printlogo


کد خبر: 180280تاریخ: 1396/6/2 00:00
اخبار

واردات گوشت گوساله با تعرفه 5 درصد
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر کاهش ۲۱ درصدی تعرفه واردات گوشت گوساله و کاهش این تعرفه از ۲۶ درصد به 
۵ درصد خبر داد. یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت گوساله، پیشنهاداتی را در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی در میان گذاشته‌ایم تا در صورت پذیرش این وزارتخانه اقدامی در زمینه‌ تعدیل نرخ و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت انجام گیرد. وی توضیح داد: جلسات مشترک زیادی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده و در حوزه واردات گوشت گوسفندی از آسیای میانه، استرالیا و نیوزیلند مذاکراتی صورت گرفته و اکنون در فروشگاه‌های تهران گوشت وارداتی با قیمت مصوب سازمان حمایت توزیع می‌شود.
 
حذف قیمت کالاها به بهارستان رسید
موضوع حذف قیمت از روی برخی کالاها که در روزهای پایانی کار نعمت‌زاده در وزارت صنعت تصویب شد، در جلسه‌ای با حضور شریعتمداری بررسی خواهد شد. سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در روزهای پایانی حضور نعمت‌زاده در وزارت صنعت یکسری اقدامات انجام شد که با دستپاچگی همراه بوده است. وی ادامه داد: موضوع حذف قیمت‌گذاری از روی محصولات شیرینی و شکلات، چیپس و اسنک و محصولات سلولزی بهداشتی از نظر ما قابل قبول نیست. وی با بیان اینکه این موضوع را در جلسه‌ای با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس بررسی خواهیم کرد، اظهار داشت: حذف قیمت از روی کالاها معنی ندارد و نباید اتفاق بیفتد. به گفته باستانی، شریعتمداری نگرش متفاوتی در زمینه تعرفه‌ها،‌ صادرات، تولید و بخش صنعت دارد که قابل تأمل‌تر است.
 
 
سیستم رادار فرودگاه مهرآباد  از سرویس خارج شد
ظهر روز گذشته یک منبع آگاه در شرکت فرودگاه‌ها از خارج شدن رادار فرودگاه مهرآباد از مدار کنترل خبر داد و گفت: در حال حاضر پروازهای فرودگاه‌های شهرستان‌ها به تهران متوقف است. وی در گفت‌وگو با مهر، درباره خرابی سیستم راداری فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر رادار مرکز کنترل ترافیک هوایی مهرآباد دچار کَش شده و سیستم از مدار خارج شده است. وی علت وقوع این مشکل را فرسودگی و عدم نظارت بر نوسازی ساختارهای اتوماسیون این فرودگاه عنوان کرد. وی تصریح کرد: کنترلرهای فرودگاه مهرآباد به‌صورت مدیریت دستی و تجسم فضایی و ذهنی، پروازهای مانده در آسمان مهرآباد را کنترل کرده و به باند هدایت می‌کنند اما پس از تاخیرهای به‌وجود آمده در برخی از برنامه‌های پروازی دیروز به دلیل آنچه از سوی شرکت فرودگاه‌ها «به‌روزرسانی سیستم مدیریت آسمان کشور» اعلام شده، شرایط در 2 فرودگاه اصلی پایتخت عادی شد. مدیرکل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز اعلام کرد: اشکالی در برنامه‌های پروازی فرودگاه امام خمینی(ره) وجود ندارد.
 
 
اثبات سلامت برنج وارداتی  با استاندارد است
ادعای آلوده بودن برنج‌های وارداتی باید توسط مراجع ذی‌صلاح و سازمان استاندارد بررسی شود. به گزارش تسنیم، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه بعضی کارخانجات روغن در آستانه تعطیلی قرار دارند، آیا وزارت جهاد کشاورزی طرحی برای واردات کنجاله به جای روغن دارد؟ بیان داشت: میزان روغن مورد نیاز داخل کشور یک میلیون و 400 هزار تن است که امیدواریم واردات آن سال به سال کاهش یابد و دولت جهت‌گیری خود را مبنی بر این  قرار داده بود که به جای واردات روغن خام که باید تصفیه بشود دانه روغنی وارد کرده و یک عملیات قبل از تصفیه که روغن‌کشی است را نیز در ایران انجام داده تا ارزش افزوده آن نیز در داخل کشور باشد. حجتی افزود: در صنعت روغن‌کشی و تصفیه روغن ظرفیت چندین برابر نیاز داخلی است. وی درباره  خرید تضمینی گندم اظهار داشت: در تخلفی که در یکی از شهرهای استان فارس رخ داده بود، فردی با خرید گندم از مردم آنها را به ماسه آلوده کرده و قصد تحویل به مراکز خرید را داشت که مسؤولان خرید از آن خودداری کردند و فرد موظف شد پس از رفع آلودگی گندم، به مراکز خرید تحویل دهد.

Page Generated in 0/0082 sec