازرگانی جان تازهای به خود گرفتند تا مسائل مربوط به بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور در این اتاقها مورد بحث قرار گیرد. وی ادامه داد: اتاقهای بازرگانی باید در چارچوب قانون، درخواستها و تقاضاهای جامعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور را پیگیری کنند. مرتضوی با بیان اینکه انجمنها و اتحادیهها بخشی از بدنه اتاقهای بازرگانی هستند و این مساله باید موجب تقویت بنیه اتاقها شود، گفت: نباید رقابتی بین اتاقهای بازرگانی و انجمنها و اتحادیهها وجود داشته باشد، بلکه اتاقهای بازرگانی باید در جهت جذب سندیکاها و واحدهای تولیدی برآیند.